En liten utfordring er olje påfyllingsrøret. Dette passer ikke pga konflikt med servopumpe og A/C pumpe. Løsningen er kanskje 'bøye' den til med litt varme, men når jeg ikke har varme eller utstyr til det, vurderer jeg å tette bunnpannen og satser bare på påfylling øverst på topplokket...(og sparer litt plas fram for motoren) En mulighet er å fjerne A/C pumpen men har egentlig bestemt at denne kan være der for nå...pluss at det vil innebærer andre momenter ved å fjerner den...ny annerledes reim..ny løpehjul osv.
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 Syncro Doka 1,9 m-Tdi
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
2000 Land Rover Discovery II Td5.
Ford 4000
TLF 91785288.
Ja ...tenkte det eneste tid man kan har bruk fpr å fylle olje der må nesten bli hvis man har baggasjeromet eller lasteplanet fullt lastet med greier og ikke får opp lokket uten å flytte på en haug med ting....
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
Ford 4000
TLF 91785288.
vwooosh...!!! wrote:Ja ...tenkte det eneste tid man kan har bruk fpr å fylle olje der må nesten bli hvis man har baggasjeromet eller lasteplanet fullt lastet med greier og ikke får opp lokket uten å flytte på en haug med ting....
Vel, jeg vet ikke med deg, men jeg kjører Caravelle først og fremst pga plassbehov, så spesielt på langturer er ofte lasterummet fullt nok til at jeg føler meg avhengig av denne luka. Husk at en motor som ikke bruker olje i 70-80 km/t småturer, ofte kan begynne å bruke litt med 400kg campingutstyr, fiskeutstyr, sykler og kajakker i 120 nedover Europa, og da er det kjipt når oljealarmen går!
....må innerømme det er ikke god plass der den står nå. Vurderte faktisk å plaserer den under baksetet (r+r) ved siden av varmeapparatet. Da hadde den vært såpass nær starteren osv at det hadde nesten ikke trengtes forlengelse.... Har du tenkte på det..? Det hadde vært i hvert fall ganske tilgjengelig....
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
Ford 4000
TLF 91785288.
vwooosh...!!! wrote: ....må innerømme det er ikke god plass der den står nå. Vurderte faktisk å plaserer den under baksetet (r+r) ved siden av varmeapparatet. Da hadde den vært såpass nær starteren osv at det hadde nesten ikke trengtes forlengelse.... Har du tenkte på det..? Det hadde vært i hvert fall ganske tilgjengelig....
Multivan diesel har ekstrabatteriet under baksetet,siden av varmeapparatet.Det går nok greit å ha startbatteriet der og.
Men...adapterplatene er ikke bare 'plug and play' de heller....Hvordan f***n er det tenkt å kunne strammer til den mutte inni dette der..??? Denne må nesten bores opp for å får en pipe på den..
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
Ford 4000
TLF 91785288.
Needforspace wrote:Kan pinnebolten som mutteren skal skrues på byttes med en unbrakoskrue?
Der hadde du noe....Det kunne den heilt sikkert..! Dt samme gjeder for de 3 pinnene mellom turbo / eksosrøret. Det er tydelig at det er det som er løsningen ser jeg nå.
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
Ford 4000
TLF 91785288.
Adapterne var bestilt fra England.. (Tim Shettle). Standard Tdi turbo...Jx eksosmanifold...og det har gjort også at eksosrøret ser ut som om den sitter nærmest i 'original' posisjon ift potte og festene altså....DVs ingen kapping og sveising osv..nærmest bare 'plug and play'. Jx manifolden gjør at turbo'n kommer litt lengere fram (DVs retning girkasse) sammenlignet med Afn manifolden som har turbo'n mer midt på manifolden. Jeg tror jeg hadde fått en 'konflikt' med turbo og motorfesten hvis jeg hadde brukt Tdi manifolden...uten at jeg er 100% sikkert....men ser slik ut.
På bilde øverst mangler det fortsatt støttebrakketen mellom turbo - motorblokka ennå....Originalen gjør nesten jobben men må tilpasse denne litt. Alt henger bare i turbo/manifold nå ennå...
Oljerøret var det bare å bøye til litegran.
Her har jeg brukt den Jx støtte brakket på turbo'n når det falt mer til rette med bolthullene på motorblokka.
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
Ford 4000
TLF 91785288.