Ny fersk caravelle eier.
Ny fersk caravelle eier.
Hei!
Etter mange år med sikling så tok jeg til vett etter øl flaska var tom å kjøpte en 1986mod caravelle.
Jeg har seff ikke peiling på denne type bil , så jeg kommer til å spørre mye uten å bruke søk funksjonene på siden å iritere endel hardcore VW folk.
Nå kommer første dumme spørsmål.
Er caravelle å transporter samme bil??
Nr2
Hvor selges nye deler til disse. Det står ingenting på biltema om caravelle, enkelte andre nettsteder selger heller ikke caravelle deler. bare transporter.
Det lille jeg har forstått er at transporter å caravelle er samme bilen å at feiltema selger noen deler å Meca også fører disse delene.
For di som ønskar det så kan jeg senge inn noen bilder som er tatt langt ifra.
Etter mange år med sikling så tok jeg til vett etter øl flaska var tom å kjøpte en 1986mod caravelle.
Jeg har seff ikke peiling på denne type bil , så jeg kommer til å spørre mye uten å bruke søk funksjonene på siden å iritere endel hardcore VW folk.
Nr2
Hvor selges nye deler til disse. Det står ingenting på biltema om caravelle, enkelte andre nettsteder selger heller ikke caravelle deler. bare transporter.
Det lille jeg har forstått er at transporter å caravelle er samme bilen å at feiltema selger noen deler å Meca også fører disse delene.
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Re: Ny fersk caravelle eier.
Hei og velkommen, og grattis til ny bil
Sleng inn bilder du, alltid gøy å se på andres biler hva de har og hva de gjør med dem.
Hva gjelder å finne deler er det masse tråder her på forumet som du vil finne info i. Bruk søk funksjonen så finner du frem. Ditto hva gjelder forskjeller etc.
Deler se denne http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=4&t=20239
Skriv også innpå profilen hvor du huserer, så finner andre frem til deg og.
Sleng inn bilder du, alltid gøy å se på andres biler hva de har og hva de gjør med dem.
Hva gjelder å finne deler er det masse tråder her på forumet som du vil finne info i. Bruk søk funksjonen så finner du frem. Ditto hva gjelder forskjeller etc.
Deler se denne http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=4&t=20239
Skriv også innpå profilen hvor du huserer, så finner andre frem til deg og.
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Da har jeg skrevet under på papiret å fikk også eu lappen. MASSE 2ER FEIL.
Jeg er litt lat idag å skjenker meg en tequela drink mens jeg kopierer salgs linken å setter den her.
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19809858
Dette skal først å fremst være en slit å sleng bil, men jeg har lyst å få den fin viss jeg finner tid til den.
Jeg er litt lat idag å skjenker meg en tequela drink mens jeg kopierer salgs linken å setter den her.
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19809858
Dette skal først å fremst være en slit å sleng bil, men jeg har lyst å få den fin viss jeg finner tid til den.
Nja - samme mekanikk, men forskjellig utstyrsnivå, interiør, etc.leadfoot wrote:Hei!
Fordi det er de samme delene.leadfoot wrote: Nr2
Hvilke deler trenger du ?leadfoot wrote: Det lille jeg har forstått er at transporter å caravelle er samme bilen å at feiltema selger noen deler å Meca også fører disse delene.
Møller har selvfølgelig mye, Autospar, Meca, Mekonomen etc har en del, og du finner det utroligste her på forumet.
Velkommen i klubben!
Lykke til med bil.
Noen liker Man U - jeg liker T3
89 Syncro 112. Ikke så veldig kjip C, men står å venter på en ny vår
Trodde jeg var ferdig med T4 for en stund nå - men jaggu kjøpe jeg ikke en T4 Multi.
83 Golf MK1 Rabbit GTI - ufrivillig senka moro
Trodde jeg var ferdig med T4 for en stund nå - men jaggu kjøpe jeg ikke en T4 Multi.
-
Bugman
- -

- Car: DJ, JX 2wd og Syncro
- Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Transporter og Caravelle er i bunn og grunn samme bil, forskjellen er at mens Transportere er mer innrettet på transport av gods, så er Caravelle laget for transport av folk. Altså mer Personbil-lik.leadfoot wrote:Hei!
Er caravelle å transporter samme bil?? Både ja og NEI!
Nr2
Her er en kort oversikt som forklarer litt, Grovt sett:
- Helpanel: Ikke andre vinduer på siden enn vinduene i dørene
- Halvpanel: Vinduer bak fører og/eller i skyvedør(er).
- Kombi: Vinduer hele veien.
- Sika: Pickup med kun en seterad fremme
- Doka: Pickup Dobbeltkabiner med en dør, bak på passasjer siden, med baksete*
* Finnes i spesialutgaven Tristar med Dør bak fører også og mere Luksus..
- Caravelle..mer innrettet for transport av folk
- I rekkefølge (kjipt utstyrsnivå) C, CL/Coach, GL, Carat/Bluestar (luksus og utstyr).
Ditt andre spørsmål om deletilgang.
Du nevnte selv Meca og Mekonomen.
I tillegg har enda Möller noe.
Hot Shop på Trøgstad og Unneberg Bil, har noe slitedeler, mest på motorsiden, men også muligens til hjuloppheng.
Ellers vise jeg til " Diverse linker til Type 2 osv." samt denne tråden:
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=4&t=20239
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
Der fikk jeg masse info som jeg virkelig setter pris på.
Jeg har virkeligt hatt lyst på denne type bil, å nå har tiden kommet.
Jeg viste at det kommer til å bli dyrt å fikse den så den går gjennom eu, men min erfaring er MAN kan firedoble kjøps summen så lenge den er eu godkjent å veiavgiften betalt.
Eller .... nesten.
Det som er galt så jeg fikk vite før jeg fikk mangel lappen var ca..
Begge støtdemperne bak, begge skivene foran. Eine siden på styre tingen. tanstangen. (litt for mye odin vodka nå) å rust på bremse rør.
Så etterpå at noe på opphenge foran fikk en einer feil. å noe lys greier må fikses.
Jeg regner med at jeg kansje må legge så mye ut som 8000kr . men på toppen av 5000kr bil så kan d bli verdt det.
Seff må eu å omreg komme i tilleg.
Hadde jeg kjøpt en bil til 15000kr så kunna jeg sikkert måtta bytte samme delene, så pytt pytt.
Jeg har ikke søkt så mye på nettet, men viss noen har noen linker til styling å bodykit så hadde det vert underholdene å sett på di resten av helgen å drømme seg litt bort hvordan bilen min kunne sett ut.
Jeg er også litt intresert i å vite hvor lett det er å få låvlig trimmet disse bilene.
En av polakkene jeg jobber med foreslo å sette porche motor i bilen. Han skal se om det finnes noen motorer i polen (lite sansynlig)
Jeg har virkeligt hatt lyst på denne type bil, å nå har tiden kommet.
Jeg viste at det kommer til å bli dyrt å fikse den så den går gjennom eu, men min erfaring er MAN kan firedoble kjøps summen så lenge den er eu godkjent å veiavgiften betalt.
Eller .... nesten.
Det som er galt så jeg fikk vite før jeg fikk mangel lappen var ca..
Begge støtdemperne bak, begge skivene foran. Eine siden på styre tingen. tanstangen. (litt for mye odin vodka nå) å rust på bremse rør.
Så etterpå at noe på opphenge foran fikk en einer feil. å noe lys greier må fikses.
Jeg regner med at jeg kansje må legge så mye ut som 8000kr . men på toppen av 5000kr bil så kan d bli verdt det.
Seff må eu å omreg komme i tilleg.
Hadde jeg kjøpt en bil til 15000kr så kunna jeg sikkert måtta bytte samme delene, så pytt pytt.
Jeg har ikke søkt så mye på nettet, men viss noen har noen linker til styling å bodykit så hadde det vert underholdene å sett på di resten av helgen å drømme seg litt bort hvordan bilen min kunne sett ut.
Jeg er også litt intresert i å vite hvor lett det er å få låvlig trimmet disse bilene.
En av polakkene jeg jobber med foreslo å sette porche motor i bilen. Han skal se om det finnes noen motorer i polen (lite sansynlig)
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
I Norge har vi et system for godkjenning som ikke bygger på fornuft men kun dokumentasjon, alt som kan dokumenteres som sikkert blir godkjent. Sikkerhetskravet bygger på det tyske TUV. Dvs at hvis du får godkjenning fra TUV på feks. at en opel record d-mod med 750 hk v8 og kraftig modifisert understell er trygg, får du norske skilter. men det KOSTER !!!.
Feks. kan nok en 2,2 l subaru på 137hk godkjennes i en T3 i Norge med henvisning til 112 hk motoren.
Skal du ha mer effekt i en T3 til daglig bruk, så tenk vridmoment, dvs. diesel power. Det er nok det som gir en størst følelse av kraft i en såpass tung bil som T3.
For de som undrer seg over hvorfor noen så kan bygge en hot rod på en 1932 mod ford, med moderne v8 osv og få det godkjent, så kommer det av at de reglene som gjaldt før 1972 tillater sånne forbedringer uten en masse dokumentasjon. Jeg tror det vil være lettere å få godkjent en splitbuss med porche enn en T3
Feks. kan nok en 2,2 l subaru på 137hk godkjennes i en T3 i Norge med henvisning til 112 hk motoren.
Skal du ha mer effekt i en T3 til daglig bruk, så tenk vridmoment, dvs. diesel power. Det er nok det som gir en størst følelse av kraft i en såpass tung bil som T3.
For de som undrer seg over hvorfor noen så kan bygge en hot rod på en 1932 mod ford, med moderne v8 osv og få det godkjent, så kommer det av at de reglene som gjaldt før 1972 tillater sånne forbedringer uten en masse dokumentasjon. Jeg tror det vil være lettere å få godkjent en splitbuss med porche enn en T3
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Og så kan du kjøpe alt mulig av deler fra utlandet. Sjekk min blogg der jeg har samlet en haug med lenker til en del forhandlere i utlandet. (sjekk linken under her i denne posten).
Ellers kan du jo bare legge ut spørsmål om hva slags type deler du ønsker deg her på forumet under "deler ønskes kjøpt" og følge med under "deler tilsalgs". Så skal du kanskje erfare at mye ordner seg.
Gratulerer med vedens kuleste biltype (VW-bussene av alle typer) og lykke til med hobbyen!
NB! Disse bilene er virussmittet fra produsent. Virussmitten overføres til eierne og er du først smittet, er det uhelbredelig (det er for sent å angre, du ER smittet allerede - om de forstår hva det betyr eller ikke)! Jeg vet ikke om mange som er helbredet. Viruset setter seg i hjernen og du er uhelbredelig forelsket i VW-busser... Slik er viruset. Hm...
Ellers kan du jo bare legge ut spørsmål om hva slags type deler du ønsker deg her på forumet under "deler ønskes kjøpt" og følge med under "deler tilsalgs". Så skal du kanskje erfare at mye ordner seg.
Gratulerer med vedens kuleste biltype (VW-bussene av alle typer) og lykke til med hobbyen!
NB! Disse bilene er virussmittet fra produsent. Virussmitten overføres til eierne og er du først smittet, er det uhelbredelig (det er for sent å angre, du ER smittet allerede - om de forstår hva det betyr eller ikke)! Jeg vet ikke om mange som er helbredet. Viruset setter seg i hjernen og du er uhelbredelig forelsket i VW-busser... Slik er viruset. Hm...
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Jeg vet norge er et bil ombygg hat land.
Eller som jeg liker å si.
Alt som er morsomt er enten ulovelig eller ekstremt dyrt.
Det jeg prøde å si er.
Er det noen med godkjente mega hester som kan gi meg papirer så jeg kan kopiere uten å slite pungen av meg.
Når det gjelder bil virus så sliter jeg med merke mini (classiske typen). Å jeg regner med at det ikke tar lang tid før jeg bare må få den nye bilen enda bedre.
Hadde jeg hatt verksted å lønn å tid , så hadde alle vrakene jeg har hatt. Vert luksus doninger.
Men seff så er latskap en av mine egenskaper, så alt ertrelativt.
Jeg har bare begynt å se litt i prosjekt linken.
Er det noen som seriøst har resturert å bygget noen bedre enn pimp my ride custom rides???
Eller som jeg liker å si.
Alt som er morsomt er enten ulovelig eller ekstremt dyrt.
Det jeg prøde å si er.
Er det noen med godkjente mega hester som kan gi meg papirer så jeg kan kopiere uten å slite pungen av meg.
Når det gjelder bil virus så sliter jeg med merke mini (classiske typen). Å jeg regner med at det ikke tar lang tid før jeg bare må få den nye bilen enda bedre.
Hadde jeg hatt verksted å lønn å tid , så hadde alle vrakene jeg har hatt. Vert luksus doninger.
Men seff så er latskap en av mine egenskaper, så alt ertrelativt.
Jeg har bare begynt å se litt i prosjekt linken.
Er det noen som seriøst har resturert å bygget noen bedre enn pimp my ride custom rides???
Martin har noe styling og senkesett, og forhandler adapterplater til en del motorer. Sjekk også tyske nettbutikker, spesielt vw-winkler, der finner du alt du kan drømme om for ombygging. Når det gjelder trimming, skal du gjøre det ekstremt så har jo en fyr ved navn Skinne tynet en 2,1i til 850 hester i en boble (visstnok gategodkjent, kjørte kvartmila på 9,01 tidligere i år) så potensialet er nok der. Selv ville jeg gått for en 1,9TD og kjørt op tugbo og dieseltrykk, eventuelt en 2,5 TDi om jeg vant i lotto.
Skål! Halvveis i første ølen her
Skål! Halvveis i første ølen her
Jeg mener å huske at en nyere caravell fikk godkjent en v8 montert i lasterommet.
Jeg ga ikke repotsjen mere opmerksomhet enn at den ble lest. Som sagt jeg har ver forelsket i annet bilmerke før vw. Men jeg forelsker meg stadig vekk.
Jeg ser dere skriver spesefike navn hele tiden.
Siden jeg er nube så tror jeg det er navn her på forumet. Som sagt. Jeg vet litt om å trimme bil, men ikke denne biltypen. Jeg er vandt med bilforum guruer som har alle svarene å som er mere enn villig til å skravle høl i huet på intedanende nuuuubs.
Igjen så må jeg si 0,3 l odin vodka å ca d samme tequila gold.
Å jeg er nordlending. (ikke en god blanding)
Hva er det beste dere har godkjent??
Hvilken bil er den kuleste??
Hvem er selv utnevnt guru??
Jeg ga ikke repotsjen mere opmerksomhet enn at den ble lest. Som sagt jeg har ver forelsket i annet bilmerke før vw. Men jeg forelsker meg stadig vekk.
Jeg ser dere skriver spesefike navn hele tiden.
Siden jeg er nube så tror jeg det er navn her på forumet. Som sagt. Jeg vet litt om å trimme bil, men ikke denne biltypen. Jeg er vandt med bilforum guruer som har alle svarene å som er mere enn villig til å skravle høl i huet på intedanende nuuuubs.
Igjen så må jeg si 0,3 l odin vodka å ca d samme tequila gold.
Å jeg er nordlending. (ikke en god blanding)
Hva er det beste dere har godkjent??
Hvilken bil er den kuleste??
Hvem er selv utnevnt guru??
Guruer har vi nok av, dem finner du nok ut av selv. Martin er han som driver vwbus.no, går du til forsiden finner du nettbutikken der.
alle forumer trenger guru. Å nuber som meg trenger dem ekstra mye. Å som oftest så er det mere snakk enn action med oss.
Det lille jeg har vert gjennom.??? er det noen som virkelig har satset sjelen på å bygge norges beste buss???
Det lille jeg har vert gjennom.??? er det noen som virkelig har satset sjelen på å bygge norges beste buss???
Du har vel sett denne?leadfoot wrote:alle forumer trenger guru. Å nuber som meg trenger dem ekstra mye. Å som oftest så er det mere snakk enn action med oss.
http://www.vwbus.no/forum/viewforum.php?f=60
-
ducce999s
- -

erjo wrote:NB! Disse bilene er virussmittet fra produsent. Virussmitten overføres til eierne og er du først smittet, er det uhelbredelig (det er for sent å angre, du ER smittet allerede - om de forstår hva det betyr eller ikke)! Jeg vet ikke om mange som er helbredet. Viruset setter seg i hjernen og du er uhelbredelig forelsket i VW-busser... Slik er viruset. Hm...
Skjønner ikke hva du mener
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
Helt normalt...
-
ducce999s
- -

Avo wrote:Helt normalt...
Var vel det jeg trudde
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G