Vanonimouse sine..

Eg har erstatta lyspæra som er i tusenmeterne på bilen min, med eit xenon kit, funker så bare julingTistlo wrote:er da mulig å montera xenonlys på ein T3 relativt enkelt? har ein nabo som absolutt meinar at da e goe greier.. i min verden er xenon da sista eg montera på ein bil..

Orginale xenonlykter isåfall. Ettermonterte xenon-pærer er langt ifra så bra i forhold til halogen. Har det på campingbussen, kan ikke skryte så mye av det.Rapidspeed wrote:xenon er 10 ganger bedre enn halogen...
syns ikke detta så så gæli ut jeg..

Fordi at då må det inn til godkjenning, skal du ha xenon i hoved løkta så må det vere lyktespyling, automatisk høgdejustering og lure på om det var noe til. Eg fekk ikkje noe anmerking på eu kontrollen no nylig på xenon i tusenmeterne/ekstralysa. Men det går selfølgelig an å sette inn i vanlig rundlykter, men for guds skyld still inn lysa så dei ikkje blender andre! (gjelder for så vidt vanlige lys ogTur-Bo wrote:Har sett lignede "prosjektor" lykter på amerikanske
E bay sider, universallykter i plast. Hvorfor kan det ikke monteres xennon i rundlykter sonron ?

det er nettopp derfor eg bare har det i tusenmetrene/ekstralysaNeedforspace wrote:Har fortsatt tilgode å se ettermonterte xenonpærer som ikke blender. Har forsøkt selv også og fjernet de igjen. På fjernlys/tusenmetere er det helt greit, men i lys som står på ved passering av andre syns jeg det er noe orntli dritt.

Samme her. Har dobble lykter på campingbussen, og syns halogenpærene ga bedre lys med nye pærer. Så da ble xenon-pærene flyttet til de indre og kun med fjernlysfunksjonen.Needforspace wrote:Har fortsatt tilgode å se ettermonterte xenonpærer som ikke blender. Har forsøkt selv også og fjernet de igjen. På fjernlys/tusenmetere er det helt greit, men i lys som står på ved passering av andre syns jeg det er noe orntli dritt.

fr å oppfylle alle krav til godkjent ettermontert xenon så blir det i praksis for de første modeller så godt som umulig. Det som det henger på er å finne lykter og justeringsautomatikk som har godkjenningspapirer for din bil. Uten dette får du det ikke godkjent. Biltilsynet har vel ikke så mye til overs for universale løsninger uansett, så i så tilfelle spørs det om de overser evt godkjenningspapirer for ettermontering i enhver bil, uansett hvem som har utstedt papirene...Tistlo wrote:er da mulig å få til xenon med nivåregulering og sånt på t3 då? wannabe perer er ikkje aktuelt for naboen min:P
for min del synst eg xenon kan brenna ein viss plass, både fordi da ser ufattlig stygt og framtidsretta ut + at eg ALLTID blir blenda av svineriet..

Ser ikke noe problem med xenon i fjernlys sjøl heller, men regelverket er like strengt der også. Så godkjent blir det ikke...Renax wrote:.
Xenon i tusenmetere er ingen problem., men jeg synes halogen gir bra nok lys! Og derfor ser jeg ingen grunn til å stresse med å montere dette.
Sent from my TECNO_N7 using Tapatalk

ja, forutsatt at lykten er godkjent for xenon.Rapidspeed wrote:feil frode... kan sette inn xenon i tusenmetere men ikke i nærlys...

Du kan montere godkjente ekstralys med xenon. Både hjelpefjernlys ("tusenmeter") og kurve/tåkelys ("spreder"). Slike lamper er det ikke vanskelig å få tak i. Her er det ikke krav om lyktespylere eller automatisk justering, det gjelder bare for nærlys. Lampene må selvfølgelig være montert og koblet forskriftsmessig. Ikke overstige max lysmengde på fjernlys osv. Men xenonkit i lyskastere som er konstruert for, og godkjent med halogenpærer vil ikke være lovlig uansett.Rapidspeed wrote:feil frode... kan sette inn xenon i tusenmetere men ikke i nærlys...
Joda, masse kit å få kjøpt, alle fra biltema til mekonomen har dette.Tistlo wrote:så da er ingen "kit" å få kjøpt eller bilar som enkelt kan tilpassast for å montera på T3 med firkantlykter? godkjenning er ikkje kritisk..