elektrisk pumpe på caravelle 96 mod

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
roarmann
Car: T4 2003

elektrisk pumpe på caravelle 96 mod

Post by roarmann »

Hei. Er det noen som vet hvor den elektriske pumpen sitter på 96 mod 2.4 caravelle? Det kommer ingen diesel frem til til filteret så det må være pumpen som er sund. Sikringen har jeg sjekket og den er i orden.
Svar mottas med takk☺
Renax
-
-
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105

Re: elektrisk pumpe på caravelle 96 mod

Post by Renax »

Er ingen eletrisk pumpe:-) er pumpa som står på motoren som suger dieselen opp fra tanken og gjennom filteret, og om det ikke er 100% tett i alle skjøter så klarer den det ikke.
Prøv å fylle filteret med diesel og skru det på, dobbeltsjekk alle slangeklemmer og o-ringen til den hvite plastdingsen til filteret.
Prøv så å start, det kan hende du må kjøre starteren en stund, isåfall gi den en liten pause hvertfall hvert minutt. Den andre løsningen er å slepe den igang om du har muligheten, det sparer starteren og batteriet endel.

Sendt fra min Lenovo P780
roarmann
Car: T4 2003

Post by roarmann »

Hei. Takk for ditt svar. Jeg trodde det var el pumpe på den:-) er jo en sikring som det står fuel pump på også. Prøvde å holde fingeren for slangen som går inn til dieselpumpen men kunne ikke kjenne at det sugde noe. Det er vist nettopp skiftet dieselfilter på den.
Renax
-
-
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105

Post by Renax »

Pumpa er reimdrevet, så motor må snurre for at pumpa skal suge diesel.. å få motor til å snurre fort nok og lenge nok til å suge diesel opp fra tanken når det er helt tomt kan ta knekken på både batteri og starter om de er godt slitt fra før. Derfor jeg foreslår sleping;-)

Sendt fra min Lenovo P780
Post Reply