T3 Syncro Twinslider med ELISABETH bak rattet.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: T3 Syncro Twinslider med ELISABETH bak rattet.
Er ikke det en enhet på disse og da? Pumpe og hus.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Er ikke helt sikker siden eg fikk kun selve pumpa som ny.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Mulig det kun var originalt...
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Det er mye lettere å bytte denne pumpen komplett med bakstykke.
Fåes kjøpt hos alle de vanlige bildeleforhandlerne.
Er også en fordel å bytte komplett da avstand mellom skovler og kon kan variere fra produsent til produsent, for stor avstand gir dårlig effekt i pumpen.
Er også en fordel å bytte komplett da avstand mellom skovler og kon kan variere fra produsent til produsent, for stor avstand gir dårlig effekt i pumpen.
-89 Halvpanel 1.9Tdk Turbosnegla 2
-84 Doka 1.9Tdk
-00 Bora 1,9 Highline
-84 Jetta Coupe 1,6
Medlem av VWBUS Mjøsa
Tommy B. Strøm
-84 Doka 1.9Tdk
-00 Bora 1,9 Highline
-84 Jetta Coupe 1,6
Medlem av VWBUS Mjøsa
Tommy B. Strøm
-
GLENN MARVIN
- -

- Car: T3SYNCRO
- Phone: 91647900
I denne omgang så ble det byttet topp'pakning med nye bolter, register'reim med strammehjul og bolt, vannpumpe og nedre reimhjul, og diesel'dysene ble sett over. Samt litt opprydding i det elektriske slik at sirkulasjonspumpe og luftpumpe til turbo virker igjen. Så det ble noen timer med skruing.
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff full camper.
89 orange Syncro halvpanel diesel.
88 blå Syncro diesel.
79 oransje Golf 1,5 automat
Ops, og en 1995 MB T1N
Kristiansand Bus-Depot.
89 orange Syncro halvpanel diesel.
88 blå Syncro diesel.
79 oransje Golf 1,5 automat
Ops, og en 1995 MB T1N
Kristiansand Bus-Depot.
Som sagt så ble det det en del timers skruing i helg som var.... Fikk bytta toppakning, registereim samt strammehjul og vannpumpe. Dysene ble og sett over og satt i nye brannhetter..... Mototren svetta olje, så ikkje eg likte no særlig for det måtte etterfylles med olje... Men det va planen å få byttet toppakningen og registerreim i utgangspunktet før vannpumpa røyk 
Så her har me fått av toppdeksele.....

Her så har me fått av toppen... Den gamle toppakningen står fremdeles på, så det kan ses hvor det den har svetta ut olje.....

Her ser dere under toppen... Det sies av gutta her at det ser ut somo om den har blitt byttet tidligere siden den ser så bra ut...

Fikk vaska turboen og det "ny brukte" vannpumpe huset i diesel!

Fikk og vasket toppen i samme slengen og fått gjort godt reint rundt dysene!

Så da var monteringen begynt! Fått satt i ny vannpumpe!

Satt i toppen!

Pimpa toppdeksele me en fin blåfarge

Så etter stramming på boltene i toppen så er det meste komt på plass igjen! Det sies og av gutta at de tror og at diesel rørene ser ut som om de er nye, at de er blitt byttet! Syns at det gjorde seg me et blått toppdeksel nedi der

Det er Glenn Marvin og Josè som har satt på ny registerreim og skrudd til boltene, så de har hjulpet meg med den tyngste jobben. En stor takk til de
De fikk og timet inn dieselpumpen så nå går den fint! Det var og noe feilkobling bak i det ektriske, så nå virker og ting som det skal! F.eks at oljelampa mi virker som den skal! Har ikke virket før
Som sagt, så ar gutta gjort den store jobben her, mens eg har demontert og montert det andre som måtte gjøres!!! Så det neste å som står på lista mi er å få vasket hele bilen innvendig, for den er rimelig skitten ja..... Den ska så klart få en vask på utsiden og
Så kjenner at eg glede meg til å ta den me til Tinn å få vist den frem 
Så her har me fått av toppdeksele.....

Her så har me fått av toppen... Den gamle toppakningen står fremdeles på, så det kan ses hvor det den har svetta ut olje.....

Her ser dere under toppen... Det sies av gutta her at det ser ut somo om den har blitt byttet tidligere siden den ser så bra ut...

Fikk vaska turboen og det "ny brukte" vannpumpe huset i diesel!

Fikk og vasket toppen i samme slengen og fått gjort godt reint rundt dysene!

Så da var monteringen begynt! Fått satt i ny vannpumpe!

Satt i toppen!

Pimpa toppdeksele me en fin blåfarge

Så etter stramming på boltene i toppen så er det meste komt på plass igjen! Det sies og av gutta at de tror og at diesel rørene ser ut som om de er nye, at de er blitt byttet! Syns at det gjorde seg me et blått toppdeksel nedi der

Det er Glenn Marvin og Josè som har satt på ny registerreim og skrudd til boltene, så de har hjulpet meg med den tyngste jobben. En stor takk til de
Last edited by ELISABETH on 23 Aug 2016, 15:33, edited 1 time in total.
Prisforskjellen er også så liten at valget egentlig er lett. Har aldri tenkt på argumentet med variasjon i toleransene men det er selvsagt også et godt argument for å bytte hele pumpa komplett.Doka84 wrote:Det er mye lettere å bytte denne pumpen komplett med bakstykke.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Hørte en klunke lyd fremme, så på lørdag så legger eg meg under bilen for å kikke litt å se om eg kunne se hva som det kunne vær, så ser eg at det var grease over alt..... Så da var det å pakke sammen det eg trengte å ha me meg så kjøre ner t Depoe å gjør no me dette.....
En stk utslitt mansjett

Så det blei opp på loftet å finne en drivaksel(Glenn Marvin fant den) å splitte opp ett ledd der å vaske det reint, for så å smøre det opp igjen på nytt....

Ferdig sammensatt.....

Ferdig smørt.....

Klar til å bli satt sammen.....

Så etter en prøvetur så var det fremdeles en klunke lyd i bilen, så det var tydeligvis en dårlig aksel som ble satt på
Så reiste hjem for natta, så da var det ned igjen på søndagen... Så da var det å få ut den som eg satte i, mens Glenn Marvin rota frem en ny mansjett, så tok eg av drivakselen igjen, så fant frerm den eg hadde på fra før av å tok av det ytre leddet å smørte det opp igjen me en ny mansjett på!(Glemte å ta bilder av det)
Så det er jo trangt om plassen her som man kan se, men så tok jeg av styrestaget i tillegg så da var det lettere å få ut drivakselen!

Klunke lyden forsvant, så da blei eg happy igjen
Men fikk tid til å få på gangstercapen min
Tøøøft ;P Bilen får en røffere look me en gang når den kommer på 

Fikk hengt opp no gardiner og
Fikk ikke hengt på bakluka ennå, siden de må sys litt...

Fikk meg en oppbevaringsboks me flere rom i av en som har bygget Reimo innredning i sine yngre dager, han har bygget 1500 reimo biler på T3 og T4 biler! Så denne laget han til sin egen bil i sin tid, med er bygget fo bensin bil, men det gjorde ingenting for meg, for den passet inn i min med 2-3mm klaring under.

Tror dere jammen meg ikke at jeg fikk meg et kart bor og!?! Nice

En stk utslitt mansjett

Så det blei opp på loftet å finne en drivaksel(Glenn Marvin fant den) å splitte opp ett ledd der å vaske det reint, for så å smøre det opp igjen på nytt....

Ferdig sammensatt.....

Ferdig smørt.....

Klar til å bli satt sammen.....

Så etter en prøvetur så var det fremdeles en klunke lyd i bilen, så det var tydeligvis en dårlig aksel som ble satt på
Så det er jo trangt om plassen her som man kan se, men så tok jeg av styrestaget i tillegg så da var det lettere å få ut drivakselen!

Klunke lyden forsvant, så da blei eg happy igjen

Fikk hengt opp no gardiner og

Fikk meg en oppbevaringsboks me flere rom i av en som har bygget Reimo innredning i sine yngre dager, han har bygget 1500 reimo biler på T3 og T4 biler! Så denne laget han til sin egen bil i sin tid, med er bygget fo bensin bil, men det gjorde ingenting for meg, for den passet inn i min med 2-3mm klaring under.

Tror dere jammen meg ikke at jeg fikk meg et kart bor og!?! Nice