Hei!
Har ein T5 2013 mod. Har ekstrabatteri under fører sete. Nokon som veit kva dette forsyner?
Evt om det er muligheter (stor nok kapasitet for henting av strøm til inverter her 1500W-3000W peak)
Eller om ein må kople seg inn på hovudbatteri under panser?
På forhand takk for svar
Strømkobling til 230v inverter
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Re: Strømkobling til 230v inverter
Hva slags T5, lurer nå jeg på ? Noe info finnes vel i brukerhåndboka men neppe alt.
Er ein transporter T5 2013 mod 180hk dsg 4m.
-
AndersH
- -

- Car: 2016 T6 Transporter 150hk framhjulsdrift
Jeg vet ikke så mye om 13 modeller, men på min 08 1.9 Transporter er batteriet under førersetet først og fremst til parkeringsvarmeren (Webasto). Det er et opplegg med skillerele som gjør at begge batteriene lades under kjøring, men at bare batteriet under setet tappes av Webastoen når bilen ikke går. Kjekt å ha startmuligeheter selv om varmen har stått på ei stundFrefur wrote:Hei!
Har ein T5 2013 mod. Har ekstrabatteri under fører sete. Nokon som veit kva dette forsyner?
Evt om det er muligheter (stor nok kapasitet for henting av strøm til inverter her 1500W-3000W peak)
Eller om ein må kople seg inn på hovudbatteri under panser?
På forhand takk for svar
Så jeg ville sagt at dersom du skal kjøre inverteren når motoren ikke går, bør du koble den på batteriet under setet.
1500W tilsvarer 125A i 12V, pluss tapet i inverteren. Med andre ord skal du ikke kjøre dette særling lenge før batteriet er tomt. Hvis du skal drive inverteren fra generatoren (dvs når motoren går) må du ihvertfall sørge for å ha grove nok kabler hele veien, uavhengig av om du kobler til det ene eller andre batteriet.
Anders
www.kvenna.net
www.kvenna.net
Hei! Trå løsts.
Takk for svar. Var det eg også fant ut. Har kopla det opp til batteri under sete. Ja invertert er nok litt over dim er kun tenkt til velikoholdslading av små batteri. Men ønsker å ha den så stor når for da kan ein bruke litt små El verktøy m bil på tomgang. ☺
Takk for svar. Var det eg også fant ut. Har kopla det opp til batteri under sete. Ja invertert er nok litt over dim er kun tenkt til velikoholdslading av små batteri. Men ønsker å ha den så stor når for da kan ein bruke litt små El verktøy m bil på tomgang. ☺