Seikel T5

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
VR6Bus

Seikel T5

Post by VR6Bus »

jensemann

Post by jensemann »

spørs om vi opplever å denne til norge, antar prisen som familiebil blir ganske nær en luksus villa
10 seter caravelle 2,5 tdi 2002
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

T5 Offroad har understell herifra. Det har vi levert en av og Martin lånte en slik i februar som Møller eier sjøl.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

Der Postmeister wrote:T5 Offroad har understell herifra. Det har vi levert en av og Martin lånte en slik i februar som Møller eier sjøl.
Må vel være en god del av understellet som ikke er felles også, eller?
Syncronaut
-
-

Post by Syncronaut »

jensemann wrote:spørs om vi opplever å denne til norge, antar prisen som familiebil blir ganske nær en luksus villa
Ifølge klippet koster ombyggingen ca 25000 Euro...
Gorm
Syncronaut
-
-

Post by Syncronaut »

Bjørnar wrote:
Der Postmeister wrote:T5 Offroad har understell herifra. Det har vi levert en av og Martin lånte en slik i februar som Møller eier sjøl.
Må vel være en god del av understellet som ikke er felles også, eller?
Den som Martin lånte har nok ikke mange delene til felles med denne, når det gjelder ombyggingen, nei...

Jeg synes den virker mye mer spiselig med portalakslene (og dermed de felgene...) nå, enn i fjor, når de første bildene av denne Seikelversjonen var å se rundt på div forum... 38 cm bakkeklaring er ganske fett med en buss 8)
Gorm
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Jeg kopierte iallefall alle papirene som fulgte med den vi leverte, i tilfelle problemer ved reparasjon og delesøk. Den vi leverte var ingen ekstrem versjon, men en litt høyere og litt kraftigere dekk og med en omdreving av gearkassa.
Vet ikke om jeg synes den var verdt de ekstra kr ift en standard, men det var nå litt kult da.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

Må jo si at det er litt moro å se at reduksjonsboksene til splittbussen er plukket frem fra hylla. Nå er det nok en "noe modifisert" utgave vi ser her, men resultatet er det samme. Største forskjellen må jo være at på T1 brukes kun 2 drev ute i reduksjonsboksen, mens på T5 brukes 3. Regner med at det er kun for å slippe å bygge om girkassa for å snu drivretningen. Tar du å fjerner reduksjonsboksene på en T1 uten å gjøre noe annet, har du jo i teorien 4 gir bakover og 1 fram.

Liker denne Seikel versjonen bare mer og mer, nå ser det jo litt "tegnefilm" ut at hjulene nesten henger i løse lufta uten nedre bærebru og drivaksel som vi er vant til å se.
robert fardal
Car: T5 offroad 07
Phone: 92601930

Re:

Post by robert fardal »

Der Postmeister wrote:Jeg kopierte iallefall alle papirene som fulgte med den vi leverte, i tilfelle problemer ved reparasjon og delesøk. Den vi leverte var ingen ekstrem versjon, men en litt høyere og litt kraftigere dekk og med en omdreving av gearkassa.
Vet ikke om jeg synes den var verdt de ekstra kr ift en standard, men det var nå litt kult da.
Kanskje min det då? Min kom fra Nesbyen.
Image
Post Reply