Sjekket oljen her om dagen og var i minste laget, av en ren tilfeldighet startet da også den gule oljelampen og lyse når jeg satte meg for å dra å kjøpe ny, skummet... Fylte opp men den lyser fortsatt, har nå byttet filter og olje men gule oljelampen går likevel på vær gang jeg starter bilen.
Er det noe elektriskt issue her eller andre feil?
Ser den har svettet litt olje, er det noe kjente steder en lekkasje vil oppstå på disse og er det en grei sak og ordne opp i selv isf?
T4 2,5 2002, rundet 450.000km dagen til ære og jakter på 500.000 så da vil jeg ikke ha noen irriterende lamper som lyser...
Gul oljelampe/ lekkasje?
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Gul oljelampe/ lekkasje?
Kan være så enkelt at føleren din i bunnpanna har kvelda. De kan gå i stykker.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Runewilliam_Mercury1952
- -

- Car: T4 2000 APL, 1952 Mercury
Re: Gul oljelampe/ lekkasje?
Jeg tror det er bryteren som kjenner om panseret er lukket.
Hvis giver i bunnpanna sier lavt oljenivå, så vil dette signalet holdes i instrumentet helt til panseret åpnes (vanskelig å fylle olje uten å åpne panseret)
Etter at panseret har vært åpnet, ignoreres signal om lavt oljenivå de neste 100 km.
(Leste dette i selvstudiehefte da Longlife ble introdusert)
Det er verdt å sjekke stikkerene i kontakten for irr også. Panserbryteren er egentlig dørbryter til Caddy, og liker fukt dårlig.
Hilsen Rune Waltoft
Hvis giver i bunnpanna sier lavt oljenivå, så vil dette signalet holdes i instrumentet helt til panseret åpnes (vanskelig å fylle olje uten å åpne panseret)
Etter at panseret har vært åpnet, ignoreres signal om lavt oljenivå de neste 100 km.
(Leste dette i selvstudiehefte da Longlife ble introdusert)
Det er verdt å sjekke stikkerene i kontakten for irr også. Panserbryteren er egentlig dørbryter til Caddy, og liker fukt dårlig.
Hilsen Rune Waltoft