Problem med handbrekke på bak venstre bremsecaliper

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
jbratka
Car: T5 2004
Phone: 41763798

Problem med handbrekke på bak venstre bremsecaliper

Post by jbratka »

Hei,

(VW TRANSPORTER 1,9 04 T5)
Jeg har fått bremsetest den skriver handbremse bremser ikke på venstreside.. Jeg har sjekket wire og den ser greit ut når handbremse bremser så jeg kan svinge rundt venstre hjul med ikke med høyre. Når jeg ser på bremse arm som er på bakside av bremsecaliper så den er helt nede, så det trur jeg,at det er noe gal i bremsecaliper.

Det som jeg kunne tenke å gjøre kjøpe ny calipper og bytte.. Jeg lurer på hvis det snakker sammen en ikke original bremsecalipper med original andre deler som jeg skal bruke fra den gammel bremsecalipper?

Andre ting er å overhalle den gammel caliper. Hvor vanskelig er å få ut stempel, hvis jeg har verktøy fra biltema, så er det bare å skrue ut stempel, så jeg kan ser inne.

Er det noe vits å overhalle, fordi bremsetest på bakaksel er bra, så det ser ut slik, at det kan være en mekanisk sak som går på den bremsearm som går videre på wiren som er feil og en overhalingset inkluderer bare pakninger og ikke noe mekaniske deler pinne/skru som går videre til bremsearm..

Siste som jeg tenker på er å kjøpe en brukt caliper og satser på, at den er bedre innvendig enn den gammele..

Har dere byttet caliper på VW Transporter? Hvordan gikk det bremsevaske og få ut luft fra systemet?

takk for alle tips og god råd..
mbruer
-
-
Car: 06 T5 4motion
Phone: 47053045

Re: Problem med handbrekke på bak venstre bremsecaliper

Post by mbruer »

Det høres ut som du ikke har så veldig god peiling på bil. Da ville jeg kjøpt en ny/overhalt caliper og byttet. Det er lott knot og ta disse frahverandre.
Problemet ligger i at brekkarmen som går inn i caliper ruster og setter seg.
2006 VW Transporter TDI 4motion
Post Reply