Pris på coach

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
trenaren89
Car: t3 coach 89'

Pris på coach

Post by trenaren89 »

Jeg lurer på å skaffe meg en t3 coach og i den forbindelse lurer jeg på hva jeg kan forvente å betale? Dette varierer selvlklart på standen, rust osv. Jeg har sett på en 89' med lite rust og alt El virker tilog med vindusheisene. Bilen er helt orginal men litt sliten i lakken. Eieren ville at jeg skulle komme med et bud men det er vanskelig når jeg er helt grønn på priser. Håper det er noen her inne som kan komme med en liten pekepinn.
Renax
-
-
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105

Re: Pris på coach

Post by Renax »

Jeg betalte 8k dengang jeg kjøpte coach, med dårlig lakk, uten coachpanel og tosidig mangellapp fra EU.
I skikkelig fin stand er vel ca 30000,- en grei pris.
Sliten i lakken trekker prisen endel ned, el vinduer trekker litt opp, men uten å se bilen er det umulig å si...
Farge har også endel å si, en gullfarget er skjeldent og derfor mer verd enn en sølv, som vel er den vanligste fargen.

Og hvilken motor som står i har endel å si.

Sent from my CATEE CT100 using Tapatalk
OddN
-
-

Post by OddN »

Det er umulig å si uten å vite mer. Rust er det som trekker prisen mest ned. En bil som trenger sveising vil jeg si er verd fra vrakpant og til ca 10000. En bil med sliten lakk og litt skjøterust, men som ikke trenger sveising kan være verd fra 10 til 25. Veldig pene eksemplarer, og gjerne med mye utstyr kan være verd mer. El vinduer er sjeldent, El vindu som virker enda sjeldnere. Men legg ut et par bilder og litt mer info, så får du nok bedre svar.
OddN
-
-

Post by OddN »

Det med farge er såpass individuelt at jeg mener det blir feil å si at den ene eller andre fargen er mer eller mindre verd. Her nordpå var det forresten blå som var mest vanlig. Gullfarget gikk det og en del av. Sølvfargede busser var som regel vanlige C 'er.
Renax
-
-

Post by Renax »

OddN wrote:Det med farge er forresten såpass individuelt at jeg mener det blir feil å si at den ene eller andre fargen er mer eller mindre verd.
Det har du sikkert rett i, men forsjellene fra bil til bil er så store at det uansett blir vanskelig.
Det koker ned til at du må sjekke bilen nøye og finne ut hva du er villig til å betale for bilen, og så gi et bud litt under det. (Det er hvertfall slik jeg kjøper biler)

Jeg fikk 27k av forsikringen for en spraybokslakket matt svart coach uten synlig skjøterust, den hadde ikke el-vindu, men vippevinduer, caps og prosjektzwo ekstralys og diverse.

Interiør spiller også en stor rolle i prisen, de fleste Coach i norge har kombivegg. Multivan/andre bakseteløsninger trekker stort sett opp prisen.
OddN
-
-

Post by OddN »

Enig. Det er tilstanden som avgjør, og da hovedsakelig karosseri. Men selvsagt også teknisk. Noen betaler mer for 112i, andre betaler mer for AAZ-konvertering. Noen betaler mer for automatgir (undertegnede) mens andre vil ha 5trinns med diffbrems og betaler ekstra for det. Andre påkostninger trekker også opp, hvis det er slike ting du uansett ville ha spandert på bilen. Felger, senkesett, stereo osv er avhengig av rett kjøper for å gi økt pris.

27k for den mattsvarte er sikkert grei pris, du har lagt ned mye tid, penger og deler i den, og prisen fra forsikringsselskapet skal gjenspeile hva det koster å kjøpe noe tilsvarende på nytt.
Renax
-
-

Post by Renax »

27k for den svarte var bra, men budsjettet sprekker på Betty..:-\
Det vil si at jeg mener en bil som er slik du vil ha den, at du slipper å gjøre noe med den er verd såppas, for skal du fikse mye så blåser prisen seg opp...

Jeg synes egentlig hvilken motor som står i har lite å si på prisen, men femtrinns girkasse trekker opp.
Hvilken motor og man/aut er å velge hva du vil ha, for meg er en 112i automat uaktuelt, men det gjør den ikke mindre verd...
Klart, for 10000mindre enn "normalpris" så kunne jeg kjøpt en slik, men da kjøper noen andre den for mer...

hansstef
-
-
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7

Post by hansstef »

Min gamle automat-coach med skjøterust LPG-anlegg og subarumotor solgte for 25k

Servo hadde den men kun standard vinduer.
Subarustoler fremme med armlene.
Bra interiør. Halvdårlige stigtrinn.
Hans Sæle
trenaren89

Post by trenaren89 »

Ser det varierer en del på prisene ja! Denne har takluke, El vinduer, oppvarma seter, automat og 112 hk. Gullfarget Er det noen betegnelse på hva dette er c eller gl eller liknende. Er helt ny på t3 så har ikke så veldig god oversikt ennå.
Renax
-
-

Post by Renax »

Coach er coach, altså ikke C eller Gl.

112i med el vindu, takluke varmeseter og automat ligger høyt i pris! Om den ikke har synlig rust og lakken kan bli fin med rubbing og polering, og den er i bra stand ellers, EU ok og slikt så ville jeg fort satt prisen over 30k, for de som vil ha den. Høres ut som den er ganske likt utstyrt som den Odd nettop kjøpte, så du kan jo spørre fint hva han betalte...

112i automat Coach er nok en helt fantastisk bil å kjøre, passer bare dårlig til mitt behov...

OddN
-
-

Post by OddN »

Renax wrote:Coach er coach, altså ikke C eller Gl.

112i med el vindu, takluke varmeseter og automat ligger høyt i pris! Om den ikke har synlig rust og lakken kan bli fin med rubbing og polering, og den er i bra stand ellers, EU ok og slikt så ville jeg fort satt prisen over 30k, for de som vil ha den. Høres ut som den er ganske likt utstyrt som den Odd nettop kjøpte, så du kan jo spørre fint hva han betalte...

112i automat Coach er nok en helt fantastisk bil å kjøre, passer bare dårlig til mitt behov...

Ja det er lov å spørre. Jeg har etterhvert skjønt at jeg fikk den billig. Men jeg var raskt ute og slo til med en gang selger antydet en pris. Hva den egentlig er verd blir et hypotetisk spørsmål da jeg ikke har noen planer om å selge den med det første.
OddN
-
-

Post by OddN »

trenaren89 wrote:Ser det varierer en del på prisene ja! Denne har takluke, El vinduer, oppvarma seter, automat og 112 hk. Gullfarget Er det noen betegnelse på hva dette er c eller gl eller liknende. Er helt ny på t3 så har ikke så veldig god oversikt ennå.
Coach kom i 87 og har glassfiber støtfangere, og i 90/91 også side paneler. Den er litt senket og har tepper, armlener og servo. Og hvis den har originallakken enda så står det Coach med store bokstaver på førersiden under frontruta.
OddN
-
-

Post by OddN »

De andre Caravellebetegnelsene kan sammenfattes slik:

C: (også kalt kjip C) har svarte stålfangere, gummimatter, sidepaneler i skai og taktrekk. Resten er ekstrautstyr.

CL: har kromfangere, kromlister rundt vinduene, og kromlist på dørtrekkene. ellers som en "C"

GL: Har tepper, velourseter med armlener, velourinnlegg i dørtrekkene. Ellers samme krommen som en "CL"
trenaren89

Post by trenaren89 »

Takk for alle tilbakemeldinger! Må bare si at jeg ga VELDIG lite for den da han som hadde den skulle bare ha dynamo og starter til sin andre caravelle. Hvordan er det og få tak i slike deler til desse bilene?
Renax
-
-

Post by Renax »

Stort sett lett å få tak i deler, unntak er skjeldne ekstrautstyr, (som deler til el-vindusheiser) automatdeler inkludert starter er vel også litt vrient...

Bare å følge med på forumet, og evt lage ønskes kjøpt tråd om du trenger noe...

subwoofer
-
-
Phone: 9entre3989en

Post by subwoofer »

Startere har vel løst seg, med adaptere til TDI-startere for diesel og nye nedgira startere fra GoWesty til bensin med og uten automat.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
trenaren89

Post by trenaren89 »

Mulig duste spørsmål men er det forskjell på starteren på bil med automat vs bensin? Takker igjen for svar.
klystèr
-
-

Post by klystèr »

ja det er forskjell
Jørn Tangen
OddN
-
-

Post by OddN »

Nå som du har kjøpt bilen er det vel bare å starte en prosjekttråd og legge ut noen bilder, sånn at vi som er nysgjerrige får se den...
trenaren89

Post by trenaren89 »

Bilder kan jeg prøve å legge ut når jeg får bilen hjem. Men har ett spm: der bakerste side vinduene skal være er det no e plate greier som er lakkert i bilens farge utvendig og trekt med noe skai lignende trekk innvendig. Har ikke sett dette på andre coach. Noen som vet va dette er om det er orginalt?
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Post by ducce999s »

Ikke originalt nei, vinduer rundt om.

Sent fra min C6903 via Tapatalk
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
OddN
-
-

Post by OddN »

Det var en periode at varebiler bare skulle ha vinduer i halve varerommet. Så hvis bilen har vært varebilregistrert i mellom 87 og ca 90, kan det være derfor...
Post Reply