Clutch, lufting, banning og steiking...

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Marius86

Clutch, lufting, banning og steiking...

Post by Marius86 »

Hei ! Jeg var forleden ute å kjørte i min T3 -89, da jeg skulle parkere så smalt det i bilen, og den gikk sakte framover (sto i 1. gir, med clutch inne). Jeg klarte ikke å fri bilen fra gir, heller ikke sette den i gir etter jeg hadde fått den ut av gir, ved å kubbe motoren.

Jeg skrudde av girkassa, og såg at 2 av de fjørene som ligger på clutch plata var knukke. Bestillte meg ny clutch, fikk den, monterte, men ikke rare forskjellen.

Virker som om det ikke er lang nok vandring på den "spaken" som er på girkassa, med clutchen.

Kan dette skyldes luft ? Har luftet systemet i 2 timer, uten hell.

Og nå er det bare 7 DAGER TIL GATEBIL TREFF !!! Må få partymobilen min på veien igjen før det :)

Mvh: Marius Attanasio
Så lenge det ikke sir for mye "ptissssj", så er jeg fornøyd.
Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

Du bør kontrolere brakketten til slavesylinderen som siter bak v girkassa. Den bruker å gi etter med tiden, da vil du ikke få nok vandring til å løse ut clutchen.
112wboxer
-
-
Car: Blå 97 2.5tdi gul 2.5tdi høyttak(tidl mesta)

Post by 112wboxer »

sjekk og lengden på staget fra slavesylinder til utløserarm..på min var denne rustet inne i en liten plasthylse slik at denne var blitt kortere med tiden..kappet og sveiste på ca 1 cm og problemet var vekke på min bil
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Apropos braketten, jeg er i ferd med å erstatte den på Patrick sin bil, men jeg får ikke av den gamle fordi armen på girkassa sitter bom fast. Fikk av klipsen men armen er ikke til å rykke på spindelen. Tips? Har prøvd rustløser og en 'hub-puller' og en 'ball-joint separator' men til ingen nytte.
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Turbo Camper
-
-

Clutch

Post by Turbo Camper »

Jeg hadde lignende problem på min bil i vinter.
Problemet mitt var lekasje i hovedsylinderen. Sitter over pedalen.
Når jeg tittet inn ved rattstammen så jeg at det var en lekasje som dryppet sakte men sikkert ned på gulvet.
Overhalte sylinderen, og problemet var løst.
Rep. sett er å få kjøpt bla. på Mekonomen.
For tiden uten buss, men med leketøy.
Post Reply