Parkeringshus og høyt tak...
Parkeringshus og høyt tak...
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
Bugman
- -

- Car: DJ, JX 2wd og Syncro
- Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Re: Parkeringshus og høyt tak...
Jeg kjørte med Transporter-syncro'n i Parkeringshuset til Narvik Storsenter (tidligere Steen & Strøm)...
Hørte plutselig FLAPP-FLAPP-FLAPP!!
Heldigvis bare antenna som stakk 10 cm over taket..
Har også en ventilasjonssak som bygger 5cm opp taket.
MEN 5cm er likavæl GO' KLARING!!
Bildet viser bare enda en god grunn til ikke å ha en båt opp-ned på taket...
Hørte plutselig FLAPP-FLAPP-FLAPP!!
Heldigvis bare antenna som stakk 10 cm over taket..
Har også en ventilasjonssak som bygger 5cm opp taket.
MEN 5cm er likavæl GO' KLARING!!
Bildet viser bare enda en god grunn til ikke å ha en båt opp-ned på taket...
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
Var kjedelig det der ja. Pleir å prøve å unngå Phus om jeg kan, men i sommer måtte jeg parkerte syncroen i ett på 1,95, med standard dekk skrapet den i skiltet over innkjøringen (sånt gult og svart som henger i kjetting) men innevar det heldigvis noen sentimeter til sprinklerne og ventilasjonsannlegget.
Jaja...hehe..litt jobb med glassfiberstrie og sparkel så er da det taket der fullt funksjonellt igjen det 
- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
Kjipt.. hehe, når jeg jobbet på Møller i oslo hørte je om en lt gamle typen med høyt tak som kjørte inn i et parkeringshus, lastet ut 1 tonn (e.l) med vann flasker, skulle kjøre ut så sto bilen bom fast.... hehe, hadde ikke sååå god klaring han hell... 
-
Transporter-erik
- -

Hadde en gang takrails på min T3, men de ble ubønnhørlig flerret av i et parkeringshus. Umiddelbart ble jeg selvsagt veldig ifra meg, men innså jo senere at jeg uten takrails har jeg et bredt assortement hva valgmuligheter i forhold til parkeringshus angår, framfor før, da jeg hele tiden måtte tenke meg om før jeg kjørte inn i et parkeringshus. Mange parkeringshus har tak på ca 180-200 cm + trolig en margin, noe som kan gjøre det vanskelig dersom man har takrails/annet på taket. Moralen blir jo at man ikke skal henge med hodet selv om man ikke har takrails, man kan ha det meget kjekt uten.
Erik
-
martins.macs
- -

- Car: VW T3 1.9TDI Westfalia 83
- Phone: 97071638
Her en som har tatt saken på alvor 
World's lowest van

World's lowest van

Martins
VW T3 Westfalia 1.9TDI ///on storage///
VW T3 Coach + EJ22 ///under construction///
VW T3 Westfalia 1.9TDI ///on storage///
VW T3 Coach + EJ22 ///under construction///
Da er da enda bra han har stige for å komme opp på taket.martins.macs wrote:Her en som har tatt saken på alvor
T4 Caravelle 1995 Syncro, 2.4D
Hadde noen lignende historier på barneskolen jeg gikk på. Der var det et tak tvers over plassen og et par hus (tidligere lærerboliger) ovenfor. hver høst kom tankbilen som skulle pylle parafintankene til de husen, og vert år satte den seg fast under taket på veg ut igjenTransporter-erik wrote:Hadde en gang takrails på min T3, men de ble ubønnhørlig flerret av i et parkeringshus. Umiddelbart ble jeg selvsagt veldig ifra meg, men innså jo senere at jeg uten takrails har jeg et bredt assortement hva valgmuligheter i forhold til parkeringshus angår, framfor før, da jeg hele tiden måtte tenke meg om før jeg kjørte inn i et parkeringshus. Mange parkeringshus har tak på ca 180-200 cm + trolig en margin, noe som kan gjøre det vanskelig dersom man har takrails/annet på taket. Moralen blir jo at man ikke skal henge med hodet selv om man ikke har takrails, man kan ha det meget kjekt uten.
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Hva parkeringshus angår ser det egentlig ut som trenden er å innformere om høyeste punkt der inne, noe som jo er fullstendig irrelevant...
Spørre CarPark eller de andre selskapene hva reell takhøyde er i husene de forvalter arealet for, er bortkasta - de skjønner ikke problemet.
-Noe jeg godt forstår, for de slipper jo unna om man kjører inn fordi skiltet enten står "høyeste takhøyde" eller "takhøyde" og viser seg være for lavt for bilen.
1.94 på Tyskerbrakka og med antenna som peilepinne - så langt har det gått greit.
mvh,
Yngve S
Spørre CarPark eller de andre selskapene hva reell takhøyde er i husene de forvalter arealet for, er bortkasta - de skjønner ikke problemet.
-Noe jeg godt forstår, for de slipper jo unna om man kjører inn fordi skiltet enten står "høyeste takhøyde" eller "takhøyde" og viser seg være for lavt for bilen.
1.94 på Tyskerbrakka og med antenna som peilepinne - så langt har det gått greit.
mvh,
Yngve S
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
Dette er skræken for meg når eg kjører camper... Har flere gang måttet ta meg i å nesten være på tur inn under for lave hindre. Nå er bilen ca 2.90 høg og parkeringshus uaktuelt men det er ikkje alltid man sitter med den infoen lengst fram i bevisstheten.
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
Caravelle-Kai
- -

Og her er én til (den til høyre ja):martins.macs wrote:Her en som har tatt saken på alvor
World's lowest van
2013 Ford Kuga 2,0 TDCi Powershift - Til salgs!
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
1999 T4 Caravelle 2,5 tdi
1990 T3 Caravelle Coach 1,6D
1975 VW 1200 Jeans
1974 VW 1200 Jeans (konebil)
Coach-Kameraden og Eksil-Rundlyktgeriljaen.
-
RZR-Jånni
- -

- Car: 1967 og 1991
- Phone: 975 976 57
Gjort det samme med bayen med takgrind på. Hjalp en kompis som jobbet i et P-hus med å taue boblen hans inn dit. Vrengte inn og hørte skiltet i taket ved inngangen brette seg over takgrinden... Stoppet (Såklart) og sjekket. Alt ok, skiltet hang i kjettinger fra taket. Fikk vite fra kompisen bak at da var det god nok klaring! Kjørte videre og sørget bare for å ta det rolig på bakketoppene og bunnene i p-huset, og svinge unna lysbjelker med skilt som hang ned.
Ingen skilt på utgangen.. 
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx