Hei.
Jeg skal bytte startmotor på en -92 T4 2,4d.
Etter et (riktignok veldig kjapt) søk i forumet har jeg ikke funnet artikler som har hjulpet meg.
Jeg vil anta at dette er rimelig rett fram; Koble fra batteri, koble fra ledninger, skru ut 3 bolter, ut med gammel starter, inn med ny, 3 nye bolter, på med ledningene, på med batteri igjen.
Er det noe jeg må være obs på? Andre ting som må demonteres før jeg får ut starteren? Må jeg under bilen? Hvor lang tid bør jeg beregne? Jeg har bare de vanlige 2 tomlene...
På forhånd takk for svar
Hilsen nybakt T4-eier i Moss
Bytte startmotor
Hadde min ute forrige helg for å smøre opp solenoiden på innslaget. Riktignok på en 2,5 tdi, men jeg antar at det ikke er noe verre på 2,4.
Rimelig grei jobb, og ja, under bilen
-mvh Hge
PS: Noen som har anbefaling på hva man bør smøre solenoiden med? Jeg brukte vanlig smørefett, men har opplevde en gang at innslaget "hang igjen" slik som tidligere...
Rimelig grei jobb, og ja, under bilen
-mvh Hge
PS: Noen som har anbefaling på hva man bør smøre solenoiden med? Jeg brukte vanlig smørefett, men har opplevde en gang at innslaget "hang igjen" slik som tidligere...
Huge Mehus
1997 Caravelle TDI 2,5

1997 Caravelle TDI 2,5

Startmotor
Kjøp en selvbærende dvs. uten denne lange tappen på enden av startern.
Peter
Peter
Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
Oppkjøringsramper på 20 cm er nok til å få av balja under. Om det er det mest bekvemme for videre arbeid kan jo diskuteres. Det er i hvertfall bra for magemusklene å ligge under og mekke oppover.jokr wrote:Takk for svar.
Kan jobben gjøres ved å kjøre bilen på 20 cm høye ramper, eller må jeg høyere for å demontere plata under motoren?
Johnny.
Ståle Bekkelien
Eks: 2000 mod. Caravelle TDI Syncro, Buss nr 5, 1995 mod. Caravelle 2.4 Syncro, Buss nr 1.
Eks: 2000 mod. Caravelle TDI Syncro, Buss nr 5, 1995 mod. Caravelle 2.4 Syncro, Buss nr 1.