Startproblemer t4 Transporter 2.5 L Bensin 5 Sylindret.

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Steinar Johansen

Startproblemer t4 Transporter 2.5 L Bensin 5 Sylindret.

Post by Steinar Johansen »

Har en Transporter 2.5 L kort utgave,bensin.(audi motor?)
For 3 ukersiden døde bilen i et kryss."Ekspertene mente det var et elektrisk prolem. Bilen ble levert verksted. Har startet det dagen etter uten problemer og jeg ble oppfordret til å hente bilen siden den gikk som den skulle. Så gikk den i tre uker uten problemer. Forrige torsdag kjørte jeg en tur og alt virket normalt. Dagen etter da jeg skulle starte ville den ikke starte. Trodde det var no elektrisk og fikk sjekket dette men alt skulle være i orden. Skiftet coilen for sikkerhet skyld siden dette var antydet som et problem. Fortsatt ingen start. Tenkte det kunne være et drivstoff problem. Fylte luftinntaket med startgass og bilen starten og gikk en liten stund, dog ganske uregelmessig. Virker som det er et problem at den ikke får drivstoff. Noen som har en formening om hva som er problemet og hvordan det kan løses?Hva vil det evt koste?
Pyro_smurf

Post by Pyro_smurf »

Har du mulighet så finn frem et multimeter eller en prøvelampe å sjekk om dysene får strøm. De skal ha en pulsrekke når du drar på starteren. Sjekk også om du har bensintrykk.

Espen
Espen
'97 Caravelle
Andyboy
-
-

Post by Andyboy »

bensinpumpe? prøv å ta av lokket over den å hør om den går når bilen ikke går.. mulig du må skjære litt i gulvteppet for å komme til lokket.
Peter
-
-
Car: T4 TDI ACV CC
Phone: 90877396

Startproblemer

Post by Peter »

Hei
fikk du løst Startprobleme ditt ? Kansje denne Samling her kan hjelper ? Jeg bruker den Tyske utgaven selv flittig .
Hilsen Peter
http://translate.google.com/translate?u ... de&ie=UTF8
Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
Espen
-
-
Phone: 95216652

Post by Espen »

Hadde et tilsvarende problem med lik motor og bil, verkstedet mente at det ikke kunne være noe galt med en eller annen giver, men etter massevis av problemer og uregelmessig stopp og start byttet de omsider denne giveren, og etter det gikk den som den skulle så lenge jeg har vist noe om bilen....

Men husker jo ikke hva den het eller hva det var, men giver er altså mitt stikkord.
Espen

Syncronaut
-
-

Post by Syncronaut »

Et kjent problem med 2,5B er at loddepunkter i strømforsyningsreléet til motorstyringen "kryper". Dette kan gi feil som at motoren plutselig dør og av og til ikke vil starte, men dette er et nokså kjent problem for VW-verksteder...

Det kan være at dette er (års)modellavhengig. På min 2,5B skiftet jeg reléet, men du kan ta ut reléet og lodde over punktene så blir det vel like godt som nytt, det (jeg påstår ikke at dette er problemet du har, kun ment som et tips til hva det kan være...).
Gorm
Stokkstein

Post by Stokkstein »

Har startproblemer på min -96 2,5B. fikk tips om rele til bensinpumpe. har ikke testet dette enda siden jeg er usikkerr på hvilket rele jeg skal bytte/fixe.
Noen som har et godt bilde eller tegning på hvor releet er?
Syncronaut
-
-

Post by Syncronaut »

Iflg delefilmen skal det være reléplass 12 (nederst til høyre, når du ser på sikringsboksen til venstre under dashbordet), og reléet er merket med 80 (167)... Lykke til!
Gorm
Pyro_smurf

Bensinpumpa!

Post by Pyro_smurf »

Hei

Ja, det var bensinpumpa. Stoppa på veien i dag :-( 4 timer i sola for å vente på at naf kunne hente den. Men etter litt godsnakking med NAF fikk jeg dem til å kjore den hjem gratis :-) Men nå hvordan sitter bensinpumpa monter? Tror den sitter i tanken men hvordan kommer jeg til? Det er som sagt tidligere i tråden en 2.5B

Espen
Espen
'97 Caravelle
Peter
-
-
Car: T4 TDI ACV CC
Phone: 90877396

Bensinpumpa

Post by Peter »

det er deksel mellom framseterne ,fjern Teppe og skru den opp da finner du Pumpa.
Hilsen Peter
Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
Pyro_smurf

Takk

Post by Pyro_smurf »

Takk for hjelp.

Nå er bensisnpumpe bytta og bilen i gang igjen. Foreløpig veldig fornøyd.. Set ut som den starter lettere også nå :-) Kommer tilbake når jeg har testet litt till.

Espen
Espen
'97 Caravelle
Post Reply