Har nå blittt eigar av 2009 caravelle 130 hk. 4mot. Prøvar å finne ut av ventilasjon bak , Manuelt anlegg med klima. Samme hvilken knapp eg trykker på og om eg har varm eller kald luft så blåser det bare ut av dysene som er retta mot ruter. Kan ikkje kjenne at det blåser ut av justerbare dyser mot passasjerer. Instruksjonsbok forteller lite om bakre ventilasjon.
Kan den som har samme bil sjekke om det blåser godt her.
Blåser ikkje luft ur av justerbare luftdyser bak
Re: Blåser ikkje luft ur av justerbare luftdyser bak
Har en t-5 ,130hk,05.
På min bil er det automatisk tre-sone klima.
Det blåser kald luft ut av de stillbare dysene i taket,men når det er skikkelig vamt må man
av og til gå fra auto modus og justerer opp viftehastigheten eller temp ned manuellt.
Mvh Magne T-5
På min bil er det automatisk tre-sone klima.
Det blåser kald luft ut av de stillbare dysene i taket,men når det er skikkelig vamt må man
av og til gå fra auto modus og justerer opp viftehastigheten eller temp ned manuellt.
Mvh Magne T-5
Jeg hadde noe tilsvarende problem på en Caravelle 07 med 3-sonersklima. Der var det filterne som var blitt for møkkete/tette. De ble byttet under storservice, og etter det begynte alt å virke igjen.
Re: Blåser ikkje luft ut av justerbare luftdyser bak
Bytta pollenfilter framme uten at dette hjalp bak. Filteret var fullt så det var på tide å bytte. Er det filter bak ???Uansett hvilken knapp eg trykker på bak så blåser det kun ut dysene mot ruter.
Kan det vera spjeld som har hengt seg siden dette er varebil og ventilasjon bak ikkje er bruka ???
Kan det vera spjeld som har hengt seg siden dette er varebil og ventilasjon bak ikkje er bruka ???
Problem løst. Det var ein sjaltemotor som ikkje virka. Heldigvis garantisak for taktrekk måtte ned. Alle elektriske motorer må brukast ellers setter dei seg fast.