(LØST) Kjølevanns-slangene grodd fast. Forslag?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Theodor
-
-
Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
Phone: 93297430

(LØST) Kjølevanns-slangene grodd fast. Forslag?

Post by Theodor »

Skulle bytte eber igår, og brukte god tid på forberedelser, løftet bilen, tok ut plata under motorn, satt på slange-tenger, løsnet slangeklemmene. Og brukte en HALV TIME på å prøve å løsne slangene, uten resultat. :x :evil:
Kan se ut som at de har grodd fast. Turte ikke ta i for hardt, da jeg var alene igjen på jobb, en times kjøring fra sivilisasjonen.
Noen som har noen forslag her?
I verste fall river jeg av slanger, og kjøper nye, for nå begynner det å bli ordentlig kaldt, og bilen bruker jo evig lang tid på å bli varm uten brenneren.

EDIT: Brukte en vannpumpetang som jeg trakk tykk krympestrømpe på. :D
Funka som en drøm, kunne klemme og jukke uten at slangene sprakk.
Last edited by Theodor on 01 Sep 2008, 16:37, edited 1 time in total.
Mvh Øystein Theodor

99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)

Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
lowride
-
-

Post by lowride »

Jeg har prøvd rørtang rundt slangen der den er festet. Klemt den sammen forsiktig og vrikket forsiktig frem og tilbake et par plasser. Ikke i slangens lengde men tvers over, hvis du skjønner?
Christer Dirfeldt
-90 Caravelle Syncro 1,6TD/ -96 Passat 1,9TDI
Snart også -03 Skoda Oktavia 1,9TDI
Theodor
-
-
Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
Phone: 93297430

Post by Theodor »

Helt med. Bra forslag. Vurderte det, men jeg torte rett og slett ikke. Hadde lite lyst til å bli "værfast" på jobben over helga, og så rant tida ifra meg... Tror jeg skal prøve igjen til uka, muligens tre krympestrømpe på kjeftene på tanga før jeg prøver, så blir den ikke så skarp mot gummien.
Mvh Øystein Theodor

99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)

Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
Johnny

Post by Johnny »

Jeg anbefaler deg å kjøpe nye slanger da det oft blir smålekkasjer etter løsning av faste slanger.Er slangene lange nok kan du jo også bare kappe dem av.Nye slanger trenger ikke å være dyrt hvis du kjøper på rett sted.
Johnny Adolfsen
Post Reply