Tikkende ventil..

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
espky

Tikkende ventil..

Post by espky »

Har problem med en tikkende ventil, prøvde i dag å kjøre en innvendig motorvask, håpte jeg skulle være heldig å få løst problemet så lett men d var jeg ikke. Så nå lurer jeg på hva som må gjøre, eller egentli ca hvor mye ett verksted vil ta for å få fikset dette problemet? Lurer også om hva slags konsekvenser det kan gi ved å kjøre med tikkende ventil?

Espen
112wboxer
-
-
Car: Blå 97 2.5tdi gul 2.5tdi høyttak(tidl mesta)

Post by 112wboxer »

hadde det samme, hver gang jeg startet var det en av ventilløfterne
som tikket men det gikk over etter en stunds kjøring, byttet så til mobil1
olje 5-40 etter ca en ukes tid var tikkingen helt vekke, dette er ca et år siden..det er kanskje verdt å prøve?
espky

Post by espky »

Takk for forslaget, men tror problemet er litt større med min, den tikker konstant. Byttet oljen i dag i forbindelse med motorvasken, får se om det kanshe kan hjelpe. Brukte ikke Mobil 1 olje men bør kanshe prøve den neste gang.
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

jeg har dette op en t4. Fikk beskjed av NBS om å bytte olje til Castrol GTX Magnatec 5w-40. Skal på oljeskift i dag tidlig.
coachman

Post by coachman »

Her er det nok justeringsskruen på ventilløfterene som må strammes/skiftes. Hadde flere mm slark på en av mine. Har den først begynt å slå, vil det bare bli værre. Omtalt her på forumet for litt siden. Bla deg tilbake. Du må foreta prosedyren "grunninnstilling av ventilløftere".
Post Reply