Suveren T3 Syncro
Suveren T3 Syncro
Eskild Serigstad
Maskiningeniør
2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
Maskiningeniør
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Syns det er mye for enhver T3 som har gått 240' og er 15 år gammel.SYNCRO wrote:Synes du VIRKELIG at den prisen er gal for en så godt utstyrt syncro????????????????????
Skulle gjerne ha byttet Coachen i en Syncro da jeg har en lei kneik opp til huset som Coachen absolutt ikke liker men det er vel ikke akkurat noen hemlighet at biler som har gått 240' ikke alltid er problemfrie og da er prisen høy. Alskens tilbehør som kan gå istykker betaler jeg lite for..
Noen som er blindet av sin elsk til disse bilene...?
-
RZR-Jånni
- -

- Car: 1967 og 1991
- Phone: 975 976 57
Ser sånn ut... han har ihvertfall sagt at jeg får den og har sagt til en fra østlandet at den er solgt. Og jeg har sagt jajajajajaaaaa... så det ser slik ut...SYNCRO wrote:BayJon wrote:Juhuuuu!!! Han dukket ikke opp!
Ja OG ? kan vi gratulere eller ?![]()
![]()
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
67 Sika
-
RZR-Jånni
- -

- Car: 1967 og 1991
- Phone: 975 976 57
Det der er ikke noe som gjelder for alle. Jeg har aldri hørt et vondt ord om det merkeverkstedet som denne bilen har gått til. Kan også nevne at bilen orginalt er importert fra Tyskland, via Sverige.WW wrote:Har en far som sverget til merkeverksted i mange år til jeg viste ham hvor mye ekstra han betalte for ingen verdens ting. Dårlig service, dårlig arbeid og overpriset er stikkord for merkeverksteder.
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
67 Sika
Ja blindet av hvor MYE bil man får for pengene spesielt med tanke på at dette er en 4x4 og ikke en vanlig coach. Synes du 240.000 km er mye for en så solid bil?WW wrote:Syns det er mye for enhver T3 som har gått 240' og er 15 år gammel.SYNCRO wrote:Synes du VIRKELIG at den prisen er gal for en så godt utstyrt syncro????????????????????
Skulle gjerne ha byttet Coachen i en Syncro da jeg har en lei kneik opp til huset som Coachen absolutt ikke liker men det er vel ikke akkurat noen hemlighet at biler som har gått 240' ikke alltid er problemfrie og da er prisen høy. Alskens tilbehør som kan gå istykker betaler jeg lite for..
Noen som er blindet av sin elsk til disse bilene...?
Du ser jo hva du må betale for en tilsvarende bil av nyere årgang som ikke har gått noe særlig mindre.
Så sier du "men det er vel ikke akkurat noen hemlighet at biler som har gått 240' ikke alltid er problemfrie og da er prisen høy." Da går jeg ut ifra at du mener T3 eller? For du kan jo prøve å få kjøpt en noenlunde grei T4 Syncro ennten med 2,4 D eller med 2,5 TDI for 30.000,- ???????????.
Nei Slutt å rakke ned på bilene våre, det er dette som gir bilene lave salgsummer og dårlig rykte, de er MYE mer verdt enn det mange her hjemme later til å forstå. Du kan jo ta en LITEN titt i Tyskland og se hva en Syncro eller for den saken skyld en vanlig Coach koster der. OG for ikke å snakke om i USA, der som bilene er så billige, koster en bra syncro rundt 70-90.000 Norske, en Syncro Westfalia i bra forfattning vil der koste rundt 120.000,- til 180.000,- PÅ PRIVATMARKEDET.
Og sist men ikke minst, slik at det ikke skal være den minste tvil: T3 Syncro har SVÆRT MYE bedre fremkommelighet enn T4 Syncro.
Eskild
Eskild Serigstad
Maskiningeniør
Maskiningeniør
Javisst, disse motorene her kan jo enhver hobbymekaniker til fingrene.WW wrote:Har en far som sverget til merkeverksted i mange år til jeg viste ham hvor mye ekstra han betalte for ingen verdens ting. Dårlig service, dårlig arbeid og overpriset er stikkord for merkeverksteder.
Like kurante som en Sierra 2.0
1988 Caravelle C 2.1 8-seter Automat
Jøss det var da voldsomt da.
Har opplevd litt med disse bilene, har nr 2 nå, først en C nå en Coach og en kompis som har hatt i mange år, den er inne på sin 3e motor nå. Og han har akkurat kjøpt en til. Var på nippet til å kjøpe en splitter ny i -90 men VW var litt snaue med rabatter så valget falt på en annen kombi.
Beklager men jeg mener fortsatt at de er overpriset uansett om de oppnår gode priser i Tyskland og USA. I forhold til USA skulle jeg påstå at det er en vesensforskjell og det er salt.... Antar mange der har gått i fine tørre miljøer i motsetning til mange norske som har ballet seg med saltføre på vinteren og det har jeg til gode å se en som tåler i lengden.
Så vidt jeg har skjønt her så sliter jo mange med syncroen (drivverket) når de har gått en bit og jeg har lest et antall annonser på dem der de er blitt 2wd.
Når det gjelder merkeverksteder så var ikke nødvendigvis alternativet hjemmemekking men kanskje også en som får neste jobb etter hvor godt han gjorde den forrige. Er lei av overprisede verksteder som ikke en gang gjør det de blir bedt om hvor man må vente i år og dag før man kommer inn for ikke å få gjort det man skulle, satt på spissen.
Har bodd noen år i utlandet der verkstedene har vært så billige og bra at det ikke er verdt jobben å gjøre det selv. I tillegg tar de ting på sparket og fikser bilen mens man handler. Det har jeg sjelden opplevd her..
Syncroer har jo fort dobbel pris av tilsvarende vanlig C eller Coach, så her er det vel mer etterspørsel enn teknisk verdi som styrer...
Har opplevd litt med disse bilene, har nr 2 nå, først en C nå en Coach og en kompis som har hatt i mange år, den er inne på sin 3e motor nå. Og han har akkurat kjøpt en til. Var på nippet til å kjøpe en splitter ny i -90 men VW var litt snaue med rabatter så valget falt på en annen kombi.
Beklager men jeg mener fortsatt at de er overpriset uansett om de oppnår gode priser i Tyskland og USA. I forhold til USA skulle jeg påstå at det er en vesensforskjell og det er salt.... Antar mange der har gått i fine tørre miljøer i motsetning til mange norske som har ballet seg med saltføre på vinteren og det har jeg til gode å se en som tåler i lengden.
Så vidt jeg har skjønt her så sliter jo mange med syncroen (drivverket) når de har gått en bit og jeg har lest et antall annonser på dem der de er blitt 2wd.
Når det gjelder merkeverksteder så var ikke nødvendigvis alternativet hjemmemekking men kanskje også en som får neste jobb etter hvor godt han gjorde den forrige. Er lei av overprisede verksteder som ikke en gang gjør det de blir bedt om hvor man må vente i år og dag før man kommer inn for ikke å få gjort det man skulle, satt på spissen.
Har bodd noen år i utlandet der verkstedene har vært så billige og bra at det ikke er verdt jobben å gjøre det selv. I tillegg tar de ting på sparket og fikser bilen mens man handler. Det har jeg sjelden opplevd her..
Syncroer har jo fort dobbel pris av tilsvarende vanlig C eller Coach, så her er det vel mer etterspørsel enn teknisk verdi som styrer...