TDC-sensor

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
sjokobrun

TDC-sensor

Post by sjokobrun »

Jeg flytter over deler fra min gamle motor til den nye fra VWHeritage. Den nye ble levert uten innsatt TDC-sensor, og hvis jeg har oppfattet det riktig, må jeg skru av svinghjulet for å løsne sensoren. Det er ok for den gamle motoren, men det byr meg egentlig imot å ta ut svinghjulet på den nye motoren for å sette inn sensoren. Jeg synes jo det er rart at de leverer en motor der man må demontere noe for å få på plass en sensor. På en tråd her på forumet leste jeg at disse sensorene hadde en tendens til bare å funke et par år (?). I så fall er det vel ikke noe vits i å montere den, eller forventer motorstyringen signal fra sensoren?
OddN
-
-

Re: TDC-sensor

Post by OddN »

Hvis dette er en vanlig WBX med digijet, så har den sensoren ingen praktisk funksjon. Den var kun del av et svært tidlig diagnosesystem som VAG hadde. Så med mindre du har originalutstyret til VAG for tenningsjustering, og absolutt må bruke det, så trenger du ikke den sensoren.
sjokobrun

Post by sjokobrun »

OddN wrote:Hvis dette er en vanlig WBX med digijet, så har den sensoren ingen praktisk funksjon. Den var kun del av et svært tidlig diagnosesystem som VAG hadde. Så med mindre du har originalutstyret til VAG for tenningsjustering, og absolutt må bruke det, så trenger du ikke den sensoren.
Så fint. Ikke mye originalutstyr til VAG på kjøkkenet mitt, så da glemmer jeg sensoren og setter i et passende blindlokk.
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Skal vel nesten jaggu mye til at du finner er VW verksted med rette verktøyet og nå i dag. Eller kunnskap om bruken.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
troyca
-
-
Car: `86-Weekender,DJ. .
Phone: 92240310

Post by troyca »