Hej!
Är ny på forumet (detta är mitt första inlägg). Har nyligen köpt en 98 Caravelle VR6 som jag givetvis kommer vilja fixa/ändra/anpassa/uppgradera en del. Kommer säkert spamma er med en del mer eller mindre dumma frågor framöver.
Till frågan:
Jag har två baksätesrader. Mittensätena i dessa rader har bara 2-punktsbälten. Finns det något enkelt sätt att uppgradera dessa till 3-punktsbälten, eller måste jag byta ut hela sätena till något nyare?
Originalt finnes det dessverre ingen 3-punkts alternativer. Noen har vel montert 3-punktsbelter i midten med egenproduserte braketter og slikt, men seterygger og -låser er jo ikke konstruert for den belastningen. Jeg ville derfor vært svært skeptisk til å bygge om noe slikt... Alternativet blir jo f eks å ta nyere Multivan-seter med integrerte 3-punktsbelter.
Lykke til, og hold oss oppdatert om prosjekter på bilen din
Det er jo alltid farlig å være bombastisk i sine uttalelser , men de eneste jeg kjenner til som har 3-punktsbelter i alle seter, er de som er utstyrt med kun enkeltseter (dvs seteløsning 2+2+2). I så måte er vel de nyere Multivanene de beste, da de har innebygde belter i stolene (flyttbare og dreibare stoler).
De flotte lange minibussene vi fikk etter 2000 en eller annen gang hvor alle skulle ha setene i fartsretning og alle seter skulle ha trepunktsbelter, dukka det opp en løsning på å lage trepunkt på orginalstoler. Sjekk ei Caravelledrosje reg etter 2000, så ser du.
Jag har skickat ett mail och frågat om pris, och hur det fungerar när man vill fälla sätena osv...
På några av bilderna så verkar det vara T5-säten... är inga stolpar bak ivf. Måste kolla vad det skulle kosta att byta ut till såna istället... men då vill man ju byta alla stolar i bilen till samma stil, och då blir det väl en god del dyrare.