Røyk og olje.
Røyk og olje.
Hadde for en tid tilbake litt problemer med en turbo som lakk olje. Fikk satt inn en ny brukt som ikke lakk, men da den kom over på min bil lekker den litt. Hva kan være grunnen til dette? Kan det ha noe med innstillingen av registeret eller dieselpumpa ?
-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Re: Røyk og olje.
Skjønner ikke helt,lekker det olje på utsiden av turboen eller røyklegger du nabolaget når den går?Lekker den på utsiden er det kanskje bare å dra etter litt på oljerør.Forklar litt nærmere så kanskje vi finner ut av det.anrau wrote:Hadde for en tid tilbake litt problemer med en turbo som lakk olje. Fikk satt inn en ny brukt som ikke lakk, men da den kom over på min bil lekker den litt. Hva kan være grunnen til dette? Kan det ha noe med innstillingen av registeret eller dieselpumpa ?
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
79 Sika 2.0 luftkjølt
Røyklegger hele nabolaget ja. Etter en kjøretur lekker det i den kobligen mellom selve potta og svanehalsen. Holder jeg hånden i eksosen kommer det også bittesmå dråper med olje.Den andre turboen lakk temmelig mye der sprutet oljen ut fra eksosen og tømte nesten ut all olja den turen den ble ødelagt.Toppen er skiftet, denne er 2 år gammel. Bilen drar godt. Kan det ha noe med for tykk olje eller?Bruker 15w 40.Klør meg litt i hodet av dette problemet her ja.
-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Ligner veldig på utslitt turbo,dette her.Har det samme problemet på en syncro jeg har.Tok av turbo,helt utslitt.Så nå er jeg på utkikk etter turbo,noen her som har,kanskje?Kan det være igjen olje i eksosanlegget etter den første turboen som ikke er blåst ut ennå?Tviler sterkt på det sjøl.anrau wrote:Røyklegger hele nabolaget ja. Etter en kjøretur lekker det i den kobligen mellom selve potta og svanehalsen. Holder jeg hånden i eksosen kommer det også bittesmå dråper med olje.Den andre turboen lakk temmelig mye der sprutet oljen ut fra eksosen og tømte nesten ut all olja den turen den ble ødelagt.Toppen er skiftet, denne er 2 år gammel. Bilen drar godt. Kan det ha noe med for tykk olje eller?Bruker 15w 40.Klør meg litt i hodet av dette problemet her ja.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
79 Sika 2.0 luftkjølt
-
Ørjan
- -

- Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
- Phone: 97120012
-kan prøve tynnere syntetisk olje visst du har tykk olje nå
-sjekk at ikke veivhusvent filteret er tett.....
(.....da vil det bygge seg opp ett trykk i bunnpannen, som kan være nokk til at oljen som skal renne fra turboen og ned bunnpannen ikke renner men blir presset ut igjennom turboen, i såfall vill nokk den turboen bli ødelagt i løpet av kort tid,,, ikke skikkelig smøring thøy temp o.l)
-sjekk at ikke veivhusvent filteret er tett.....
(.....da vil det bygge seg opp ett trykk i bunnpannen, som kan være nokk til at oljen som skal renne fra turboen og ned bunnpannen ikke renner men blir presset ut igjennom turboen, i såfall vill nokk den turboen bli ødelagt i løpet av kort tid,,, ikke skikkelig smøring thøy temp o.l)
You create your own universe as you go along.
-
Ørjan
- -

- Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
- Phone: 97120012
man vil vel ikke kunne se lys igjennom det, som oftest er de limt sammen (man kan åpne og lime sammen igjen, evt. lage ett filter man kan åpne)
pleier og bli ganske rent visst man lar ligge i diesel en stund, og så spyler litt igjennom eller noe i den duren.
:arrow: Det skal ikke være noe problem å blåse igjennom filteret, for å si det sånn da
pleier og bli ganske rent visst man lar ligge i diesel en stund, og så spyler litt igjennom eller noe i den duren.
:arrow: Det skal ikke være noe problem å blåse igjennom filteret, for å si det sånn da
You create your own universe as you go along.
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
kommer muligens inn noen turboer her hos meg nå... har ihver
kommer inn noen turboer i toppform til meg her muligens iløpet av uka... har en liggende her som er tipp topp...narle wrote:Ligner veldig på utslitt turbo,dette her.Har det samme problemet på en syncro jeg har.Tok av turbo,helt utslitt.Så nå er jeg på utkikk etter turbo,noen her som har,kanskje?Kan det være igjen olje i eksosanlegget etter den første turboen som ikke er blåst ut ennå?Tviler sterkt på det sjøl.anrau wrote:Røyklegger hele nabolaget ja. Etter en kjøretur lekker det i den kobligen mellom selve potta og svanehalsen. Holder jeg hånden i eksosen kommer det også bittesmå dråper med olje.Den andre turboen lakk temmelig mye der sprutet oljen ut fra eksosen og tømte nesten ut all olja den turen den ble ødelagt.Toppen er skiftet, denne er 2 år gammel. Bilen drar godt. Kan det ha noe med for tykk olje eller?Bruker 15w 40.Klør meg litt i hodet av dette problemet her ja.
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1