GLØDERELE
Hadde samme problem på min-tidvis rykkete tomgang,og startproblemer...Som du sier,får i allefall diesel,for det ryker volsomt.Det var stillverket i dieselpumpa.Kosta en masse.....
Sjekk om det kommer strøm på sikringen på glødinga når du har startproblemer.Den ligger i venstre framskjerm.
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
For tiden uten VW buss, men....
Jeg fikk det gjort på sandnes elektrodiesel.Di overhalte dieselpumpa.Måtte skifte noen ventiler og som ikke var helt som di skulle.Ny pumpe koster ca 30.000Overhalt byttepumpe koster ca 16.000 pluss arbeid.Overhaling koster fra 15.000 og oppover,allt etter hva som må gjøres utenom pumpa.Kosta 19.000 det di gjorde på min...Prisene er sånn ca.
Min begynte med at den nappet litt rett over tomgang når jeg kjørte.Så begynte den å jage litt på tomgang.Så kom startproblemene.Kjinna,men den starta ikke.Masse røyk,virka som den tennte,men ville ikke helt starte.Bare nesten.På di kaldeste dagene virka det som det hjalp å sette en ledning fra pluss på batteriet og bort til sikringen til glødinga-OBS!!ledningen blir VARM.Visst du kjører innom en plass der di kan lese ut feilkoder,kan di nok lettere si hva som er galt.
Min begynte med at den nappet litt rett over tomgang når jeg kjørte.Så begynte den å jage litt på tomgang.Så kom startproblemene.Kjinna,men den starta ikke.Masse røyk,virka som den tennte,men ville ikke helt starte.Bare nesten.På di kaldeste dagene virka det som det hjalp å sette en ledning fra pluss på batteriet og bort til sikringen til glødinga-OBS!!ledningen blir VARM.Visst du kjører innom en plass der di kan lese ut feilkoder,kan di nok lettere si hva som er galt.
Har nå fått sjekket mht feilkode, de fant ingen feil på den, måtte regne med at den småjukset litt fordi den har gått 248 000km, den lager en slags boblelyd på tomgang også, høres ut som en bensinbil som ikke går på alle pluggene, dette er ikke hele tiden, men innimellom, kan ikke fatte at den skal være sånn fordi om den har gått langt, og den var ikke sånn for 2 mnd siden, HJELP
Terje 2.5 TDI
-
Torle
- -

- Car: T4 2002
- Phone: 90994928
Vedrørende dyser så er det en slitasjedel. Ser en i forskjellige fora og på feks Bosch sine sider så anbefales dyse skift ved 160k-200k. Har en ikke optimale dyser så vil bilen gå stygt på tomgang(dysene forstøver dårlig). En dyserens kan hjelpe men nye dyser er en oplevelse før og etter. Så klart kan en jo i samme rennet montere litt større dyer, som sammen med en moderat opjustering av åpningstrykket gir motoren litt ekstra "krefter".
Tor-Ole Olsnes
Eks Multivan 2002 TDI 102
Eks Multivan 2002 TDI 102
Hei
Fant den her på ebay i Tyskland .de sender over hele verden ,syntes prisen var litt høyt her.
Hilsen Peter
http://cgi.ebay.de/Einspritzpumpe-Diese ... dZViewItem
Fant den her på ebay i Tyskland .de sender over hele verden ,syntes prisen var litt høyt her.
Hilsen Peter
http://cgi.ebay.de/Einspritzpumpe-Diese ... dZViewItem
Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
Dyser
Hei, takk for svaret, tror jeg begynner med dysebytte, tar den billigste biten først, har kjørt dyserens 2 ganger nå, og synes egentlig det har blitt værre, om det er årsaken vet jeg ikke, aner du noe om hvor de har bra dyser til en overkommelig pris:)Torle wrote:Vedrørende dyser så er det en slitasjedel. Ser en i forskjellige fora og på feks Bosch sine sider så anbefales dyse skift ved 160k-200k. Har en ikke optimale dyser så vil bilen gå stygt på tomgang(dysene forstøver dårlig). En dyserens kan hjelpe men nye dyser er en oplevelse før og etter. Så klart kan en jo i samme rennet montere litt større dyer, som sammen med en moderat opjustering av åpningstrykket gir motoren litt ekstra "krefter".
Terje 2.5 TDI
Bilen min er runda 400.000 og går etter pumpeoverhaling som en klokke.Starter med en gang uansett(har ikke hatt en spes kald vinter her da...)ingen hosting eller fusking.Dysene ble visstnok bytta på denne og før jeg fikk den.
Etter at jeg bytta, begge hovedstrømssikringene (brist i begge, av) har jeg ikke hatt problemer med å starte, men jeg har fortsatt denne småjukkingen rett over tomgangsturtallet, men bare når jeg kjører og slipper den på f.eks 3-4 gir, og denne buldringen som kommer innimellom når den står og går på tomgang, men det er heller ikke hele tiden, mest når bilen er varm:)
Terje 2.5 TDI