1,6 TD

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Lofotcoach

1,6 TD

Post by Lofotcoach »

Har nettopp klart å få tak i en -90 Coach TD. Dette er den tredje T3 eg har i mett eie, og den sjette VW eller Audi med denne motoren. Men under prøve- testkjøring i går så finn eg fort ut at turboen på denne ikkje funka. Bilen går som en vanlig 1,6 diesel.. Dårlig drag, null turboeffekt.. Motoren på denne e nyoverhalt, boret og div. Turboen skal etter sigende være skifta for ikkje så lenge sia. Bilen i seg selv skal visst være påkostet ca 35000 siste tre år.. Lurte på om noen hadde noen tips for kor og ka eg ska sjekk først, før eg sett i gang.. Forresten, korsn e skjørtan festa, e d vanlig listeklips eller e de skrudd fast på noe vis...? På forhånd takk for hjelp..
D ska nu kjøres først...
Espen
-
-
Phone: 95216652

Re: 1,6 TD

Post by Espen »

Lofotcoach wrote:Forresten, korsn e skjørtan festa, e d vanlig listeklips eller e de skrudd fast på noe vis...? På forhånd takk for hjelp..
Om jeg ikke skulle ta feil er disse festet med skruer undenifra, og selve feste er festet med popp-nagler øverst.
Espen

SYNCRO
-
-

Re: 1,6 TD

Post by SYNCRO »

Lofotcoach wrote:Har nettopp klart å få tak i en -90 Coach TD. Dette er den tredje T3 eg har i mett eie, og den sjette VW eller Audi med denne motoren. Men under prøve- testkjøring i går så finn eg fort ut at turboen på denne ikkje funka. Bilen går som en vanlig 1,6 diesel.. Dårlig drag, null turboeffekt..

Sjekk hele innsugsystemet. Det kan godt være at luftrøret INN på turboen er ødelagt og suges flatt.
Eskild

Motoren på denne e nyoverhalt, boret og div. Turboen skal etter sigende være skifta for ikkje så lenge sia. Bilen i seg selv skal visst være påkostet ca 35000 siste tre år.. Lurte på om noen hadde noen tips for kor og ka eg ska sjekk først, før eg sett i gang.. Forresten, korsn e skjørtan festa, e d vanlig listeklips eller e de skrudd fast på noe vis...? På forhånd takk for hjelp..
Post Reply