Motorspørsmål igjen!!

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Erling Nils

Motorspørsmål igjen!!

Post by Erling Nils »

Heisan. Nå har turboen i jx`en sagt takk for seg, så jeg er desverre nødt til å gjøre noe med detta. Siden jeg ikke kjører så mye, vurderer jeg en konvertering til bensin motor. Derfor spør jeg, hva koster ombyggings settet for en 5E motor? Hvem selger dette i norge i tilfelle? I sverige selges visst et sett for volvo motorer, har noen vært borti disse? Blir det trøbbel med godkjenninga? Hvis jeg må forsterke bremser etc. hvilken bil kan jeg ta deler fra? Håper noen kan hjelpe meg med svar. Bilen er en 1988 coach td.
Erling Nils
roars
-
-

Re: Motorspørsmål igjen!!

Post by roars »

Erling Nils wrote:Heisan. Nå har turboen i jx`en sagt takk for seg, så jeg er desverre nødt til å gjøre noe med detta. Siden jeg ikke kjører så mye, vurderer jeg en konvertering til bensin motor. Derfor spør jeg, hva koster ombyggings settet for en 5E motor? Hvem selger dette i norge i tilfelle? I sverige selges visst et sett for volvo motorer, har noen vært borti disse? Blir det trøbbel med godkjenninga? Hvis jeg må forsterke bremser etc. hvilken bil kan jeg ta deler fra? Håper noen kan hjelpe meg med svar. Bilen er en 1988 coach td.
Har sett ombyggingssettene for volvo, i sverige er det godkjent med en B19 motor, ca 100hk, drar vel ok, ellers slapp, tørst er den å.
Selvsagt bare putte i noe annet volvo....b23/230 el.l. uten at det blir godkjent da...

2,2 audi turbo :) neppe rett fram å få godkjent...men men..
Roar Sørnmo
raaen
-
-

Re: Motorspørsmål igjen!!

Post by raaen »

Erling Nils wrote:Heisan. Nå har turboen i jx`en sagt takk for seg, så jeg er desverre nødt til å gjøre noe med detta. Siden jeg ikke kjører så mye, vurderer jeg en konvertering til bensin motor. Derfor spør jeg, hva koster ombyggings settet for en 5E motor? Hvem selger dette i norge i tilfelle? I sverige selges visst et sett for volvo motorer, har noen vært borti disse? Blir det trøbbel med godkjenninga? Hvis jeg må forsterke bremser etc. hvilken bil kan jeg ta deler fra? Håper noen kan hjelpe meg med svar. Bilen er en 1988 coach td.
eller kjøpe brukt turbo av meg. pris kr 900.- ved skru selv.
RuneA
-
-

Post by RuneA »

http://shop.vw-winkler.de/product_info. ... 100kW.html

ikke i norge, men de sender jo, uansett litt info om 5e motor i T3.
Rune

Image
Hus på hjul

1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
Post Reply