Spørsmål om interiørlys, solgardiner og div.

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
Arrakiss
Car: T5 2005 2.5
Phone: 93689883

Spørsmål om interiørlys, solgardiner og div.

Post by Arrakiss »

Hei,

Noen spørsmål rundt lyset innvendig og litt andre ting.

1. Enkelte ganger, så kommer ikke lyset i taket på når jeg åpner førerdøren. Jeg har lest noe om microbryter men kan dette være tegn på en slitt bryter? Forstår at det er en temmelig omfattende jobb å skifte denne.

2. Innstegslysene på begge sider foran mangler deksel, dvs det er kun gjennomsiktig plast der.
Noe annet sted enn Møller man kan få kjøpt disse dekslene der det står Caravelle og liknende?

3. Den ene solgardinen bak på venstre side sitter fast i nede-posisjon. Noen som har opplevd liknende, evt har tatt av dekslet som dekker dette og kan si meg om det er en omfattende jobb?

4. Tenker på å legge opp flere strømuttak bak i bilen, noen som har gjort dette og vil komme med sine erfaringer og anbefalninger?

Takk for alle svar :)
Stein
-
-
Car: T5 2,5TDi 2008
Phone: 99497790

Re: Spørsmål om interiørlys, solgardiner og div.

Post by Stein »

1. Ja, dersom du i det hele tatt får tak i mikrobryteren. Jeg har en ekstra liggende, men den skal inn i førerdøren min. Hvis ikke er det bytte av hele låsemekanismen.
2. Ebay. Forøvrig mener jeg at jeg har en slik som det står Caravelle på liggende i garasjen. Den kan du få veldig billig. ;) Hvor bor du?
3. Når noe sitter fast, er det sikkert noe som klemmer på. Det spørs på om du må av med sidekledningen.
4. Når du likevel er av med sidekledningen (se pkt 3.) kan du trekke kabler og montere uttak. Strøm tar du enten fra batteri under førersetet, eller fra motorrommet. HUSK sikringer!

MVH

Stein :)
Stein Larsen

Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT

TIguan 2013 Bluemotion TDi
Arrakiss
Car: T5 2005 2.5
Phone: 93689883

Post by Arrakiss »

Ok, jeg har snust på et par brytere på ebay osv. men kviet meg for å ta jobben ;)

Har også sjekket Ebay etter slike deksler, men det florerer ikke akkurat. Jeg bor nær hovedstaden og jeg trenger til begge sider, men såklart, har du en du skal kvitte deg med tar jeg den gjerne om du gidder å sende :)

Ja, må vel bare bite i det å ta av kledningen for å finne synderen.. Men noen som har gjort dette før? Er det straight forward greie?

Har faktisk ikke sjekket om jeg har batteri under setet, har alle det? Er det synlig eller må setet demonteres kanskje!?
Om det er batteri der så er det jo veldig praktisk for å føre strøm videre :)
Stein
-
-
Car: T5 2,5TDi 2008
Phone: 99497790

Post by Stein »

Om du kikker under førersetet ser du et batteri med en gang. Det er ikke plass til stort mer under der...

Kledningen er en grei sak. Stor risiko for å ødelegge noe om du er alene. Bruker to interiørspader for å åpne klipsene. Sørg for å demontere alt som er på dekselet først. OBS OBS barnesikringen i underkant.

SKal se hva jeg finner i garasjen, når jeg en gang kommer meg dit.... :p
Stein Larsen

Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT

TIguan 2013 Bluemotion TDi
Post Reply