Jeg leverte inn bilen på Møller for en diagnose, og fikk beskjed om at topp pakning, og/eller toppen var røket. De må åpne for å se. det blir fort 30.000 for pakning, og sikkert 10.000 til for selve toppen om den er røket. Samtidig skal jeg allikevel ta service og skifte reg-reim. På møller har de ikke minus tast på kalkulatoren, så de plusser på som bare det, og sier det fort blir 50.000. Tenkte litt på å ta med Bilen til Kiel, og jeg vet det er rundt halve prisen der. Fikk pris på 22.000 med regreim, pakning og service. men vet ikke om jeg kan få dette rimeligere i Norge hvis jeg vet hvor jeg skal lete. merkeforhandler i Tyskland bør være til å stole på de, men jeg er ikke flink med bil, og vil nødig dra ned dit for så å finne ut at prisen de har gitt meg er feil.
Kan dere ut i fra symptomene si om det er noen andre ting som kan være feil, eller kan jeg være trygg på at det er toppen som er problemet?
symptomene er: tegn til olje i kjølevæske, bruker vann;men ikke mer enn en liter i uken. virker nesten som lekkasjen stopper helt når det er bare litt igjen i ekspansjonstanken. fyller man fullt, så forsvinner vannet på en liten tur. Kupe varmer virker vinterstid ca på samme måte som et blinklys. av/på av/på.
i tunge bakker (tunneler) så stiger tempen fort som fy. Kompresjonstest viser lekkasje, og ekspansjonstank er nettopp byttet. MECA hadde nemlig sin egen feilslåtte teori angående problemet mitt. motoren er 75kW TDi
Dette ble en lang forklaring, men høres det ut som pakning/sprekk i topp? Kan dette gjøres like rimelig i Norge? Har noen noe tips annet enn å finne frem passet, og stikke nedover?
Høres dette ut som topp pakning/sprekk i topp?
-
kungfuchicken
- Car: t5 2007
- Phone: 93062500
Re: Høres dette ut som topp pakning/sprekk i topp?
Dette høres ut som toppakning eller sprekk i topp. 50 000 vil jeg tro er med ny topp. Møller er jo pliktig til å opplyse deg hva dette kan komme til å koste.Må du ha nytt topplokk, vil jeg tro det fort blir en slik sum. Husk at de skal gi deg fem års reklamasjonsrett på jobb og deler, så de vil ikke gjøre noe halveis.
Er nok andre verksteder som tar denne jobben rimligere. Her bør nok toppen demonteres og sendes på trykktesting. Er toppen ok, holder det sikkert med paking.
Kjenner ikke til Stavangerområdet, men er ikke umulig noen kan komme i mellom disse prisene. Husk at i norge har du sterkere reklamsjonsrett. Og skulle det oppstå problemer i etterkant er det litt langt til Tyskland
Ville tatt en ringerunde i ditt distrikt å hørt med forskjellige verksteder ang pris.
Vil du ta med ny registerreim samtidig, betaler du nok ikke full pris for det. Da halve jobben blir gjort med topplokk ut-inn.
Er nok andre verksteder som tar denne jobben rimligere. Her bør nok toppen demonteres og sendes på trykktesting. Er toppen ok, holder det sikkert med paking.
Kjenner ikke til Stavangerområdet, men er ikke umulig noen kan komme i mellom disse prisene. Husk at i norge har du sterkere reklamsjonsrett. Og skulle det oppstå problemer i etterkant er det litt langt til Tyskland
Ville tatt en ringerunde i ditt distrikt å hørt med forskjellige verksteder ang pris.
Vil du ta med ny registerreim samtidig, betaler du nok ikke full pris for det. Da halve jobben blir gjort med topplokk ut-inn.
Det er helt klart topppakning, i værste fall sprekt topp...
Som han andre sier, ta deg en ringerunde...møller er dyrest uansett som regel.. Dette er litt omfattende så er nok ikke mange som tørr å slurve..ang Tyskland så har jeg hørt veldig mye positivt om møller/vag nedi der.. Og med priser under halvparten av Norge...
Ta en telefon ned og snakk med noen. De er ofte veldig årleit å ha med å gjøre...
Som han andre sier, ta deg en ringerunde...møller er dyrest uansett som regel.. Dette er litt omfattende så er nok ikke mange som tørr å slurve..ang Tyskland så har jeg hørt veldig mye positivt om møller/vag nedi der.. Og med priser under halvparten av Norge...
Ta en telefon ned og snakk med noen. De er ofte veldig årleit å ha med å gjøre...
2006 VW Transporter TDI 4motion
-
kungfuchicken
- Car: t5 2007
- Phone: 93062500
Takk for tilbakemeldinger! Tror nok det blir tur til Tyskland. Jeg fikk offisielt tilbud i dag. Jeg skal ta longlife service og skifte tannrem samtidig. Ble 64.000 hvis toppen må skiftes, og 40.000 hvis den ikke må skiftes.
1 SKIFTE TOPP PAKNING 27 503,73
3 NY TOPP 18 712,69
4 SKIFTE TANNREIM, M/DELESETT SAMMEN MED TOPP 6 670,63
5 SKIFTE VANNPUMPE, HA 2 456,90
6 LONGLIFE, INTERVALLSERVICE 2 323,69
7 BREMSEVÆSKESERVICE, SAMMEN MED SERVICE 876,58
8 SKIFTE STØV OG POLLENFILTER (ECONOMY) 426,31
9 SKIFTE DIESELFILTER 1 659,63
10 SKIFTE LUFTFILTERINNSATS 543,84
11 LONGLIFE, INSPEKSJONSSERVICE 2 122,88
Nettobeløp:
Herav MVA:12 659,43