Tilsetningsstoffer
Tilsetningsstoffer
På min andre bil, en volvo med bensinmotor, gikk litt ujevnt på tomgang. Dette ble tatt opp med volvo, som puttet på en halvliter med vidundermedisin på tanken. Borte var problemet. Er nå spent på om også bensinforbruket synker.
Er det noen som har god erfaring med noen dieseltilsetninger som kan dyttes i caravellen?
Er det noen som har god erfaring med noen dieseltilsetninger som kan dyttes i caravellen?
Et tips er Protec sin Fuel line cleaner.
TÜV-testen dokumenterer at den har flere gode innvirkninger på motoren.
Følgende kvalitetskriterier er testet, bekreftet og sertifisert av TÜV:
1. Binding av vann til drivstoffet
2. Beskyttelse mot korrosjon og slitasje
3. Renseeffekt i drivstoffsystemet
4. Reduksjon av farlig eksosutslipp
5. Optimering av kompresjon

Vi er flere på jobben som har prøvd både denne og diesel system cleaner, og alle har faktisk merket at motorene har gått bedre og lettere etter bruk. Jeg har i alle år vært skeptisk til alle slike "lurium-på-boks-midler", men måtte her bare innrømme at det faktisk var effektivt.
Jeg har sett "skrytepermen" til importøren der bl.a. flere merkeverksteder bekrefter at de har fått imponerende resultater ved bruk av stoffene.
Se ellers mer hos Lütken & Co her: http://www.mamut.com/homepages/Norway/1 ... sdet15.htm
TÜV-testen dokumenterer at den har flere gode innvirkninger på motoren.
Følgende kvalitetskriterier er testet, bekreftet og sertifisert av TÜV:
1. Binding av vann til drivstoffet
2. Beskyttelse mot korrosjon og slitasje
3. Renseeffekt i drivstoffsystemet
4. Reduksjon av farlig eksosutslipp
5. Optimering av kompresjon

Vi er flere på jobben som har prøvd både denne og diesel system cleaner, og alle har faktisk merket at motorene har gått bedre og lettere etter bruk. Jeg har i alle år vært skeptisk til alle slike "lurium-på-boks-midler", men måtte her bare innrømme at det faktisk var effektivt.
Jeg har sett "skrytepermen" til importøren der bl.a. flere merkeverksteder bekrefter at de har fått imponerende resultater ved bruk av stoffene.
Se ellers mer hos Lütken & Co her: http://www.mamut.com/homepages/Norway/1 ... sdet15.htm
Jeg har selv sett bekreftelser fra både Toyota, Peugeot, Mercedes og Opelforhandlere der de faktisk har stemplet og signert utskrifter fra både røykgassmålinger og CO-målinger.Indian wrote:Få håpe at dete er noe som ligner bensinpillen.
De har noen sannhets vitner som skryter....
Stoffene har faktisk brukbar effekt, men du tviler vel også på at TÜV er seriøse...?
Disse stoffene bør stort sett koste fra rundt 200,- og opp til 250,- avhengig av hvor gode betingelser butikken har hos importør, frakt etc.Peter wrote:hva koster en slik middel og hvor kan man handler slik? min Motor trenger vel etter 10 år en fornyelseskur .
Hilsen Peter
Jeg vet ikke hvem som selger de rundt om i landet, men det får du sikkert opplyst hos Lütken & Co hvis du ringer dit.
Dette svarte Volvo på Ski;
Vi har to typer av drivstoffrens, en som heter system fuel cleaner, som renser til og med dysene. Den andre vi har er den som vi bruker mest her hos oss, og heter Gas treatment. Denne renser fra tanken til og med stemplene, pluss at den renser katalysatoren. Jeg vil tro det er sistnevnte du er ute etter. Fortè Gas Treatment koster kr 278 veiledende.
Vi har to typer av drivstoffrens, en som heter system fuel cleaner, som renser til og med dysene. Den andre vi har er den som vi bruker mest her hos oss, og heter Gas treatment. Denne renser fra tanken til og med stemplene, pluss at den renser katalysatoren. Jeg vil tro det er sistnevnte du er ute etter. Fortè Gas Treatment koster kr 278 veiledende.
Hei .nå skal jeg prøver saken. har ringt til Firmaet ,og de sa det er Billingstad og Ford på Skøyen som de leverer til (i mitt område ) .ringte til VW Billingstad 3 ganger bl.a. Lager, de kjennte ikke til dette middel. så ble det Ford på Skøyen .jeg betalte 160 for en Boks. skal prøver det i dag med forbrenningstilsettningen .
Peter
Peter
Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
jeg har prøvd QMI`s produkter på flere biler, med bra resultat.
QMI holder til i Mjøndalen.
Kan blant annet fortelle om en Bmw E36 6 sylinder med MYE ventiltikk.
Hadde på noe de kaller innvendig motorvask, så en tilsetning i den nye oljen, og alt av ventiltikk ble borte, samt at motoren gikk bedre.
Sjekk ut qmi.no
Eivind
QMI holder til i Mjøndalen.
Kan blant annet fortelle om en Bmw E36 6 sylinder med MYE ventiltikk.
Hadde på noe de kaller innvendig motorvask, så en tilsetning i den nye oljen, og alt av ventiltikk ble borte, samt at motoren gikk bedre.
Sjekk ut qmi.no
Eivind
Like bli`
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Husker QMI fra tidlig 90-tallet. Det var i TVShop da dette middlet ble vist frem i studio.
Det ble kjørt to biler uten olje i motoren. Den ene bilen havaret etter 4 runder mens QMI bilen kjørte 10 runder før de slo av motoren.
Denne testen er for meg totalt uinteresant. Hvem av oss kjører uten olje i motoren?
At den gamle legefrue kunne si at bilen går mye bedre til stor applaus fra de andre er ikke nok til å overbevise meg.
Det ble kjørt to biler uten olje i motoren. Den ene bilen havaret etter 4 runder mens QMI bilen kjørte 10 runder før de slo av motoren.
Denne testen er for meg totalt uinteresant. Hvem av oss kjører uten olje i motoren?
At den gamle legefrue kunne si at bilen går mye bedre til stor applaus fra de andre er ikke nok til å overbevise meg.
Da har jeg kjørt en tank med Fortè Diesel Fuel Conditioner. Fremdeles et stykke igjen til Porsche 911 ytelser, men kan melde om følgende endringer;
1) Motoren går mye penere ved start. Tidligere måtte den "ruses" litt før den fant riktig tomgangsturtall. Nå er den der med en gang uten at jeg rører gasspedalen.
2) Den går penere ved køkjøring. Mer stabil gange synes jeg.
3) Forbruk av diesel er redusert fra 0,76 til 0,71. Målte på en tank før og etter jeg tilsatte tilsetningsstoffet. Bilen går samme rute hver dag.
Hadde trodd den skulle gi litt bedre ytelser, men det ser ut til å utebli.
1) Motoren går mye penere ved start. Tidligere måtte den "ruses" litt før den fant riktig tomgangsturtall. Nå er den der med en gang uten at jeg rører gasspedalen.
3) Forbruk av diesel er redusert fra 0,76 til 0,71. Målte på en tank før og etter jeg tilsatte tilsetningsstoffet. Bilen går samme rute hver dag.
-
california
- -

Re: Tilsetningsstoffer
En gammel tråd dette men til Indian's fortvilelse kan jeg melde følgende:
min California var av og til treg å få i gir. 1. til 2. og fra 3. til 2. gav skraping skraping innimellom.
Så da var det å prøve QMI giroljetilsetning. Det har fikset en kasse på en golf for meg før...
I går kveld tappet eg av litt girolje og fyllte en flaske QMI på kassen(giroljen var skiftet for 1 mnd. siden). Kjørte en liten tur for å få blandet det godt inn.
UMIDDELBAR bedring! I dag har eg vært en tur igjen og giringen løper MYE lettere. Ingen skraping. Så dette stoffet funker..

min California var av og til treg å få i gir. 1. til 2. og fra 3. til 2. gav skraping skraping innimellom.
Så da var det å prøve QMI giroljetilsetning. Det har fikset en kasse på en golf for meg før...
I går kveld tappet eg av litt girolje og fyllte en flaske QMI på kassen(giroljen var skiftet for 1 mnd. siden). Kjørte en liten tur for å få blandet det godt inn.
UMIDDELBAR bedring! I dag har eg vært en tur igjen og giringen løper MYE lettere. Ingen skraping. Så dette stoffet funker..
1996 California 2,5 TDI - solgt..
1998 V70 2,5 TDI - arvet av Junior.
XC70 D5 2004 - konas bil.
XC70 D5 2006 4C - min dagligbil.
Datsun 300zx 1985 3.0 V6 - kosebilen min.
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Det har kommet en ny serie med produkter fra Ukrania... Xado. Hvis testene ikke lyver, er dette stoffet imponerende. De har også motorolje med samme tilsetninger.
http://xado.com/global/
http://xado.com/global/
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Handla rens for drivstofflinja til både Tyskerbrakka og Kakemonsteret - ga mer røyk bakover ved gasspådrag de første to drivstoffyllingene etterpå men fra da av gikk bilene penere.
Lurium eller ikke, enkelte av produktene virker til en viss grad. Omerga 90-ettellerannet som de har på Mekonomen, OBS etc etc
Lurium eller ikke, enkelte av produktene virker til en viss grad. Omerga 90-ettellerannet som de har på Mekonomen, OBS etc etc
Last edited by Rudeboy on 10 Feb 2014, 18:38, edited 1 time in total.
-
california
- -

Bruker dyserens som eg fyller rett i filteret. Dette bruker eg hver gang filter skiftes. Dette funker! Med 25 år som dieselbil-eier og et par båter, har eg aldri hatt behov for å skifte dyser. Har sett et par tilfeller på båtforumet hvor all svartrøyk har forduftet etter slik behandling.
1996 California 2,5 TDI - solgt..
-
Bugman
- -

- Car: DJ, JX 2wd og Syncro
- Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Re:
Disse stoffene fra Fortè...monor wrote:Da har jeg kjørt en tank med Fortè Diesel Fuel Conditioner. Fremdeles et stykke igjen til Porsche 911 ytelser, men kan melde om følgende endringer;
Vet at merkeforhandler bruker den for rens av oljekanaler, før oljeskift. Dyr, men verdt det i det lange løp!
Så har nok tro på gode renseprodukter, også for innsprøytningssystemer!
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
En slik test er absolutt intressang, jeg har ved flere andledninger opplevt å kjøre uten olje på motoren, i alle tilfeller startet turen med olje...Indian wrote:Husker QMI fra tidlig 90-tallet. Det var i TVShop da dette middlet ble vist frem i studio.
H1'en begynte å blinke rødt, svingte inn ved første mulighet og stoppa motoren... oljetrykkslange sprekt og motor skåren.
Passat sprakk oljetrykkslange = havari.
Passat bunnplugg løsnet (verkstedstramma, men dårlige gjenger) dette gikk bra siden siste par liter rant ut hjemme i grusen.+++
T3 med for lange bolter i oljepumpa=null trykk, motor behandlet med QMI, turbo ikke. Her kjørte jeg sikkert 2 mil før turboen røyk, så en drøy mil til før en turbo til røyk.
Ventilløfterene røyk etter dette stuntet, har splitta motor og lager og alt er fint!
Ting kan skje, og det er ikke alltid varsellysa virker... jeg vil heller komme hjem uten olje med gåen turbo og ventiltikking, enn å stå i veikanten å vente på hentebil fra huggern!
(Det er klart at varsellys bør funksjonstestes innimellom!)
Jeg kjører QMI på det meste, og har god erfaring med det, noen biler merker man stor forsjell på, andre ingen. Dette har nok mest med at noen biler er bedre enn andre i utgangspunktet.
Vel og merke omhandler dette innlegget oljetilsetninger, og ikke dieseltilsetninger, så litt ot er det.
Skal forresten handle giroljetilsetning idag, se om 2gir på coachen blir bettre...
Sent from my X506-3G using Tapatalk