Passet rett på uten noen for for modifikasjon

Rattet er bittelitt mindre enn original rattet, men det merkes ikke.
Det som merkes er at det er tykkere (og mykere) i grepet.
Dette gir mye bedre komfort og "feeling"

Så braItaljohn wrote:Monterte den "nye" lagerholderen og ristingen ved 60kmt er nå så godt som borte.
Skal få demontert den jeg tok av, så får vi se om det er noe slitasje på selve lagerholder.
Har noe slakke i den på venstresiden også, så hvis jeg finner feil på denne skal jeg demontere den andre også.

Tror dette er merker etter dor som ble brukt til å bank ut lager medNeedforspace wrote:Nesten litt fristende å si at du har en sprekk her, men kan jo være bare en stripe også.
Utsnitt av første bildet

Italjohn wrote: Skal sjekke om de på verkstedet har en slik innvendig "oval måler" også.

OddN wrote:Italjohn wrote: Skal sjekke om de på verkstedet har en slik innvendig "oval måler" også.

JeppNeedforspace wrote:Ok, så dette er det samme lagerhuset som du kjenner slakk 12-6 men ikke 9-3? Også med nye lager?

MIn er også nøyaktig 42,80mmNeedforspace wrote:Jeg skiftet et lager etter et halvt år fordi jeg syntes det var slakk i det. Det ble egentlig ikke noe bedre etterpå, men jeg har ikke måling på ovalitet i huset. Jeg har bare måling på hylselengden.
Husker ikke nøyaktig hva som er lengden på ny hylse.

Det har jeg og grublet mye på. Det sies fra profesjonelt hold (VAG) at hylsa må byttes når man bytter hjullager.Needforspace wrote:Når mutteren er strammet til 500nm så sitter lagrenes innerbaner og denne hylsen sammen i en kompakt enhet. Da kan ikke jeg se hvordan evt 0,2 mm kortere hylse skal ha en sånn innvirkning at man får slakk 12-6 og ikke 9-3. Når det samtidig ikke er målbar ovalitet i lagerhuset er dette en liten gåte. Skulle gjerne visst hva som er forklaringen?