Fortelt el. annen løsning for 2003 MultiVan

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
olecg

Fortelt el. annen løsning for 2003 MultiVan

Post by olecg »

Hei,

Har hatt gleden av å kjøre rundt i en Multivan (avgiftsbilen) siden den var ny i februar 2003. Det er en bruksbil for meg, men har hatt den på noen (camping)turer også. Som den avgiftsbilen den er, så er det jo bedre emner som er egnet til camping, men nå har jeg jo engang denne bilen og tenkte spørre om det er andre som har noen tips til meg:

1. Jeg ønsker meg et fortelt. Har sett litt på muligheten til å bygge om andre typer osv., men ser et problem med innfestingen til bilen da det liksom ikke er noen "kant" man kan henge teltet på. Etter at hevetaket er slått opp, så går duken nesten i ett med karosseriet og jeg lurer på hvordan jeg skal få det tett mellom et telt og selve bilen. Har ikke funnet noe på markedet.

2. Er det noen som har forsøkt å montere på takrails på en slik type? Det er vel glassfiber / plast el.l. i hevetaket og jeg er veldig i tvil om bæreevnen / konstruksjonen. Målet hadde vært en liten takboks som jeg kan putte litt lettere saker i under kjøring. Kan ikke veie for mye heller, da jeg skal slå opp taket for overnatting.

mvh.
Ole-Christian

PS: monterte to stk. Nextbase DVD-spillere med takfeste for to dager siden. Unga er helt i ekstase. Det ble faktisk veldig bra og nå er det helst stille fra baksetet på langkjøring. De kan se på samme film (som antakelig sjelden vil skje) eller hver sin. :D
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

http://www.campingavdelingen.no/shopexd.asp?id=116

Dette er vel den jeg monterte på min 2003 Multivan da den var ny. Dette er rett å slett ei gummilist du limer fast i taket med dobbeltsidig tape. Kraftig lim, så den sitter meget godt! Den kommer i en lengde, og må kappes da den passer til både lang og kort hjulavstand T4. Orginalt Westfaliaprodukt var den jeg fikk iallefall. Bivirkningen av produktet var at vi og slapp at vannet drypper inn i bilens døråpning når skyvedøra var oppe.
Forteltet fester du da enkelt i denne.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
olecg

Post by olecg »

Takk for tips.

Holdt limet godt?
Jeg surfet litt rundt i mellomtiden og dumpet innom et amerikansk sted. De henviste meg igjen til www.reimo.net I deres katalog fant jeg på side 50 og 51 to forskjellige skinner. Er skinnen du brukte noe av det samme?

Her er linken til de to forskjellige sidene:
http://ihr-business-im-internet.de/cgi- ... fi/050.pdf

http://ihr-business-im-internet.de/cgi- ... fi/051.pdf

Ole-Christian
Der Postmeister
-
-

Limet holder bra! Ikke noe løsnet på den tia jeg hadde bilen(2 år). Min kom fra Westfalia, men er av samme type. Reimo er bra det og.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Hügel
-
-
Phone: 91115773

Post by Hügel »

Der Postmeister wrote:Limet holder bra! Ikke noe løsnet på den tia jeg hadde bilen(2 år). Min kom fra Westfalia, men er av samme type. Reimo er bra det og.
Jeg har også en slik Westfalia-list på min........den sitter som sveiset på, den. :D
Ikke antydning til at den kommer til å løsne, virker som om kvaliteten er bra.
Arild Aase

`94 VW California Coach 2,4D (solgt)
`96 VW Golf Cabriolet "Classic Edition"
`05 BMW 525dAT M-Sport
`07 Dethleffs Globebus Integral
olecg

Post by olecg »

Takk for alle svar!

Får vel bestille en slik med det første, men jeg tror jeg venter til det blir litt varmere i været med monteringen.
Har også sett meg ut en telt som jeg tror vil fungere. Med dette utstyret blir bilen ihvertfall "litt" mer camingvennlig i forhold til slik det er nå med store problemer med bli kvitt barneseter og annet rart da vi skal rigge om bilen for natten.

Er det noen andre tips dere har til meg som først nå har begynt å bruke bilen til litt mer "camping" ? Noe annet utstyr jeg bør skaffe meg som er absolutt "noødvendig"?

En ting som jeg ihvertfall skal gjøre, er å montere en batterilader av den typen som kan stå og stå på. På den måten kan jeg alltid toppe batteriene på campingplasser el.l. og ikke være redd for at kjølebokser og annet utstyr tapper dem helt.

Ole-Christian
Der Postmeister
-
-

Sann reint bortsett fra at både fruen og jeg syntes den var ubrukelig til camping, skapa bare i veien og umulig å utnytte, for lang avstand til unga, for lite 3-punktsbelter, men ypperlig å kjøre, har jeg ikke så mye å si. Vi savner minibuss, så derfor solgte vi vår Multivan, men det å finne en ok minibuss T4, kort hjulavstand med TDi, har vist seg å være værre. Så vi endte opp med 91 Coach TD... :roll:
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

Der Postmeister wrote: Så vi endte opp med 91 Coach TD... :roll:
var vel ikke så gæli det vel??
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
olecg

Post by olecg »

Der Postmeister wrote:Sann reint bortsett fra at både fruen og jeg syntes den var ubrukelig til camping, skapa bare i veien og umulig å utnytte, for lang avstand til unga, for lite 3-punktsbelter, men ypperlig å kjøre, har jeg ikke så mye å si.
Har vel vært inne på tanken flere ganger selv. Men så bruker vi den primært til annet enn camping. Den blir liksom en "reserve" for oss når vi reiser litt rundt på måfå og ikke klarer å oppdrive hytter eller annen mer komfortabel overnatting.

Ole-Christian
Post Reply