Demonterbart hevetak

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
OddN
-
-

Demonterbart hevetak

Post by OddN »

Kom over denne på The Samba. Norsk bruker med adresse Oslo:

Image

Noen her?

Bildet ser definitivt photoshoppet ut, men ideen med å lage et "halvhøyt" fast tak som boltes fast istedet for hevetaket var ikke dum...
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Re: Demonterbart hevetak

Post by Rudeboy »

er ikke det helhøyt som den høye Club Jokern ? Men, jo, morsom - selv med Go Westy- og the North Faceklistremerker trekker ned :D

Rekti farge, rekti dekk. Fin sak.
4x4syncro
-
-
Car: 1991 caravelle syncro 90 Coach Automat
Phone: 95294695

Post by 4x4syncro »

er nok han Aleksander Tufte det der, han som også lurer på å bygge om fra 2wd til syncro :wink: vet ikke om han er her inne på forumet.
Åsmund

T3 Caravelle Coach 1990 Automat
T3 Caravelle Syncro 1991
T1 transporter 1953
T2 transporter 1969
OddN
-
-

Post by OddN »

4x4syncro wrote:er nok han Aleksander Tufte det der, han som også lurer på å bygge om fra 2wd til syncro :wink: vet ikke om han er her inne på forumet.
Ja, det gikk plutselig opp for meg at det var samme karen som diskuterte syncro ombygging på Facebook.
Needforspace
-
-
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391

Post by Needforspace »

Han er her, litt. Samme nick som på The Samba.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
atufte
Car: VW Single Cab 65'

Post by atufte »

Heihå :D

Driver som en del tydeligvis har fått med seg og lager dette nå, og det monteres på samme måte som
poptop'en med gummilist i bunn, og er 100% reverserbart, om jeg får "poptop" feber en gang i fremtiden.

Taket er 5 cm lavere enn ett originalt Westfalia høytak, men høyt nok til soving oppe både for stor og små.
Det vil også bli montert vindu i den, men vet ikke om det blir sidene eller foran/bak.

Tror det blir ok. Jeg lager dette fordi vi liker og bruke Westy'n om vinteren og er mye på fjellet etc. Vi har thermo
duk til poptop'en og vi får det godt og varmt, men all varmen forsvinner konstant, så man må fyre konstant og det
er både unødvending, slitsomt og uøkonomisk. (er også litt lei av og montere/demontere thermoduk i snøstorm... :lol: )

Mvh Alex
OddN
-
-

Post by OddN »

Se der ja.

Hvordan er taket konstruert? Er det et rammeverk kledd med alu plater eller er det selvbærende? Hvor mye veier det tror du?

Har mange ganger lekt med tanken på å gjøre noe lignende...
atufte
Car: VW Single Cab 65'

Post by atufte »

Taket er selvbærende med unntak av en drager i taket, men mulig jeg skal lage ett par til da jeg vil ha muligheten
til og gå på taket. Det veier ca. 70 kilo slik det er nå. (har brukt ett Tysse Alu kapell som utgangspunkt da dette hadde nesten riktige mål, og var godt konstruert med tykke nok plater. Fikk pris på produksjon av dette fra bunn av på mekanisk verksted og
de skulle ha 23.000,- for det...?? (kapellet jeg kjøpte og som er i nesten identisk utførelse kostet til sammenligning 3.000,-)
Post Reply