ryker fælt av eksos på diesel
ryker fælt av eksos på diesel
Dette er min første diesel i T3. Og var på eu I dag. Fikk 2 feil på eksos. Ryker og hadde utslipp på 5.56 på avgass. Kan det fikses med en god service på motor? Litt plank på dette. Også oljelekkasje. Ser ut som det kommer fra simringer ved registeret. Er det "vanlig" på disse?? Takk for svar.
T3 1982 1.9lcamper
T1 1964 boble 1200
T1 1698 boble 1500
T1 1964 boble 1200
T1 1698 boble 1500
Re: ryker fælt av eksos på diesel
Sjekk timing på pumpa, hvis den fortsatt ryker må du justere den ned litt på mengdeskruen. Den er ikke justert opp for å kompensere for lekkasje i LDAen, tilfeldigvis? (Den runde boksen med en slange på som sitter skrudd på pumpa). Dra av slangen, dytt staget inn i boksen, sett en finger for hullet i stussen slangen satt på og slipp staget. Det skal da holde seg og først gå tilbake når du tar vekk fingeren. Hvis det glir tilbake før du slipper er det hull i membranet.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
Simmeringer er et helt vanlig lekkasjested, det er tre like. En på kam, en på mellomaksel, en på veiv. I tillegg er det en o-ring på mellomaksel som morkner. Koster ca 300,- per stk hos Mekonomen, 5€ per stk i Tyskland.
Joachim
Ok. Da skifter jeg de. Klarer jeg sjekke timing selv? Skal sjekke det andre du sa også. Hatt bilen 1 år bare, vet ikke om noe er justert.
T3 1982 1.9lcamper
T1 1964 boble 1200
T1 1698 boble 1500
T1 1964 boble 1200
T1 1698 boble 1500