Motorstopp
Motorstopp
Heisan.
Var ute å kjørte i går, holdt gangfart gjennom et kryss da motoren helt uten forvarsel kuttet. Sjekket regreim,olje, sikringer men alt var intakt. Prøvde å starte motoren men den tenner ikke i det heletatt. Er det noen som har peiling på hva det kan vere?
Det er en transporter 2002 mod 2,5 td. har også hatt endel tull med el vinduene.
Morten
Var ute å kjørte i går, holdt gangfart gjennom et kryss da motoren helt uten forvarsel kuttet. Sjekket regreim,olje, sikringer men alt var intakt. Prøvde å starte motoren men den tenner ikke i det heletatt. Er det noen som har peiling på hva det kan vere?
Det er en transporter 2002 mod 2,5 td. har også hatt endel tull med el vinduene.
Morten
-
chr18
- -

- Car: lang T4 93mod.
- Phone: 90142311
Re: Motorstopp
sjekket jordingsledning til/fra batteri? går starter når du prøver å starte den? sjekket diselpumpereima også(om det er to reimer på disse, ble brått usikker nå.)
christian
Starteren går fint,lys ol. virker. Syntes den stoppa litt brått til å være reima til diselpumpa, skjedde i gårkveld så jeg rakk ikke sjekke det. Den stoppa som om jeg hadde skrudd av tenninga.
Føler med som en halv mann uten hjul.
Hmmmm.....kan det være den magnetventilen som sitter på dieselpumpa som åpner og stenger for dieselen?Høres jo ut som det er en el.feil ettersom bilen bråstoppa!Kanskje det er kortsluttning i de ledningene som er kobla til den ventilen?
-
chr18
- -

for å teste den ventilen: se på pumpa, der går det en ledning inn på, ta av denne, og trekk en kabel rett fra batteri og til der kontakten satt på pumpa, det skal da høres ett klikk i pumpa, om det ikke skjer, er det vell en feil med denne magnet ventilen i pumpa(?)
christian
takker for tips. Skal sjekke det med magnetventilen, noen som vet hvilke av sikringene som styrer denne? var litt uklart i manualen synes jeg. minnes jeg hadde samme feilen på en bil før, da hadde ledningen fått slitt vekk endel av plasten og kortslutta.
-
chr18
- -

like greit å sjekke alle, utrolig hva slags feil en annen kan dra med seg på disse bilene, også er det jo like godt å være sikker på at alle sikringene er hele hehe.
christian
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Nå trur jeg du kan glemme dette. Det er ikke akkurat helt like pumpe på Christians gamle 93 og din 02 modell. Gå for rele 109 du. Dette kan gi slike artige situasjoner.
Sjekk og om ikke pumpereima di har tatt kvelden.
Sjekk og om ikke pumpereima di har tatt kvelden.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Hvor finner jeg rele 109? Hvordan kan jeg eventuelt se om det er dette som er problemet. Takker for svar.
Røket pumpereim! Er det noen som har skiftet denne og som vet hva som kreves for å få timing og justering av pumpe riktig? Vurderer å sette dette på verksted. vet at regreima ble skifta ved ca 100 000 km har gått 150 000 nå. Er intervallen på skifting av pumpereim og regreim normalt lik når man følger vanlig service?
Morten
Morten
rundt 10 000 for bytte av begge reimene og vasspumpe på 2,4d
så der ein stad. Dyrt, men billigare enn motorhavari
Eg er nokså sikker på at intervallen er lik. LItt ulike tall har eg haurt på kor mange km regreima skal tole, men har skjønt det slik at den aldri skal gå meir enn 90000 eller noko slikt.
Alder på reima har også like mykje å seia som køyrelengd. Har reima gått 50000 og er 7 år gamal hadde eg sete med hjertet i halsen ialelfall
Ellers må du jo sjekke om der er oljelekasje feks frå ein simring som kjem ut på pumpereima og har svekka den.
så der ein stad. Dyrt, men billigare enn motorhavari
Eg er nokså sikker på at intervallen er lik. LItt ulike tall har eg haurt på kor mange km regreima skal tole, men har skjønt det slik at den aldri skal gå meir enn 90000 eller noko slikt.
Alder på reima har også like mykje å seia som køyrelengd. Har reima gått 50000 og er 7 år gamal hadde eg sete med hjertet i halsen ialelfall
Ellers må du jo sjekke om der er oljelekasje feks frå ein simring som kjem ut på pumpereima og har svekka den.
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Max 5år eller max 90000km
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
jo--and
- -

- Car: T4 2.5 tdi 98, kort
- Phone: 98-48-65-62
Angående vinduene så blir det vel litt slitasje i overføring mellom dør og karosseri. Er ikke helt unormalt at ledningene blir slitt der 
John Andersen
Vi er lykkelige eiere av
VW T4 2,5 tdi 6 seter kombi -98 mod
Bmw 320 I automat - 98 mod,
(som kjøres av min bedre halvdel)
Vi er lykkelige eiere av
VW T4 2,5 tdi 6 seter kombi -98 mod
Bmw 320 I automat - 98 mod,
(som kjøres av min bedre halvdel)