Har hatt gleden av å kjøre rundt i en Multivan (avgiftsbilen) siden den var ny i februar 2003. Det er en bruksbil for meg, men har hatt den på noen (camping)turer også. Som den avgiftsbilen den er, så er det jo bedre emner som er egnet til camping, men nå har jeg jo engang denne bilen og tenkte spørre om det er andre som har noen tips til meg:
1. Jeg ønsker meg et fortelt. Har sett litt på muligheten til å bygge om andre typer osv., men ser et problem med innfestingen til bilen da det liksom ikke er noen "kant" man kan henge teltet på. Etter at hevetaket er slått opp, så går duken nesten i ett med karosseriet og jeg lurer på hvordan jeg skal få det tett mellom et telt og selve bilen. Har ikke funnet noe på markedet.
2. Er det noen som har forsøkt å montere på takrails på en slik type? Det er vel glassfiber / plast el.l. i hevetaket og jeg er veldig i tvil om bæreevnen / konstruksjonen. Målet hadde vært en liten takboks som jeg kan putte litt lettere saker i under kjøring. Kan ikke veie for mye heller, da jeg skal slå opp taket for overnatting.
mvh.
Ole-Christian
PS: monterte to stk. Nextbase DVD-spillere med takfeste for to dager siden. Unga er helt i ekstase. Det ble faktisk veldig bra og nå er det helst stille fra baksetet på langkjøring. De kan se på samme film (som antakelig sjelden vil skje) eller hver sin.