Gode og godkjente hovedlyskastere søkes

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
PaperCut
Car: T4 2000 TDI Syncro

Post by PaperCut »

Hei hå - da er caravella mi snart på veien etter et lengre tids sykefravær (ras+), og jeg trenger noen råd mtp lys.

Jeg vil trenger tips på godkjente hovedlyskastere med klare glass som ikke bare ser pene ut men som også leverer bra lys.
På min forrige T4 hadde jeg et ettermontert ledningsnett som ga mindre tap/mer strøm til de originale lampene. Jeg tror det var Biltema som hadde dette. Er det noen som vet om dette selges fortsatt?

Ekstralys har jo blitt en hel religion nå, men jeg tror jeg går for et par Hella Rallye 3003 compact (passer best i lysbøylen) som kanskje skal få xenon-kit installert.
Trolig blir det også en skikkelig LED-bar på taket som kombinert arbeidslys :roll: og fjernlys. Her er det mye juks på markedet, for det er flere generasjoner LED ute - med stor forskjell i lysstyrke per watt. Hører gjerne fra dere som har erfaring med slikt. Jeg vil helst ha en LED-bar som er basert på Cree XM-L dioder, og når jeg først skal ha den på taket, så kan den være ganske bred :)
Neergård
-
-
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848

Post by Neergård »

Ledningsnett fra Biltema for hovedlykter eksisterer enda ja.
Hella Rallye 3003 compact blir trolig veldig bra, men en slik led-bar du nevner på taket er jeg litt redd du ikke får brukt til både arbeidslys og fjernlys, da den trolig vil ha relativt stor spredning for være arbeidslys, men som fjernlys er spredningen bortimot fraværende.
Har forsøkt med fjernlys som arbeidslys på traktoren, mer udugelig arbeidslys skal man lete lenge etter.
Om prisen betyr noe, kjøper du halogen arbeidslys, gjerne Hella sine, og monterer xenonkit i dem.
Så kjøper du noen fjernlys av et anerkjent merke som du synes passer inn og setter de sammen oppå taket.

Mvh Frode.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
PaperCut
Car: T4 2000 TDI Syncro

Re: Gode og godkjente hovedlyskastere søkes

Post by PaperCut »

Gammel tråd dette, men jeg har eksperimentert litt det siste halve året. "Kina-kit" med H4 LED replacement til 6-7-800kr settet fungerer som en drøm, gir nydelig hvitt lys nær bilen og strølys for biler som kommer i mot er ikke plagsomt. Det som er artig, er at veiskilt blir lyst opp veldig tydelig - også på god avstand. Bruker 6000K nå, men skal bytte til 5000K lystemp etterhvert.
Hella 3003 compact ble byttet ut med NBB 175 med 60W xenon fra xenonkungen - fantastiske små lamper til en flott pris.
Det er ikke så lett å få et realistisk lysbilde på film, men her er et forsøk.
https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... 7971618481

To stk Lazer ST-8 ligger i boden og venter på montering i ny custom takgrind. Mulig disse skal få ta over jobben for NBB'ene siden de er lovlige, men jeg er litt usikker på om takmontering av fjernlys er lov på Caravella. I tillegg skal jeg bytte ut orginale hovedlyktene med angel eyes fra koolart og H1 LED pærer.
Post Reply