Kald motor.
Kald motor.
ser at temperaturen på motoren ikke når de store høyder i disse kalde tider. Går fint så lenge det rusler i 80-90 km, med faller ved småkjøring. Er det noen som anbefaler at inntak til radiator dekkes til og smarte tips til hvordan dette eventuelt gjøres? Husker at faren min hadde en volvo 140 der det var skreddersydde trekk som man kunne feste i fronten.
Hadde en -94 mod. 2,4 diesel, der jeg la en papp-plate foran radiatoren når jeg skulle sørover (Porsgrunn) en vinter. Var -37 over Kvikne, så jeg var glad for at jeg gjorde det. Tenker med gru på om jeg hadde fått motorstopp der.
Var så kaldt at jeg kjente kulden stråle inn fra førerdøra...
. Kjørte med denne pappen foran hele vinteren, uten at det var antydning til overopphetning. (Men på sommeren, derimot, før jeg husket på plata, ble den litt varmere enn godt var, ja...)
Var så kaldt at jeg kjente kulden stråle inn fra førerdøra...
Pål Strand
Mener å huske at enkelte av min barndoms biler hadde rullgardin bak grillen......
Som de fleste andre biler er Caravellen veldig lite glad i å gå for varm. Med -37 over Kvikne er det jo ikke så stor fare, men pass på, pass på. Jeg kan trygt anbefale papplate-trikset, men i mer siviliserte temperaturer lønner det seg med papp på halve radiatoren. Eller enda bedre - dekk til grillen og la bilen trekke luft fra under fronten.......
Som de fleste andre biler er Caravellen veldig lite glad i å gå for varm. Med -37 over Kvikne er det jo ikke så stor fare, men pass på, pass på. Jeg kan trygt anbefale papplate-trikset, men i mer siviliserte temperaturer lønner det seg med papp på halve radiatoren. Eller enda bedre - dekk til grillen og la bilen trekke luft fra under fronten.......
Jon Bård - også kalt Jompa
-95 Multivan Allstar - med telt og greier...
- og bilen heter naturlig nok Wolfgang
-95 Multivan Allstar - med telt og greier...
- og bilen heter naturlig nok Wolfgang