Disse har tidligere sittet oppå kanten på en vegg i en kombi (Suveren Rørmøbel). Stoppemekanismen fungerer bare når rulla ligger vannrett? Er det noen som har forsøkt modifisere disse slik at de fungerer loddrett? De har en rar vifteformet skruehode så ikke så lett å få åpnet for evt. sjekke det.
hvis den ikke kan åpnes med vanlige midler, så er det sannsynligvis best å ikke gjøre det på setebelter. Men det finnes versjoner som kan justeres. Jeg har for et prosjekt en slike fra Reimo: 3-punkts-setebelt
På denne er det mulig å demontere dekselen, og endre montasjeretningen 360 grader rundt en akse. Jeg er ikke sikkert hvis dette er tenkt som "justerbart", men for en som forstår litt mekanikk så var det et ganske så enkelt og oversiktelig system. Funker fint.
Hilsen, Stephan
--
All days have the same length, but a different width...
Det var bare å fjerne den lille hvite vannrettføleren (til venstre) så virker den loddrett også. Borret ut skruene og erstattet de med vanlige. Så nå mangler jeg "vinkelhempe" for å vinkle beltet forover fra loddrett i D-stolpen og fremover (vannrett) mot baksetet.
syncrot3 wrote:Pent! Får man tak i "vinkelhempe" til å ettermonteres?
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Anbefaler fremdeles å kjøpe dette nytt, så vet du at det holder hvis uhellet er ute.
Ja jeg må nok det til slutt, men foreløpig monterer jeg så langt jeg kommer med det jeg har (uten andre kostnader enn tid) så får vi se hva som må endres for få det godkjent. Jeg må også få festet setet i skråveggen, for at det skal tåle nok. Takk for tips