Verdivurdering av en tidlig 80talls T3

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
CamperBuddy
Car: vw t3 Camper
Phone: 93002665

Verdivurdering av en tidlig 80talls T3

Post by CamperBuddy »

Jeg lurer på om det er noe verdi i camping interiøret i bilen min, samt om det er noe verdi i taket. Forsåvidt hva kunne jeg fått for bilen slik den er?
Alle dører unntatt førerdøren er rust i å burde være skiftet eller trenger litt overdrevent tlc.
Jeg har sett ett par rust hull som jeg ikke tok bilde av. Sist jeg så under bilen var da jeg kjøpte bilen, å jeg så egentlig ikke godt nok etter med tanke på at jeg ikke så hvor fæl passasjer døren å skyve døren var. Muligens jeg tenkte at dem er det sikkert mange av å lett å få tak i. Nå ligger faktisk dem 3 dørene jeg trenger på finn.no med bud ønskes. Jeg har sent melding ,men fikk aldri svar. Jeg vet at skyvedøren å låsemekanismen der ikke passer med min bil, tanken var å kappe av å sveise det jeg trengte på det jeg hadde viss jeg kom så langt.
For dem som ikke ser den, så er det en wc gjemt inni bilen som kan tas ut.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Tur-Bo
-
-
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366

Re: Verdivurdering av en tidlig 80talls T3

Post by Tur-Bo »

Hm..min pc liker definitivt ikke Photobucket, selv på dine bilder låste den seg :-(. Hvis den er grei i skjøtene ellers , rundt vinduene og platefalser, ville jeg nok ikke hugget den, innredningen er nok i eldste laget til at den er så attraktiv for t3 eiere, kanskje mer aktuell for de som har T2. Tak er avhengig av type, noen får man solgt fort, andre må gies bort.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
OddN
-
-

Post by OddN »

Som Tur-bo sier så er nok ikke dette den mest attraktive innredningen, så den er ikke verd stort, dessverre. Men taket er av den solide sorten ser det ut som, og med utskjæring hele veien frem. Dette får man ikke uten videre godkjent lengre, så her ville jeg vurdert hvor mye rust det er, og så tatt vare på hele bilen om mulig. Hvis det meste av rust er i dører er det jo en enkel sak og bytte, skjøtene ser ikke så ille ut på bildene, men litt kjeks rundt tanklokket?
Needforspace
-
-
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391

Post by Needforspace »

Norsk innredning og tak det der vel, type Rico. I alle fall taket. Meget solid tak bygget etter sandwich prinsippet.
Anbefaler sjekk av takets innfestning mot stålet under, de brukte nok lim ala PL400 som ble litt hard og stiv. Har sett sånt tak ligge løst oppå. Er ikke noe problem å ordne dette med ny lim tenker jeg.

Alt med forbehold av endringer fra årsmodell til årsmodell.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
CamperBuddy

Post by CamperBuddy »

Bilen er den jeg kjører til daglig. Så den blir ikke hugget med det første. Jeg regnet med at bruks verdien er større enn å selge bilen.
Spørsmålet burde kanskje ha vært , hva kan jeg gjøre for å øke verdien mest mulig uten at jeg går i minus. Arbeidskraft er vell det eneste jeg har som jeg kan legge i bilen uten at det koster noe siden jeg er arbeidsledig.Å hva kan jeg få for bilen viss alt av synlig rust ble tatt å den ble solgt klar til lakking. Eventuelt rulle malt i 2 komp ral lakk.
CamperBuddy

Post by CamperBuddy »

Husker ikke hva bilen gikk som på 80 tallet, men bilen ble bygget om til camper i 93. For å utbedre noe rust så burde taket bli tatt av. Jeg har ikke sett noen tegn til at taket er løst, men sjansen for at det er det etter så mange år er jo der. Regner med det sitter da det for ikke lenge siden blåste noe for jævlig at jeg holdt på å bli blåst ut av veien.
OddN
-
-

Post by OddN »

Needforspace wrote:Norsk innredning og tak det der vel, type Rico. I alle fall taket. Meget solid tak bygget etter sandwich prinsippet.
Anbefaler sjekk av takets innfestning mot stålet under, de brukte nok lim ala PL400 som ble litt hard og stiv. Har sett sånt tak ligge løst oppå. Er ikke noe problem å ordne dette med ny lim tenker jeg.

Alt med forbehold av endringer fra årsmodell til årsmodell.
Rico var det de het ja... Vestlandsfirma som bygde mange slike på 80 tallet. Innredningen er vel tidlig 80 tall regner jeg med. Har sett mange 83-85 modeller med akkurat den innredningen.
OddN
-
-

Post by OddN »

CamperBuddy wrote:Bilen er den jeg kjører til daglig. Så den blir ikke hugget med det første. Jeg regnet med at bruks verdien er større enn å selge bilen.
Spørsmålet burde kanskje ha vært , hva kan jeg gjøre for å øke verdien mest mulig uten at jeg går i minus. Arbeidskraft er vell det eneste jeg har som jeg kan legge i bilen uten at det koster noe siden jeg er arbeidsledig.Å hva kan jeg få for bilen viss alt av synlig rust ble tatt å den ble solgt klar til lakking. Eventuelt rulle malt i 2 komp ral lakk.
Når det gjelder bruksverdi kontra salgsverdi, så er det vanskelig å vurdere. sånn som den ser ut på bildene er den vel i 10-15k skiktet.

Og det er vanskelig å si om du ville fått noe mer om den var ferdig sveiset og grunnet og som du sier "klar til lakkering". Det kommer helt an på kvaliteten på arbeidet. For alt jeg vet er du arbeidsledig karosserioppretter...

Nå for tiden kjører mange bilene til Polen for oppussing, og da kan den like gjerne kjøres nedover som den er. Men det er vel heller usikkert om dette ville vært en kandidat til en sånn 50-100k renovering.

Så mitt tips er å fikse det som trengs så godt som du kan, og flikk over med originallakk. Og nyt bilen så lenge du vil, men glem å prøve å tjene penger på den, dette er nok ikke en sånn "wheeler dealer"-kandidat.
Post Reply