Det står en TD motor i bilen og Snap Drive regner med at det koster over 10.000,- å skifte pakningen.
Vet dere om noen i Bergen som skifter toppakning, evt skifter motor til en rimelig penge?
Om du kommer til Larvik , skifter jeg den for 3000,- men det er nok å håpe for mye.pri wrote:Nå ser det ut som toppakningen på bilen har røket for 3. gang (nesten 10 år siden sist) og jeg lurer på hva jeg skal gjøre.
Det står en TD motor i bilen og Snap Drive regner med at det koster over 10.000,- å skifte pakningen.
Vet dere om noen i Bergen som skifter toppakning, evt skifter motor til en rimelig penge?
Heisann du, et lite øyelokk.pri wrote:Takk for tilbudet!
Hadde bilen klart å gå så langt, hadde jeg tatt i mot med takk...
Ringte nettopp fra snapdrive og sa at "det sikkert var toppakningen som var gåen" og at det vill koste 18.000 å skifte den og 10.000 ekstra hvis toppen måtte skiftes!
Så nå blir det vel vraking evt at jeg prøver å skifte den selv (noe jeg ikke har så veldig lyst til...)
Hva er longblokken? Er det vanskelig å skifte den?Heisann du, et lite øyelokk.
Om du bestiller fabrikksoverhalt motor fra Norsk bildelesenter i Drammen tror jeg den koster ca 16.000,- for HELE longblokken.
pri wrote:Hva er longblokken? Er det vanskelig å skifte den?Heisann du, et lite øyelokk.
Om du bestiller fabrikksoverhalt motor fra Norsk bildelesenter i Drammen tror jeg den koster ca 16.000,- for HELE longblokken.
Skal høre med Møller hva de skal ha for å skifte toppakning, men det er jo merkelig hvis de er rimeligere en Snap Drive...
Ådne