LT neste! Gleder oss B-)
Ny bruksbil: Betty. -82 Transporter
Re: Ny bruksbil: Betty. -82 Transporter
Håhå 
LT neste! Gleder oss B-)
LT neste! Gleder oss B-)
Testtur tur-retur Moi. Bestått meget godt.
Tok med elefantjekken og verktøy, og fikk med en 1Z motor hjem. Tung last, men desto grundigere testet:-)
Tok med elefantjekken og verktøy, og fikk med en 1Z motor hjem. Tung last, men desto grundigere testet:-)
Re: Sv: Ny bruksbil: Betty. -82 Transporter
Går enda denne, ingen problemer:-)
Fikk pakke fra Brickwerks idag, skulle bare ha nøkkel, trålet ebay og fant der. Fant så ut at de var billigere direkte fra nettbutikken, og der hadde de litt annet også...

Kansje ikke så mange som bryr seg, men jeg vil gjerne ha VW merke på nøklene, og det klarer ikke engang møller å levere...
Kjøpte også instrumentholder for 52mm klokker:

litt usikker på hvilke målere jeg skal ha, ville gjerne hatt turteller, oljetrykk, ladetrykk og evt vann/oljetemp. Tempraturene blir fort nedprioritert ettersom det allerede finnes en unøyaktig vanntempmåler, oljetrykk er også varsling på, men kan skje mye innenfor toleranseverdiene her.
Fikk pakke fra Brickwerks idag, skulle bare ha nøkkel, trålet ebay og fant der. Fant så ut at de var billigere direkte fra nettbutikken, og der hadde de litt annet også...

Kansje ikke så mange som bryr seg, men jeg vil gjerne ha VW merke på nøklene, og det klarer ikke engang møller å levere...

litt usikker på hvilke målere jeg skal ha, ville gjerne hatt turteller, oljetrykk, ladetrykk og evt vann/oljetemp. Tempraturene blir fort nedprioritert ettersom det allerede finnes en unøyaktig vanntempmåler, oljetrykk er også varsling på, men kan skje mye innenfor toleranseverdiene her.
Går enda denne, ingen problemer:-)

Skapte et problem idag, som jeg trenger litt hjelp til hvordan fikse: skyvedøra var litt på gløtt, så når jeg kjørte så smalt den opp, det resulterte i at låsen til skyvevinduet brakk og falt ut.
Denne låsen har jeg forsøkt å demontere før uten resultater, har flere grønne skyveruter med intakt lås jeg kan ta, men hvordan få den ut av den grønne ruta uten å knuse ruta?
Denne låsen har jeg forsøkt å demontere før uten resultater, har flere grønne skyveruter med intakt lås jeg kan ta, men hvordan få den ut av den grønne ruta uten å knuse ruta?
-
hansstef
- -

- Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
- Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Hans Sæle
-
Alf Torp
- -

- Car: 86/91 T3 JX/AAZ
- Phone: 40-62-70-60
Her er et passende "soundtrack" til bilen din, sånn helt utenfor kontekst:
https://www.youtube.com/watch?v=ZbjyuDYtAtk
Mvh,
Alf
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 87 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle Syncro 1.6TD Trufa Halvcamper
- 90 T3 Doka Syncro 2.1 MV
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- 81 Yamaha Tr1
- 99 Yamaha Vmax
Alf
- 81 Yamaha Tr1
- 99 Yamaha Vmax
Se det ja, veldig greit forklart det:-)
Faktisk mye av grunnen til at navnet ble valgt, etter fargevalget var på plass..Alf Torp wrote:Her er et passende "soundtrack" til bilen din, sånn helt utenfor kontekst:
-
Alf Torp
- -

- Car: 86/91 T3 JX/AAZ
- Phone: 40-62-70-60
Jeg var inne på tanken at det kunne være tilfelle...Renax wrote:Se det ja, veldig greit forklart det:-)Faktisk mye av grunnen til at navnet ble valgt, etter fargevalget var på plass..Alf Torp wrote:Her er et passende "soundtrack" til bilen din, sånn helt utenfor kontekst:
Mvh,
Alf
- 81 Yamaha Tr1
- 99 Yamaha Vmax
Alf
- 81 Yamaha Tr1
- 99 Yamaha Vmax
Og mere svart skal bli, har nettop stått ute i stormen, (satt nå mest inni delebilen da) og plukket ut et svart 8-seters interiør. Den typen med nedleggbar rygg bak og midtbenken står på skinner.
Skal gå senere å vaske det godt, og plukker ferdig setebelter og resten og montering imorgen. Bør ha klar hvertfall en benk med setebelter montert før barnehageturen på mandag, men i verste tilfelle funker golfen og til det...
Sent from my V5 using Tapatalk
Skal gå senere å vaske det godt, og plukker ferdig setebelter og resten og montering imorgen. Bør ha klar hvertfall en benk med setebelter montert før barnehageturen på mandag, men i verste tilfelle funker golfen og til det...

Må vel bli bra...
-
tranphomer
- -

- Car: T3 1980 2.7l
- Phone: 91665891
Vifteovn på fullt inni bilen nå etterpå?
Blir bra dette!!
Blir bra dette!!
Er jo slik vannsuger du ser slangen på der... men setter den sikkert med varme på idag, må sveise inn fester for bakre stolrygg på bakerste benk, så blir nok ikke ferdig idag...
-
tranphomer
- -

- Car: T3 1980 2.7l
- Phone: 91665891
Det der må vere en oppgradert versjon, ultra og greier:-P
For de som lurer er det ingen eller liten forsjell fra vanlig Zalo...
For de som lurer er det ingen eller liten forsjell fra vanlig Zalo...
Fikk ny frontrute idag, null rust rundt karmen:-D (jeg insisterte på å inspisere før ny rute kom i
Sent from my Lenovo P780
Sent from my Lenovo P780
Renax wrote:
Sent from my CATEE CT100 using Tapatalk

Sent from my Lenovo P780

Sendt fra min Lenovo P780
Tøft. Hvor mange slike korte T3'er kan det finnes? Husker en bilstereobutikk i Bodø bygde en slik som demobil en gang på 90-tallet...
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Syns standard lengde er akkurat passe jeg....
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Hvor mange som finnes vet jeg ikke, men jeg vet at den jeg tok bilde av har hatt et tidligere liv som bilstereo-demobil, før den ble reklameplakat for dekksjapper.
Så man kan gjette seg til at det ikke finnes fryktelig mange:-P
Ja, jeg synes jeg kjenner igjen bøylene over frontruta. Ble i sin tid montert for at ikke ruta skulle sprette ut når det ble spilt høyt.Renax wrote:Hvor mange som finnes vet jeg ikke, men jeg vet at den jeg tok bilde av har hatt et tidligere liv som bilstereo-demobil, før den ble reklameplakat for dekksjapper.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
Står en slik kort en på Fagernes også.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Etter vann, og diesellekkasjen i Januar, så har denne bare gått, ikke åpnet luka bak for å peile olje engang. Starter hver morgen, stopper når jeg ber om det og står omtrentlig på samme sted til neste gang jeg starter. Problemfritt bilhold!, skjønner ikke hvorfor folk kjøper nybil:-P
Men ettersom vi passerte 10000km heromdagen, så fant jeg ei kanne olje i hylla, og prøvde å tappe ut den gamle:
Tappepluggen startet muligens sitt liv som en firkant med 11mm hode. Prøvde en fastnøkkel, forgjeves. Så fant jeg vicegrip og hammer, like forgjeves. Siste forsøk med svær rørleggertang. Ikke F.
(For orden skyld har jeg ikke rørt den pluggen før, ved forrige oljeskift ble både oljepåfylling og oljeretur fra turbo byttet, og olja tappet ut der)
Slik gikk det nå og, bare oljepåfyllinga av, tappe av, helle på litt rent for å "spyle gjennom" og så skru til påfyllinga og helle nedpå dunken. Så får jeg bytte bunnpanne en vakker høstkveld eller noe slikt. Har liggende med nye M15 jenger og ny dertilhørende plugg, med kobberring.
Når motorlokket først var oppe så stramma jeg drivreima, og etterfylte litt blå kjøleveske.
Og siden vi hadde sveiseapparatet framme sveiset jeg fast det eksosfestet som har ligget å klirret en stund. Det virket! Nå er det en annen skranglelyd som høres fra et annet sted. Men det blir en annen dag. Tut og kjør! Nei, tuta virker ikke...
Men ettersom vi passerte 10000km heromdagen, så fant jeg ei kanne olje i hylla, og prøvde å tappe ut den gamle:
Tappepluggen startet muligens sitt liv som en firkant med 11mm hode. Prøvde en fastnøkkel, forgjeves. Så fant jeg vicegrip og hammer, like forgjeves. Siste forsøk med svær rørleggertang. Ikke F.
(For orden skyld har jeg ikke rørt den pluggen før, ved forrige oljeskift ble både oljepåfylling og oljeretur fra turbo byttet, og olja tappet ut der)
Slik gikk det nå og, bare oljepåfyllinga av, tappe av, helle på litt rent for å "spyle gjennom" og så skru til påfyllinga og helle nedpå dunken. Så får jeg bytte bunnpanne en vakker høstkveld eller noe slikt. Har liggende med nye M15 jenger og ny dertilhørende plugg, med kobberring.
Når motorlokket først var oppe så stramma jeg drivreima, og etterfylte litt blå kjøleveske.
Og siden vi hadde sveiseapparatet framme sveiset jeg fast det eksosfestet som har ligget å klirret en stund. Det virket! Nå er det en annen skranglelyd som høres fra et annet sted. Men det blir en annen dag. Tut og kjør! Nei, tuta virker ikke...