Eberspächer BA 6 luftvarmer kobler ut

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Muffe

Eberspächer BA 6 luftvarmer kobler ut

Post by Muffe »

Jeg har en T3 med en Eberspächer BA 6 bensindrevet luftvarmer. Når jeg slår den på (med den grønne knappen til høyre for rattet), starter den, og den går i en liten stund. Etter 5-15 minutter (forskjellig fra gang til gang) kobler den røde (automat)sikringen under dashbordet (omtrent ved høyre kne når du kjører) ut, og varmeapparatet stopper. Denne sikringen må trykkes inn igjen før du får startet varmeapparatet.

Er det noen som har peiling på hvorfor dette skjer, og hva som kan gjøres for å løse problemet?

Jeg har bilder av varmeapparatet, sikringen og skruknappen dersom det er usikkert hva slags apparat jeg har.

På forhånd takk for all hjelp.
kg72
-
-
Car: 2x T3, 1x T5
Phone: 90786775

Post by kg72 »

Kan det være at brennkammeret blir for varmt som følge av at viften som blåser luft gjennom brennkammeret går for tregt?
Har muligens samme feil på varmeren min....
Håvard Sørensen, Oslo
_______
/__|__|__|
=O===O=
Member of Team Syncronaut
1972 VW Karmann Ghia
1987 VW Transporter 112i Aut 9-seter
1990 VW Westy Atlantic Syncro 112i 5-seter
2010 VW Caravelle 4M 180hk
Muffe

Post by Muffe »

Tviler på det. Viften går på det jeg (uten å ha sammenlignet med andre biler) mener er et høyt nok turtall. At det er noe som blir for varmt utelukker jeg ikke på noen måte, men at det skal skyles defekt vifte tviler jeg på. Denne durer og går ganske kraftig, og flytter bra med luft.
Post Reply