Hjul til HØY T5:)

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
Gamlingen
Car: T5 08 4Motion A3 TDI 140 Sportline
Phone: 91663600

Hjul til HØY T5:)

Post by Gamlingen »

Hei
Flott forum som jeg har lært mye av og smuglese:) Ser mange av dere senker bilene med store hjul.
Jeg vil gjerne ha den så høy som mulig! Har en lang T5 Transporter 130 HK 4Motion som litt for lett dunker nedi på de veiene den desverre av og til må ferdes på.
Håper noen har tips om hvilke hjul jeg kan ha på for og få mest mulig bakkeklaring, ev også hevesett men det må kunne godkjennes.
Hvor store hjul vil jeg kunne ha på uten og subbe, eller brekke skjermkantene i filler? Det gjør selfølgelig ikke noe at de fyller hjulhusene heller:) Litt forfengelig må man ha lov og være. Mulig jeg kan klistre på noen Amorok felger med høy profil? Orginal hjul til en slik er jo noen man bør kunne få rimlig.
Desuten lurer jeg på om noen av dere kan sette på en link til ett ombygningssett til parkeringsvarmer som fungere på bilen min? Det er en 2008 mod med AC knapp og manuelle vriknotter til og styre vifte og luftstrøm.
Needforspace
-
-
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391

Re: Hjul til HØY T5:)

Post by Needforspace »

http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=57&t=34413

Se litt ned på siden. Der er dekk jeg har god erfaring med. Mer behagelig enn man skulle tro og ingen subbing noe sted. De er nå dedikert min T3, men til høsten vil de bli savnet.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Gamlingen

Post by Gamlingen »

Flott at der er kommet hevesett:) Men kikket på bildene til Needforspace og vil gjerne finne ut hva som er mulig få få plass til med originalt fjæring først. Blir vel en del mer vinkel og høyere slitasje på drivaksler, etc om man hever?
Gamlingen

Post by Gamlingen »

Nå er det jo ikke allverden til hjul som Sekel hadde godkjent uten Xtreme utgaven... Og koste på bilen 200K pluss er ikke noe tema for meg. Da bruker jeg heller pengene på og bytte bil oftere. Så faktisk ingen størrelser over originalt som var godkjent uten heving? Da er jo til og med Norske myndigheter enkle og ha med og gjøre. 5% går de med på;) Ingen tvil om at bilene der var barske, men for og være litt realistiske her så kan dere som svarer gått se hva som var skrevet. det er snakk om en Transporter 2008 modell, altså en gammel bil. Dyr nok og holde sammen uten og bruke idiot mye penger på oppgradering. Vil gjerne ha den litt høyere, men pris er en vesentlig ting... Bilen er gammel og har ikke så mange årene igjen før hoggeren. Som det ser ut på Sekel sine sider så må heving til uansett, samt speedometer konvertering osv osv kun for og gå opp en dimensjon på profilen? Dette klarer jeg meget greit på 5% reglen. Men noen som vet hvor store dekk jeg kan ha på orginal fjæring uten att det subber?
Gamlingen

Post by Gamlingen »

Joda, har fått gode tips om hva som går ann om viljen og pengeboka er vidåpen;) og tøft var det;) Men etter og ha fin regnet litt på Sekel sine sider vil det komme på 51000 kroner og heve bilen 3 cm pluss to profiler opp på dekka om dette skal gjøres på godkjent måte. Pluss at bilen og jeg må ha oss en liten Tysklands tur. Turen hadde nok blitt artig, men dette er nok ikke bilen og bruke så mye penger på.
Men fant vel egentlig ut av og lese på Sekel sin side at hjul kanskje ikke bør være så mye større enn de er. De her bilene er vel egentlig girt høyt nok som de er?
Takk for svar og overse en litt ufint svar fra en som så for seg og klistre noen Amorok hjul på bilen til 5K;)
Schwimmwagen
Car: T5-09 / T4-94 / BMW R75 -44

Post by Schwimmwagen »

Ser at det nevnes mulige høyere belastninger på drivakslinger etc.
Jeg har nylig skiftet en drivaksel-mansjett på bakaksling, og etter å ha sett litt på vinklene med normal høyde og tom bil kommer jeg til å sjekke litt oftere hvordan mansjettene har det. De strekkes en god del allerede med normal høyde.
Turtall
Car: T5 2007 130hk. 4-Motion / T5 2012 180hk. 4-Motion

Post by Turtall »

Har vel lest et sted, at en T5 4-motion's mansjetter bak har det bedre med en "lastet bil", enn en som ofte går tom..., noe som kan høres fornuftig ut da vinkelen på drivaksler bak er stor ved tom bil... :cry: :cry:
Turtall

-2007 T5 130 hk. TDI, 4-Motion
-2012 T5 180 hk. TDI, 4-Motion DSG
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

Vi har heve sett til en behagelig pris. Fra kr 9900.-

Evt dekk så er det flere som bruker 255,55x18