Oljelys på 112i
Oljelys på 112i
Hei folkens.Har problemer med olje-lyset.Begynner å hyle å blinke når bilen passerer to tusen omdreininger..Kan det være oljetrykket som er for lågt??Bytta instrument huset for moro skyld,men det begynnte der ôg.....
-
Stjørdal
- -

- Car: Lada Niva
Hadde samme problem på min 1,9l. Prøvde alle triks, men ingenting hjalp. Koblet til slutt ut den originale oljetrykkmåleren, og monterte en uorginal isteden. Måtte også koble ut turtellerledningen som går til instrumentpanelet. Den koblet jeg til en ekstern turteller. Ikke den beste løsningen hvis du har original turteller. Hvis du monterer ekstern oljetrykksmåler, må du ha en slange på 10-15cm mellom blokka og oljetrykksgiveren. Denne fikk jeg laget på TESS for en 100-lapp. Da har du iallefall kontroll på oljetrykket. Lykke til. 
Terje Betten
-79 Volvo 242 Nasjonal
-93 Opel Omega
-85 Lada Niva
-79 Volvo 242 Nasjonal
-93 Opel Omega
-85 Lada Niva
-
112wboxer
- -

- Car: Blå 97 2.5tdi gul 2.5tdi høyttak(tidl mesta)
oljetrykksbryterene...en mellom støtstengene(under venstre side)ta av blekket..og en bak ved vannpumpen...følg ledningene fra disse og til sammenkoblingen i motorrom, sjekk at dette er ok..neste er å få sjekket
oljetrykket..er dette ok så må det være feil ved bryterene.. og selvfølgelig må du ha bra olje/rett nivå/filter
oljetrykket..er dette ok så må det være feil ved bryterene.. og selvfølgelig må du ha bra olje/rett nivå/filter
-
fooley
- Car: 2000 Audi A4 Avant TDI/ 1996 Transporter 2,4 Combi
Har hatt samme problem ved 2 av mine siste 112hk og skiftet begge oljetrykk følerne så var problemet løst. Den som sitter under reimskive hjulet er den som varsler avhengig av turallet. Må da være over ca 2200 omdr. før denne kobler inn. Denne ligger til jord når motor GÅR.
Du kan skifte denne (tror denne er grå eller hvit) så er den iorden tenker jeg. Sitter ganske trankt til
Du kan skifte denne (tror denne er grå eller hvit) så er den iorden tenker jeg. Sitter ganske trankt til