Takker for tips.
Kan eg bytte olje til noe annet?
Er det smøre nipler på overføringene?
Eg er på skitur I -25 grader, og det er vanskelig å gire.
T3 Westfalia isolert pop up tak og litt sånt.
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Re: T3 Westfalia isolert pop up tak og litt sånt.
Det er ikke smøre nipler . Det er to glideforinger som vanligvis er smurt med grease og utstyrt med mansjetter. Dette gjelder i første omgang den bakerste ved girkassa. Der sitter det en vinkel som også skal være tettet med mansjett.
Disse masjettene er gjerne deformerte og lite vits i etterhvert som tiårene renner på. På armen fra girkassa sitter det en kule. I første omgang, litt som en nødløsning kan du skaffe noe tyntflytende all weather sprayboks middel fra feks Biltema. Kalles gjerne multilube -40+100 grader eller noe sånt. Fyll opp i vinkelen og inn i masjetter. Det kan hjelpe deg nå, men vil ikke vare lenge. Glideforingen lenger fremme er vanskelig å komme til og krever mer demontering. Lengst fremme der girspaken sitter er det en del glideflater og ledd samlet i en "boks" bakenfor/over stephjulet, her er det også greit å få smurt opp. Det finnes grease som er mer smørevillig i kulde som du eventuelt kan bruke i stedet for sprayboksløsningen, men det er mer arbeid å påføre, da med feks en kost.
På girkassen kan du skifte olje til en syntetisk GL4 olje, men jeg tviler på om du merker så mye endring i skiftefølelsen av det.
Lykke til.
Disse masjettene er gjerne deformerte og lite vits i etterhvert som tiårene renner på. På armen fra girkassa sitter det en kule. I første omgang, litt som en nødløsning kan du skaffe noe tyntflytende all weather sprayboks middel fra feks Biltema. Kalles gjerne multilube -40+100 grader eller noe sånt. Fyll opp i vinkelen og inn i masjetter. Det kan hjelpe deg nå, men vil ikke vare lenge. Glideforingen lenger fremme er vanskelig å komme til og krever mer demontering. Lengst fremme der girspaken sitter er det en del glideflater og ledd samlet i en "boks" bakenfor/over stephjulet, her er det også greit å få smurt opp. Det finnes grease som er mer smørevillig i kulde som du eventuelt kan bruke i stedet for sprayboksløsningen, men det er mer arbeid å påføre, da med feks en kost.
På girkassen kan du skifte olje til en syntetisk GL4 olje, men jeg tviler på om du merker så mye endring i skiftefølelsen av det.
Lykke til.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
VW Crafter LWB -14
Takker for tips.
Den lokale Bensin stasjonen på Bjorli hadde dei bike olje fra crc.
Ble en runde med crc bike olje på gir overføringene og rundt om.
Girer nå heilt fint igjen, må vel få slike gummi mansjetter på så det ikkje blir fult I vann som fryser til is igjen.
hvor får ein slike mansjetter?
Blir å sMøre med lanolin olje når eg kjem meg heim.
Gir olje bytte skulle kanskje vert gjort uansett.
Girer nå heilt fint igjen, må vel få slike gummi mansjetter på så det ikkje blir fult I vann som fryser til is igjen.
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
På den bakre kula på kassa har jeg brukt en avklippet sykkelslange og et par strips med godt hell, bare sørg for at den har noen rynker så den ikke presser på leddet.Torstein. wrote:Takker for tips.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Sånn altså.

VW E-Golf -16
VW Crafter LWB -14
VW Crafter LWB -14