Hei!
Har en 07 T5 102hk med ettermontert styring til webastoen. Denne fant jeg ut ikke fungerer.
Får feilkode "f--" i displayet på webastoen.
Her er feilkodene fra bilen:
Address 18: Aux. Heat Labels: 7H0-819-008.lbl
Part No: 7H0 815 071 F
Component: Standheizung 0209
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 2B5EE2BB89605F1E0F-50C8
3 Faults Found:
01414 - Combustion-Air Blower (V6)
007 - Short to Ground
02251 - Heater Unit Locked
000 - -
00664 - Fuel gauge
002 - Lower Limit Exceeded
Noen som har forslag til løsning og evt. årsak?
(feilkoder lest ut av venn, så har ikke fått kontaktet verksted da jeg fant ut dette i kveld)
Bilen skal, forhåpentligvis, selges tirsdag. Så typisk dette dukka opp nå. Og ja, kjøper er informert.
På forhånd takk!
Ove
Feilkoder webasto
-
OveNestvold
- Car: T5 07 1,9TDI
- Phone: 91626325
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Feilkoder webasto
Du må inn å få låst opp apparatet tenker jeg. Det står låst. Og så må du slutte å kjøre tanken tom når det er kaldt, for da låser den seg igjen. 
Så får du se om resten av feila kommer igjen.
Så får du se om resten av feila kommer igjen.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
OveNestvold
Takk for svar Rune Andersen!
Det var det jeg håpet skulle kunne være løsningen.
Hehe, det skal huskes på!
Ove
Det var det jeg håpet skulle kunne være løsningen.
Hehe, det skal huskes på!
Ove
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Det kan være flere feil, men jeg ville begynt der og håpa resten ordna seg da.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Det skjer ikke bare med lite diesel. Også hvis du kjører små turer. Min har stoppen nå igjen og jeg har full tank. Har både snakket med Møller og Webasto om dette tidligere, men det er hvis bare å møte opp på Møller for å låse opp igjen sier det.. Lett tjente penger for Møller..
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Sporsheim wrote:Det skjer ikke bare med lite diesel. Også hvis du kjører små turer.
En liten kommentar ang. småturer: Min erfaring med en Caravelle 2006 1,9 TDI (manuelt klima) og en Passat 2012 Alltrack (Climatronic) er at Webastoen ikke starter automatisk selv om det er under 5 grader hvis temperaturen på varmeapparatet stilles på det kaldeste før motoren startes.
Takk for tipset. Det må prøves etter jeg har vært hos møller en tur.
-
OveNestvold
Takk for tips og hjelp folkens!
Da har jeg vært på veksted å fått låst den opp igjen. Nå fungerer, heldigvis, webastoen igjen.
Så nå står den på parkeringen og skal få gå i 30 min.
Da har jeg vært på veksted å fått låst den opp igjen. Nå fungerer, heldigvis, webastoen igjen.
Så nå står den på parkeringen og skal få gå i 30 min.
Vis du ser under kapittel 5 så er det mulig å resette sjølv. Men er da avhengig av at du har fjernkontroll eller ur.
https://www.dropbox.com/s/vjb2tu4k0j9nm ... l.pdf?dl=0
https://www.dropbox.com/s/vjb2tu4k0j9nm ... l.pdf?dl=0
Fikk ikke åpnet Dropbox saken men kom over en annen som kanskje fungerer.. Min webasto fungerer greit men kan noen prøve ut dette husmors rådet?
6 Basic Troubleshooting Thermo Top C (TTC)
6.3 Heater Lockout Reset Procedure
The TTC is designed with a lockout safety feature built in to the control unit. After 3 consecutive unsuccessful startup attempts, the heater will lock itself out from any further start attempts. The heater may also enter the lockout mode after experiencing an overheat condition.
The following procedure will clear the lockout mode and reset the heater for normal operation:
1. Remove fuse F1 (15 Amp), refer to wiring diagram figure 411 for identification. Wait 10 seconds before reinserting. This is done to prepare the control unit for resetting.
2. Wait a further 10 seconds after reinserting fuse F1. Now turn the heater on using the On/Off switch or the fiinstan onf button of the optional timer.
3. Wait 10 seconds after turning the heater on and remove fuse F1 again. 4. Waitafurther30secondsandthenturntheheateroffattheswitchoroptionaltimer. 5. Reinsert fuse F1 after waiting 3 to 10 seconds of shutting off the heater. 6. Wait a further 10 seconds and turn the heater back on again. The lockout mode should now be canceled and the heater operating normally.
6 Basic Troubleshooting Thermo Top C (TTC)
6.3 Heater Lockout Reset Procedure
The TTC is designed with a lockout safety feature built in to the control unit. After 3 consecutive unsuccessful startup attempts, the heater will lock itself out from any further start attempts. The heater may also enter the lockout mode after experiencing an overheat condition.
The following procedure will clear the lockout mode and reset the heater for normal operation:
1. Remove fuse F1 (15 Amp), refer to wiring diagram figure 411 for identification. Wait 10 seconds before reinserting. This is done to prepare the control unit for resetting.
2. Wait a further 10 seconds after reinserting fuse F1. Now turn the heater on using the On/Off switch or the fiinstan onf button of the optional timer.
3. Wait 10 seconds after turning the heater on and remove fuse F1 again. 4. Waitafurther30secondsandthenturntheheateroffattheswitchoroptionaltimer. 5. Reinsert fuse F1 after waiting 3 to 10 seconds of shutting off the heater. 6. Wait a further 10 seconds and turn the heater back on again. The lockout mode should now be canceled and the heater operating normally.