T3, hva er verdt å ta vare på/vil bli "samle objekt"
-
Germaniack
Som overskrift sier, men det er sikkert forskjellige meninger om dette.
Hva vil bli mest ettertraktet i fremtiden?
Når man ser på priser i USA, vil det bli slik i Norge etterhvert?
Bilen jeg kan kjøpe er en 90 mod syncro 112 hk, med to sperrer, servo styring etc. noe shabby i lakk og små bulket. Flerbruksbil som også er godkjnet for å ha rulle stol ombord.
vet ennå ikke hva jeg må betale, men håper på 10-15 tusen.
verdt å kjøpe/samle på.
Vet at kona ikke mener det:(
Hva vil bli mest ettertraktet i fremtiden?
Når man ser på priser i USA, vil det bli slik i Norge etterhvert?
Bilen jeg kan kjøpe er en 90 mod syncro 112 hk, med to sperrer, servo styring etc. noe shabby i lakk og små bulket. Flerbruksbil som også er godkjnet for å ha rulle stol ombord.
vet ennå ikke hva jeg må betale, men håper på 10-15 tusen.
verdt å kjøpe/samle på.
Vet at kona ikke mener det:(
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: T3, hva er verdt å ta vare på/vil bli "samle objekt"
Originale Kjipe C'er
Spesialmodeller i småserier (Tristar, Bluestar, LLE etc)
Dokaer generelt
Helpaneler med originale reklamer inntakt.
Tidlige T3 1980-1984
Mys litt på Baywindow så får du en pekepinn.
Spesialmodeller i småserier (Tristar, Bluestar, LLE etc)
Dokaer generelt
Helpaneler med originale reklamer inntakt.
Tidlige T3 1980-1984
Mys litt på Baywindow så får du en pekepinn.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
Enig med Rune. I tillegg: alt som er i god stand!
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
Germaniack
hvorfor originale kjipe Cer?
-
Germaniack
hva mener du med Baywindow?
refererer du til en internett side?
Fordi de begynner å bli sjeldne. Enten er de brukt opp eller bygget om.Germaniack wrote:hvorfor originale kjipe Cer?
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
T2, altså 67 - 79-modeller.Germaniack wrote:hva mener du med Baywindow?
Joachim
-
Buss Marius
- -

- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
Det er produsert 43468 syncroer så direkte sjeldne er de ikke. Det er kunn 2 land i verden der syncro var et vanlig kjøretøy, Østerike og Norge, i resten av verden er det en sjeldenhet. Om det er verd å ta vare på kommer av kostnadene ved å ta vare på det. Er den billig i innkjøp, og du har god lagringsplass, og med god mener jeg også langringsplass der den kan stå uten å bli verdiforringet så kan den være verdt det. Med dagens rentenivå vil den antakelig være en bedre investering enn å sette pengen i banken. Det er sikkert et par år til før prisene på T3 og syncro har nådd bunnivå, så kjøper du den for 15.000 kan det hende markedsverdien vil være 10.000 om 5 år, men etter det vil de antakelig stige sakte men sikkert. Om 10 år må vi antakelig betale det samme i nominelle kroner for en 90 T3 som vi betaler for en 79 T2 i dag.
Jeg tror derimot du ikke begår noen generaltabbe dersom du kjøper den i dag. I verste fall har du tapt 5000 om 5 år.
Jeg tror derimot du ikke begår noen generaltabbe dersom du kjøper den i dag. I verste fall har du tapt 5000 om 5 år.
Som Tage sier: Alt som er i god stand (orginal stand) er verd å ta vare på. Hvis vi ser litt globalt på det, er det vel liten tvil om at prisene her på berget er lave enda.
Og det er spesielt to modeller vi har mange av i Norge i forhold til resten av verden:
Syncro: Vi fikk 16% av hele syncroproduksjonen, Finland fikk 20%. Østerrike (hvor de ble bygd) fikk 10%. Tyskerne beholdt 3,5% og resten er fordelt på resten av verden... (16% av 43.000 er 7000 biler om det var noen som lurte)
Coach: Var en spesialmodell som aldri slo an i hjemlandet. Vi (og Sverige) har masse av de, men den er nesten ikke å oppdrive ellers i Europa... Der kjøpte folk heller en Carat. Om det gjør den ettertraktet som investeringsobjekt kan vel diskuteres.
Om kjip-C'er blir samleobjekt er jeg nå litt i tvil om, men at alle småseriemodellene blir det er sikkert. Enten det er en Carat, Bluestar, LLE, Tristar, 16tomssyncro, eller Westfaliamodellene.
Og det er spesielt to modeller vi har mange av i Norge i forhold til resten av verden:
Syncro: Vi fikk 16% av hele syncroproduksjonen, Finland fikk 20%. Østerrike (hvor de ble bygd) fikk 10%. Tyskerne beholdt 3,5% og resten er fordelt på resten av verden... (16% av 43.000 er 7000 biler om det var noen som lurte)
Coach: Var en spesialmodell som aldri slo an i hjemlandet. Vi (og Sverige) har masse av de, men den er nesten ikke å oppdrive ellers i Europa... Der kjøpte folk heller en Carat. Om det gjør den ettertraktet som investeringsobjekt kan vel diskuteres.
Om kjip-C'er blir samleobjekt er jeg nå litt i tvil om, men at alle småseriemodellene blir det er sikkert. Enten det er en Carat, Bluestar, LLE, Tristar, 16tomssyncro, eller Westfaliamodellene.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Glemte helt konklusjonen: En småbulket, småshabby syncro er nok ikke det investeringsobjektet som vil sikre pensjonisttilværelsen, og om du tenker å bruke bilen vil nok vedlikeholdskostnadene fort spise opp verdiøkningen i mange år enda.
Men om du er ute etter en kultbil som attpåtil er suveren både på vinterføre og i terreng, som rommer hele familien og litt til, og som inkluderer hilseplikt på andre likesinnede, så har jeg bare en ting å si: Løp og kjøp.
Du kommer ikke til å angre.
Men om du er ute etter en kultbil som attpåtil er suveren både på vinterføre og i terreng, som rommer hele familien og litt til, og som inkluderer hilseplikt på andre likesinnede, så har jeg bare en ting å si: Løp og kjøp.
-
VonZu
- -

- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
Jeg har fundert litt på det der med bunnen av prisnivået. Jeg tror at vi nå har en del T3 rundt om som ikke synker mer, forutsatt at de holdes i nåværende stand. Og enkelte sjeldne modeller kan kanskje påstås å være på vei opp igjen.
Men det er vanskelig å ta høyde for prissvingninger som følge av f.eks. finanskriser, indeksregulering osv.
Men det er vanskelig å ta høyde for prissvingninger som følge av f.eks. finanskriser, indeksregulering osv.
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
sikasyncroer... dvs rene pickuper... produsert i 1673 eksemplarer... har en selv... og muligens en til på vei... hvor mange som er igjen vet ingen... men er vel de t3ene det er masseprodusert minst av...
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-
Dag Eirik
- Car: T3 Atlantic 1990 1,6td
- Phone: 48247471
Hei
Interessant emne, har en Westfalia Atlantic Vanagon1990 1,6 TD 5 gear. Den har originallakk (noen smååå bulker), gått 128`, ikke rust, ikke vinterkjørt, nytt batter og dynamo, ny reg.reim, ny clutch. Veit noen hvor mange som er produsert, hvor mange solgt i Norge. Hva er prisutsiktene, selv om jeg ennå vil ha den i noen år (til den blir veteran, i alle fall).
Dag Eirik
Interessant emne, har en Westfalia Atlantic Vanagon1990 1,6 TD 5 gear. Den har originallakk (noen smååå bulker), gått 128`, ikke rust, ikke vinterkjørt, nytt batter og dynamo, ny reg.reim, ny clutch. Veit noen hvor mange som er produsert, hvor mange solgt i Norge. Hva er prisutsiktene, selv om jeg ennå vil ha den i noen år (til den blir veteran, i alle fall).
Dag Eirik
Det er bare å sammenligne med ebay og så justere etter norske forhold. Er bilen så god som du sier er salgspris et sted rundt kr.75000. Men det er etterspørselen som bestemmer, og du ønsker jo å beholde den.....
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
ikke bare ebay, ta en titt på alle tyske sider så finner en mange artige biler som vi i norge bare kan drømme om og til priser som er halvparten av de priser vi snakker om for våres "spesielle" biler fant en oettinger 3,6l multivan westfalia i ok tilstand for 5-6000 euro.
Så spørsmålet blir vel mer hvor mye er bilene verdt på berget her, for den som vil legge de pengene i en slik bil for å kjøre med norske skilt og ikke vil sette den på vent tils den blir veteran.
Så spørsmålet blir vel mer hvor mye er bilene verdt på berget her, for den som vil legge de pengene i en slik bil for å kjøre med norske skilt og ikke vil sette den på vent tils den blir veteran.
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
.....pluss importkostnadene?
Andrew Wilder 90198654
-
ducce999s
- -

alle norske avgifter i tillegg. Hvilket da gjør at bilen vil koste ca ytterligere 100.000kr før du har norske skilt.Andrew wrote:.....pluss importkostnadene?
Og hvis du mener at det er verdt å betale de beløpene for en slik gammel bil så gjør en det. Men jeg trur ikke en skal regne med noen større verdiøkning på bilen. Ved et salg i Norge (og da til spesielt interesserte) frem til bilen er veteran vil verdien holde seg, deretter vil det bli billigere å importere veteraner og da vil prisen på den norske bilen rase. Og å selge til utlandet vil resultere i at prisen vil gå ned da prisen i utlandet er lavere en i norge med norske avgifter.
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
-
bjørn53
- -

- Car: t3 + golf
- Phone: 90134047
Uff og æsj. Når jeg skal tenke penger leser jeg http://www.hegnar.no/ T3 er trivsel, spenning, muligheter, hygge, menneskelighet og nesten en venn. Kanskje for mange den beste vennen. Det var mine t2 og det er også min t4.
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Enig, Bjørn. Hobbyer har sine egne verdier som ikke alltid kan måles i kroner og ører. Det er sikkert noen som koser seg med tanken på hva de TROR t3'en de kjører er verdt, også DET har en ikke-målbar verdi! Men virkeligheten er annerledes. Er det ikke slik at våre T3'er skal gi oss en flukt fra virkeligheten?
Andrew Wilder 90198654
-
ducce999s
- -

og med det så er vi vel tilbake på start at en bils verdi er det du som person setter på den og hva som er verdt å ta vare på eller samle på er det som du mener kan være artig, hyggelig osv å ta vare på
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
Helt enig. Dette er hobbybiler, og gleden med å utøve hobbyen må ikke komme i bakgrunn av å skulle tenke avkastning på investeringen. Så det å skulle kjøpe en buss kun med det for øyet at den skal bli verd en haug med penger en gang i fremtiden blir helt feil i mitt hode...
Men når det er sagt så er det nok lurt å tenke litt over hvilke modifiseringer og ombygginger, særlig på spesielle og sjeldne utgaver, som kan øke eller eventuelt ødelegge verdien på bilen.
Så for rene investorer, så er den nok helt andre objekter enn gamle busser som teller... Avkastningen vil nok aldri stå i forhold til risikoen, spesielt hvis bilen skal være i bruk.
Men når det er sagt så er det nok lurt å tenke litt over hvilke modifiseringer og ombygginger, særlig på spesielle og sjeldne utgaver, som kan øke eller eventuelt ødelegge verdien på bilen.
Så for rene investorer, så er den nok helt andre objekter enn gamle busser som teller... Avkastningen vil nok aldri stå i forhold til risikoen, spesielt hvis bilen skal være i bruk.
-
mek
- -

- Car: T3 Bus 81 mod. bensin
- Phone: 90700999
Det er vel få som noen gang tjener penger på å eige biler.
Tidligere biler: Boble, Ascona. Ascona, Ascona, Ascona, Renault 19, Megane Classic. Accord. Volvo 240, Volvo 760 Trabant P 601 65 mod. , Caravelle 88 mod, Combo.05, Boble 68 mod.
MC: HD Sportster
Biler nå: Hiace 07, vw Bus 81
MC: HD Sportster
Biler nå: Hiace 07, vw Bus 81
-
Dag Eirik
- Car: T3 Atlantic 1990 1,6td
- Phone: 48247471
Hadde ikke tenkt å selge, men alltid interresant om en har gjort et dårlig kjøp. Heldigvis ser det ikke slik ut.
Kunne likevel tenkt meg å vite hvor mange som er produsert og hvor mange som ble solgt i NOrge av denne modellen totalt og i 1990, dersom noen har slike opplysninger.
Nå er den forresten tatt ut av vinteropplag og klar for EU-kontroll tirsdag. Spennende.
Ser vel noen av dere i løpet av sommeren/høsten
Dag Eirik
Kunne likevel tenkt meg å vite hvor mange som er produsert og hvor mange som ble solgt i NOrge av denne modellen totalt og i 1990, dersom noen har slike opplysninger.
Nå er den forresten tatt ut av vinteropplag og klar for EU-kontroll tirsdag. Spennende.
Ser vel noen av dere i løpet av sommeren/høsten
Dag Eirik
Bilene våre er akkurat som kvinnfolk "Avkastningen vil nok aldri stå i forhold til risikoen" bra sagt Odd , men blir man forelsket så må man tåle tap akkurat som avkastning.
ALE Caravelle T3 1,9 Afn tdi 130hk
Skal heller dytte en VW enn å kjøre Ford
Skal heller dytte en VW enn å kjøre Ford
Alle t3 vil være av interesse etterhvert hvis de er fine og hele. Det gjelder uansett C eller westfalia. Men jeg har ikke t3 fordi jeg samler. men de er bare morsomme biler med spesiell sjel. sånn erre barre.
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no