Min -87 2.1 bensin har begynt å jukse litt, særlig i motbakker da det kreves litt ekstra pådrag. Den går fint på tomgang og uten belastning men den orker ikke noe særlig i motbakker. Det kommer og går litt forøvrig. Jeg har sjekket fordeler , vakumslanger mm og det ser greit ut men ser at fordelerlokk bør skiftes etterhvert. Bilen fikk service med skifte av olje, filter, plugger ol i fjor og har nok ikke gått mer enn 5000km etter dette. motor går jevnt så jeg mistenker dårlig bensintrykk? Hadde det vært vann eller annet i bensinsystemet burde den vel gått surt på tomgang også?
Motor har gått rett over 200`km tror jeg og har fungert feilfritt etter jeg kjøpte den høsten 2014.
Tips mottas med takk!!
T3 2.1 som jukser, bensinpumpetrøbbel?
T3 2.1 som jukser, bensinpumpetrøbbel?
Kjell T Brekka
67 VW Folkevogn
66-67 912 (prosjekter..)
06 Touran
13 Sharan 4M (familiekontainer)
67 VW Folkevogn
66-67 912 (prosjekter..)
06 Touran
Re: T3 2.1 som jukser, bensinpumpetrøbbel?
Akkurat sånn var min og...
Byttet etter tur: bensinfilter, bensintrykkregulator og bensinpumpe. Har hatt noe grums i tanken, så jeg har også montert forfilter mellom tank og pumpe. Der ser jeg at de samler seg noe rustaktig skitt etter en stund.
Byttet etter tur: bensinfilter, bensintrykkregulator og bensinpumpe. Har hatt noe grums i tanken, så jeg har også montert forfilter mellom tank og pumpe. Der ser jeg at de samler seg noe rustaktig skitt etter en stund.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Sjekk LMM med multimeter, se at den ikke jukser. Og mål tomgangs/fullgassbryteren, evt koble den fra og se om det endrer seg. Mål også temp2-giveren på termostathuset.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
Takk for raske svar!!
Sitter regulatoren mellom filter og torpedovegg? Det går kun en slange fra plaststussen på torpedovegg, via T-stykket og til dysene i motorrom.
Jeg kan jo begynne med filterskift ref det du sa om grums i tanken, det kjennes ut som den får for lite bensin ved pådrag.
Hvor stor motstand skal det være over tempgiver v varm motor, ca 100ohm? Det er den blå som står ut til siden på termostathuset?
Sitter regulatoren mellom filter og torpedovegg? Det går kun en slange fra plaststussen på torpedovegg, via T-stykket og til dysene i motorrom.
Jeg kan jo begynne med filterskift ref det du sa om grums i tanken, det kjennes ut som den får for lite bensin ved pådrag.
Hvor stor motstand skal det være over tempgiver v varm motor, ca 100ohm? Det er den blå som står ut til siden på termostathuset?
Kjell T Brekka
67 VW Folkevogn
66-67 912 (prosjekter..)
06 Touran
67 VW Folkevogn
66-67 912 (prosjekter..)
06 Touran
Trykkregulatoren sitter der slangene kommer sammen igjen til returen, i umiddelbar nærhet av fordeleren. Har en vakuumslange inn på seg.
100 ohm ved varm motor høres ganske kjent ut, du måler på den med to ledninger?
100 ohm ved varm motor høres ganske kjent ut, du måler på den med to ledninger?
Joachim
Da ble filter skifta og problemet løst, gikk fint igjen etter et par turer. Har nok litt grums på tanken som nevnt tidligere.
Takk for svar og innspill folkens!!
Takk for svar og innspill folkens!!
Kjell T Brekka
67 VW Folkevogn
66-67 912 (prosjekter..)
06 Touran
67 VW Folkevogn
66-67 912 (prosjekter..)
06 Touran