!!! Detta kan DU fiksa med ett gummiband och en penna !!!

Detta Tips og Triks beskriver hur man kan fiksa detta. Problemet är att flatkabeln (LCD ribbon) får dålig kontakt med kretskortet (PCB Printed circuit board). Öppna upp hela Camper Unit:en och plassera något som pressar på flatkabeln så att denna får kontakt så är problemet löst. Jag valde att klippa till lagom långa bitar av ett gummiband, ihop med ett tunnt rör från en penna. Allt plasserades därefter in i, och runt flatkabeln där den fäster på kretskortet. Var extremt noga med att få jämt tryck över hela flatkabeln då det är detta som är hemligheten för ett bra resultat. Flatkabeln är tydligen fäst med lim och inte med lödning. Oavsett så är det så smått att jag inte vågar löda eller limma.
Hela beskrivelsen:
Demontera hela Central Control Panel:en genom att först öppna facket för solglasögon, lossa nästa panel genom hål inne i glasögonfacket (clips) och lossa tillslut Central Control Panel:en försiktigt med en skruvmejsel (evt med tejp på) eller ännu bättre en plastbrytspak. Lossa alla kablar och ledningar. ! Vid återmontering skal den lilla/minsta kabeln kopplas in först på Central Control Panel:en. Detta tydligen för att Central Control Panel:en skal "känna igen" Webasto:n (?).

Skär med glädje upp garanti-klisterlappen.
Øppna upp Central Control Panel:en genom att pressa in totalt 6 st ”hakar” (2 på långsidorna och 1 på kortsidorna), helst alla 6 samtidig.
Demontera vidare Central Control Panel:en i två delar genom att att trycka loss kontakten till två mindre flatkablar.

Lossa kretskortet med fyra skruvar (Torx T6).
Böj ut metallflänsarna (8st) på metallkassetten som håller LCD på plats mot kretskortet. Observera att displayen nu ligger löst (hålls fast av metallkasetten) och gå fram varsamt.
Nu har du kommit fram till problemets kärna, den breda flatkabeln til LCD-display:n:

Konstruera en sandwich med till exempel gummiband i lagom långa bitar samt något runt, jag tog ett tunt rör från inmatet i en penna.
Tänk på att dagens gummiband ofta är av en dålig kvalitet och vill torka/spricka efter kort tid. Det kan därför vara förnuftigt att inhandla gummiband av god kvalitet. Jag smörjde också mina gummibandsbitar med lite siliconfett.
Metall-kassetten kommer nu att pressa på sandwich:en så att flatkabeln får god kontakt.

Montera ihop allt i omvänd ordning.
Och resultatet: