HARDT SKADET "stygg andunge" '89 Syncro DJ med sperrer

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
Rikskringkastingen
-
-
Car: T3 Syncro

Re: "Den stygge andungen" en 2,1l DJ 1989 syncro m/sperrer

Post by Rikskringkastingen »

bcx238h wrote: Sjekker for gøy girkassetypebetegnelsen.

Image

AAN - ja vel - den ble bare produsert mellom 7.85 - 7.87. Syncro'en er fra 1989. Girkassa framme er derimot en type som ble produsert t.o.m. '92. Interessant, interessant.
Jeg er ikke helt sikker på at jeg klarer å lese hele girkassenummeret på bildet. Er det AAN 04 049? Mulig det bare er et hakk i godset bak det første firetallet?. Men jeg tror nok at den girkassa er produsert i 1989. Girkassenummeret som er slått inn etter bokstavkoden er egentlig bare produksjonsdatoen. Fem siffer, de to første er dato (kan muligens være uke i noen tilfeller), de to andre er måned, og det siste er år. Det kan muligens være den fjerde uka i april, men jeg tror at denne girkassa er produsert 4. April 1989.

Når det gjelder sentrallåsmotorer til T3, så leveres ikke de gamle svarte med delenummer 255 959 781 (fordører) og 255 959 783 (A) (skyvedør og bakluke) fra VW lenger. Ny reservedel er de grønne motorene til T4, 7D0 959 781 A, pluss adapterledning 701 972 390 til fordørene og 701 972 390 A til skyvedør og bakluke. Adapterledningene brukes fordi de nye motorene har andre kontakter. Brukte sentrallåsmotorer til T3 kan være vanskelig å finne. Billige brukte motorer fra nyere T4 bør være mye enklere. Jeg er ikke sikker på om de adapterledningene fortsatt kan leveres, eller hva de i tilfelle koster. Men utfra denne prosjekttråden er jeg ganske overbevist om at du klarer å montere passende T4-kontaktstykker på ledningsnettet ditt, om det skulle bli nødvendig.

Litt info og et enkelt hjemmelaget koblingsskjema her: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... ?p=5856329. Og litt her: http://forum.club8090.co.uk/viewtopic.php?f=4&t=101917

Her står det ganske mye om sentrallås på T4: http://www.t4-wiki.de/wiki/Zentralverriegelung

Det har vært flere typer sentrallåsmotor på T3 og T4. De er egentlig bygd opp nesten likt alle sammen, og med litt kreativ kobling kan mye brukes om hverandre. De første motorene var svarte, med en ledning som kom ut av huset. De ble levert som "master" for fordørene, og "slave" for skyvedører og bakluke.

Master for T3, 255 959 781: http://www.t3teile-nord.de/ersatzteile/ ... -255959781

Slave for T3, 255 959 783 / 255 959 783 A: http://www.t3teile-nord.de/ersatzteile/ ... -255959783

Master for tidlig T4, 701 959 701 A: http://www.ebay.de/itm/VW-T4-Stellmotor ... 0927978529

Slave for tidlig T4, 701 959 703 A/B/C: http://www.ebay.com/itm/T4-ZV-Stellmoto ... 1048601746

Så kom de grønne motorene med fast kontakt rundt 1994.

Master, 701 959 781: http://www.ebay.de/itm/VW-T4-Stellmotor ... 0884509055

Slave, 701 959 783. Med hvit kontakt: http://www.ebay.de/itm/Vw-T4-Stellmotor ... 1271156104

Legg merke til at den hvite kontakten har en kant mellom to av de tre stikkerne, slik at det ikke er mulig å montere kontakten med fire poler: http://www.ebay.de/itm/T4-Zentralverrie ... 1275852182

Til slutt kom den siste grønne motoren, 7D0 959 781 A, som sammen med forskjellige adapterkabler erstatter alle de eldre typene: http://www.ebay.de/itm/VW-T4-Stellmotor ... 1235901759.

Alle de forskjellige typene inneholder selvfølgelig selve elektromotoren, og de har nok også kontaktsettet som er nødvendig for å bruke den som master. Men på slavemotorene er det ikke koblet til. Se på linken til T4-Wiki for beskrivelse av hvordan en eldre type slave kan bygges om til master.

Dessuten er jo ikke dette noen spesielt komplisert kobling. Hva med å prøve å bruke fjernbetjeningen fra en T4 i en T3?
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
bcx238h
-
-
Car: T3 1989 syncro DJ
Phone: Hex: 586 0CF9

Post by bcx238h »

Ja vel... én gang til ... irriterende :x
Tre ganger forsvant innlegget mitt. Da blir det vanskelig med motivasjonen til å skrive på nytt.

Takket uhell og andre ting ble framdriften forsinket.

Fant noen ting under ryddingen i går:

Det gamle trinnet på høyre sida

Image

Gamle girkasse-deler

Image

Og så demonterte jeg instrumentkonsollet

Image

Vil gjerne ha turtallsmåler

Image

Litt demontering

Image

Image

Spenningsregulatorer

Image

Kretsfoliene fra den ene...

Image

...og fra den andre sida

Image

Tachometerene med oljetrykkovervåkninga på kretskortet
Øvre - boksermotorer
Nedre - diesel

Det skal vel være slikt ifølge http://www.t3-infos.de/t3-infos_a.html#dynoel

Morsomt nok fant jeg det Diesel-kretskortet i tachometeret til våres Syncro.
Er ikke helt begeistret av det og kom allerede på de merkeligste teorier. :?

Image

Og her tilkoblingspunktene

Image

Serienummer stemmer i hvert fall overnes med lista over tachometere til Diesel- og bensinmotorer som man finner på samme sida som jeg nevner ovenfor.

Image

Tok sjansen til å lodde inn LED-lamper istedet de lyspærer.
Tok hvite, ville ikke ha en annen farge.

Image

Sikkert ikke den peneste løsningen med "jord-tape", hadde dessverre ikke noe svart eller gjennomsiktig tape igjen. Men ren elektronisk sett har det blitt veldig bra. :)

Image
SYNCRO - Kjøre seg fast der ingen annen kommer til!
bcx238h
-
-

Post by bcx238h »

Rikskringkastingen wrote:
Når det gjelder sentrallåsmotorer til T3, så leveres ikke de gamle svarte med delenummer 255 959 781 (fordører) og 255 959 783 (A) (skyvedør og bakluke) fra VW lenger. Ny reservedel er de grønne motorene til T4, 7D0 959 781 A, pluss adapterledning 701 972 390 til fordørene og 701 972 390 A til skyvedør og bakluke. Adapterledningene brukes fordi de nye motorene har andre kontakter. Brukte sentrallåsmotorer til T3 kan være vanskelig å finne. Billige brukte motorer fra nyere T4 bør være mye enklere. Jeg er ikke sikker på om de adapterledningene fortsatt kan leveres, eller hva de i tilfelle koster. Men utfra denne prosjekttråden er jeg ganske overbevist om at du klarer å montere passende T4-kontaktstykker på ledningsnettet ditt, om det skulle bli nødvendig.
Det var jo voldsomt mye informasjon. :mrgreen: Derfor dropper jeg hele siteringen. :D

Fikk jo også på lille-julaften mine motorer til de dører framme.
Skal sette de inn i dag.

Da kan jeg få ferdig dørene.

Det elektriske er sannelig ikke noe utfordring. Utfordringen er bare dokumentasjonen og at det utføres på en forsvarlig måte. Det er mer en nok skarpe kanter osv...

Vi får se hva denne dagen bringer med seg...
bcx238h
-
-

Post by bcx238h »

Det var nok en suksessfull dag i går. :o

For det første ble instrumentkonsollet montert.
Og alt fungerer!

Image

Jeg må tørke støv! :wink:

Ellers blir det syrefaste, svarte hjulbuebeskytter.

Image

Image

Image

Image

Ser jo litt tøffere ut med svarte "ting". 8)

Image

Image

Og så måtte de sentrallåsmotorer på plass. Siden jeg ikke fant et bilde som viser hvordan de skal monteres, måtte jeg pusle litt. Men så gikk det bra!
Det "verste" er jo den hvite plastdelen som sitter på en pinne i selve dørlåsmekanikken.
Den har to kroker som må sitte utenfor, selv om delen sitter inn i døra. Måtte løse mekanikken og håndtaket litt for å få det av og på.

Sånn skal den inn...(en grønn motor på venstre sida og en svart på høyre)

Image

Og slikt så det ut etterpå...

Image

Image

Jeg vet, jeg vet...egentlig skal de festes med popnagler siden skruehoder kommer nok til å presse mot forkledningen, men jeg tenkte på å prøve å fjerne litt av grunnplata til forkledningen, det burde nok holde. Dermed får skruerhodene litt mer plass.

Måtte demontere instrumentkonsollet igjen for å få trekket kabler.
Dessuten måtte radioen ut. Hadde ikke de to bøyler som må stikkes i hullene.
Tok tre bor og en unbrakonøkkel. :D

Image

Ble mye rot som måtte fjernes. "Bare" en kortslutning ... :)

Kjenner noen av dere oppgaven til denne bolten med mutter som sitter rett der med vannslangene?
Har klippet av en kabel som var egentlig bare til "minus-potensialet". Dere ser kabelskoen.

Image

Monterte også skyvedørkontakt i b-søylen

Image

Og la opp kabel til den - du verden, har glemt hva en utfordring det er. :wink:

Image

Og så ble det hull til tilleggsinstrumentene.
Brukte en hydraulisk "knekker" som jeg ellers bruker når jeg bygger styreskap e.l.

Image

Måtte file litt, siden instrumentene er litt konisk bak.
Men slikt skal det bli...

Image

Gjorde en liten feil ved "knekking" av andre hullet. :roll:
Lakken flasset av. Måtte altså pusse, avfette og lakkere.

Image

Ble stort sett usynlig. :wink:

Image

Som det kan ses, så har jeg allerede alle kabler på plass til elektriske vindushevere, sentrallås og høytalere. E-G-E-N-T-L-I-G kunne jeg montere forkledningen H-V-I-S jeg ikke hadde glemt de plastmutterene som skal holde skruer til armlenene i dørene. :x
De er nok i originaldørene og DE er på min tilhenger ... H-E-E-E-L-T innerst inne, siden jeg ville få alt ut av verkstedet. :x

Ja vel....

Men men...

Skal se hva jeg gjør! :)

Ellers har jeg bare boret meg i én finger under montasje av hjulbuebeskytterene. :wink:
Last edited by bcx238h on 31 Dec 2013, 15:25, edited 1 time in total.
jostein
-
-
Phone: 90096263

Post by jostein »

Tachometerene med oljetrykkovervåkninga på kretskortet
Øvre - boksermotorer
Nedre - diesel

Det skal vel være slikt ifølge http://www.t3-infos.de/t3-infos_a.html#dynoel

Morsomt nok fant jeg det Diesel-kretskortet i tachometeret til våres Syncro.
Er ikke helt begeistret av det og kom allerede på de merkeligste teorier. :?

Image

Har også lyst å få inn turteller i min bil. Har hatt en delebil Wbx, tok ut speedometer fra den nå, for å se hva slags kretskort som sto i det innstrumentet. Der står det også kretskort fra Diesel, etter hva den nettsiden sier. Begynner å lure på om dette er likt på diesel med turteller, og wbx uten turteller. Jeg mangler da dette kretskortet jeg da, hvis ikke dette står i mitt originale instrument, som jeg ikke har tatt ut ennå :roll:
2010 mod Caddy Maxi 1.9 TDI
1989 mod T3 Caravelle 2,1 DJ syncro m/sperre foran og bak
+1

Blir aldri ferdig
bcx238h
-
-

Post by bcx238h »

Lørdag gikk det videre med sluttspurten...

Koblet til de to ekstra lyskaster bak.
La ledere fram til det fremre venstre hjørnet i motorrommet - svart og hvit leder. Derfra går en 12 leder kabel til der de fire kabler kommer ut under den tredje setebenken.

Image

Og så ble det kabeltrekking fra bakluka til skyvedørkontakten. Ikke bare bare... veldig enkelt rett fram til siste luftinntaket i taket bak sjåføren når man passer på med å "hoppe" inn og ut luftkanalen.
Tvers over bak sjåfør- og passajersetet var litt "trikky". Det går tusen ganger enklere til å trekke en kabel fra skyvedørsida og over til sjåførsida. Skjøtet kabelen bak siste luftinntaket bak sjåføren på venstre sida og en gang til over nedføring til skyvedørkontakten i b-søylen. Det går bare én kabel ned i b-søylen. Brukte alltid minus-lederen til taklyset som trekkrtråd.

Image

Image

Image

Begynte med montering av forkledning og vasking av overflatene.

Image

Image

Image

Fire tilleggsinstrumenter.
La opp én RADOX (dobbelisolert) enkel leder fra generatoren til amperemeteret. Derfra går én RADOX til "hovedfordelingen". Den kabelen som kommer fra batteriet skjøtes med én RADOX og går også til amperemeteret.
Å koble til voltmeteret er jo peanøtter.
Oljetrykk og -temperatur vil jeg koble til en selv konstruert trykkslange og dobbel-t-stykke som skal skrues inn der 0,8bars oljetrykkbryteren sitter mellom sylinder 3 og 4. 0,8bars bryteren flyttes dermed også.

Dumme tommer og metriske gjenger! Oljetrykkbryteren har jo M10. Oljetemperatur- og trykkføler har 1/8". Tusen takk! Det er jo nesten det samme...men men...det skal jo være tett!

Reservehjulet er også på plass igjen. Kabler til tilleggslyskaster framme óg.

Panelet til styring av sperrene er også montert. Morsomt nok la jeg merke til at sperren bak legges inn når knappen er inne og legges ut når knappen er ute. Har jeg blandet de to vakuumslanger på selve den blå/svarte vakuumventilen? Må sjekke det.

Image

Takket dette forumet fikk jeg tak i denne hvite gummilista over døra.

Image

Men men... nå er jeg i Tromsø og venter på barn nummer 3. Blir det i år eller neste år??? Who knows???
Last edited by bcx238h on 31 Dec 2013, 15:53, edited 1 time in total.
Aspetroll
Car: T3 Syncro 91 1,6TD
Phone: 90to0fem44to

Post by Aspetroll »

Du legger bra med jobb i denne:) morsomt og se/få inspirasjon :)

Lykke til med fødsel :)
Ingar

Caravelle C -91 1,6TD
MB W124 300TDT 4Matic
bcx238h
-
-

Post by bcx238h »

Aspetroll wrote:Du legger bra med jobb i denne:) morsomt og se/få inspirasjon :)

Lykke til med fødsel :)
Tusen takk!

Noen synes kanskje at hele dette arbeidet og kostnadene osv at til sammen virker det "helt sprøtt" eller "helt sykt" eller hva enn det ellers kan kalles, MEN ... for det første var bilen veldig billig å få kjøpt og pluss girkasseoverhalinga, lakkeringa, deler og forbruksmaterial er prosjektet billigere enn å kjøpe katta i sekken eller importere én fra Tyskland.

På den bilen kjenner jeg hvert kvadratcentimeter.
Og teknisk sett er det ikke noe å sette fingeren på.

Så her snakker vi rett og slett om en redningsaksjon av en bil som vil garantert øke i verdien og som er "tusen ganger bedre" når det angår framkommelighet osv enn en nybil :wink: den som vil, kan ta det med en klype salt. :P
Last edited by bcx238h on 31 Dec 2013, 15:28, edited 1 time in total.
Needforspace
-
-
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391

Post by Needforspace »

Jeg syns det er flott at du legger så mye i renoveringen. Jeg har en lignende bil som skal "brukertilpasses" men den kommer ikke til å få finish på dette nivået ganske enkelt fordi det ikke et ønskelig å legge så mye arbeid og kostnader i den. Forskjellige valg ganske enkelt. Kunne vet gøy og visst hvor mye hele renoveringen kommer på i deler og utstyr.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
bcx238h
-
-

Post by bcx238h »

Needforspace wrote:Kunne vet gøy og visst hvor mye hele renoveringen kommer på i deler og utstyr.
Skal nok komme et sluttoppgjør...
Men jeg er under NOK100.000

Om det betyr :D eller :) eller :| eller :( kan enhver avgjøre for seg selv.

Skal i hvert fall forandre forsikringa slik at "bilen" ikke trenger å frykte til å kjøre på veien. :P Tror nok at slik en forumsrapport er bra.
Last edited by bcx238h on 31 Dec 2013, 15:29, edited 1 time in total.
bcx238h
-
-

Post by bcx238h »

http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=26764

Da fant jeg fortiden til Syncro'en vår.
En kjent bil her...som jeg ser!
bcx238h
-
-

Post by bcx238h »

Yessss.... :mrgreen:

Da ble Gwendolyn Madeleine Søs født den 3.januar 2014 kl.09:29 på fødestue 3 på UNN i Tromsø. Nydelig jente!!!

Godt å ha en 8-seter for tre barn og to foreldre. :wink:
RZR-Jånni
-
-
Car: 1967 og 1991
Phone: 975 976 57

Post by RZR-Jånni »

Gratulerer!
Og godt jobbet med bilen! Ser jo ut som dette har gått ganske så fort og. :)
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
Tur-Bo
-
-
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366

Post by Tur-Bo »

Gratulerer :-)
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Needforspace
-
-
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391

Post by Needforspace »

Gratulerer! :wink:
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
bcx238h
-
-

Post by bcx238h »

bcx238h wrote: Kassene under setene framme for ny forkledning.
Skal først få den store, svarte gummimatten på plass framme og mellom setene framme. Har heller ikke montert de små, svarte hardgummimatter som er trinnbeskytter framme i dørene. Må bore hull i trinnet på høyre sida, siden vi sveiset jo inn et nytt trinn.
bcx238h wrote: Alle åtte setter (to framme og to ganger tre bak) får skreddersydde setetrekk som vi bestilte fra et firma i Dresden. Sømmene på dem valgte vi i samme rødfarge som stripen rundt bilen. Ellers sølvfargede lammepels framme og samme farge i mikrofaser bak.
Det kommer nok heeeelt til slutten.
bcx238h wrote: Dessuten montering av flere tilleggsinstrumenter på en måte som forhåpentligvis er en premiere i en VW T3. Fant i hvert fall ikke noe bildet av en som hadde samme idé.
Som jeg gjorde det nå, er det nok ikke noe nytt. Ville egentlig sette de inn i det store "dasjbord tray". Men slikt det er nå, synes jeg, er det mye stabilere!
bcx238h wrote: Det blir også den store "dashboard tray" eller ka den egentlig kalles for.
Den må i hvert fall festes slik at den ikke klaprer eller lager andre irriterende lyder under kjøringa.

Mandag kommer vi nok hjem. Siden jeg har to uker fri nå, får jeg nok avsluttet hovddarbeidet med Syncro'en vår.

Da har den nok blitt til en "svane" .... "den stygge andunga".
Ikke alt er 100% perfekt, men mye er veldig nærme! :D
Tur-Bo
-
-
Car: 2000 t4 syncro
Phone: 46925366

Post by Tur-Bo »

Jeg hadde ikke borret hull i stigtrinnet, blir bare en rustfelle igjen, ta helle og slip av knottene på gummien og lim de fast.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
bcx238h
-
-

Post by bcx238h »

Tur-Bo wrote:Jeg hadde ikke borret hull i stigtrinnet, blir bare en rustfelle igjen, ta helle og slip av knottene på gummien og lim de fast.
Godt at du skriver det.
Har faktisk tenkt på det, siden trinnene er jo et utsatt sted på T3'ene.

Det samler seg ganske mye vann der.
jostein
-
-

Post by jostein »

Hmm. Hvor kommer de svarte hjul bue listene ifra?
+1

Blir aldri ferdig
bcx238h
-
-

Post by bcx238h »

jostein wrote:Hmm. Hvor kommer de svarte hjul bue listene ifra?
De er fra:

http://www.maxchrom.com
http://www.maxchrom.de/shop/
jostein
-
-

Post by jostein »

Er de laget i stål?
+1

Blir aldri ferdig
RZR-Jånni
-
-
Car: 1967 og 1991
Phone: 975 976 57

Post by RZR-Jånni »

bcx238h wrote:Sjekker for gøy girkassetypebetegnelsen.

Image

AAN - ja vel - den ble bare produsert mellom 7.85 - 7.87. Syncro'en er fra 1989. Girkassa framme er derimot en type som ble produsert t.o.m. '92. Interessant, interessant.
Hei!
Jeg har hatt AAN i en 89modell også. Og har AAN i min 85modell nå. Begge orginale med den koden.

Ifølge her ( http://www.rjes.com/html/gearbox_types.html ) så er den kassen fra 1.9.1989.
Ifølge her ( http://brick-yard.co.uk/VehicleSpecific/T3/info/gbx.htm ) så er den fra 09.89.
Ifølge her ( http://www.t3-infos.de/images/T3-Getriebe.pdf ) så er den fra 08.85 til 07.87.

Så det ser ut som den går over hele spekteret.. :)
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
bcx238h
-
-

Post by bcx238h »

Ja da...ja da...

Da fikk jeg gjort litt i går.

Siden jeg ikke fikk tømt tilhengeren for å komme fram til originaldørene for å demontere de der plastmuttere som brukes til å feste armlenene improviserte jeg litt. Saget av noen treklosser som jeg skrudde fast bak de firekantete hullene. Ble utrolig stabilt!

Image

Og så måtte forkledningen på plass.
Den ene...

Image

...og den andre sida av høyre dørs forkledningen.

Image

Ble veldig fint...ikke som ny...men man føler seg hjemme...på en eller annen måte. :wink:

Image

På venstre sida måtte jeg lime overtrekket først...

Image

Venstre sida ble slikt...

Image

Og så var det montasje av tilleggslyskastere framme.

For det første måtte bolten sages av, ellers bommer det med karosseriet.
Saget av rett under mutteren. Der ligger allerede biten til den andre bolten som jeg saget av..

Image

Monterte lyspæren (H3 55W) med en gang og bytter skruer ut med syrefaste.
Og så ser det ut med én lyskaster...

Image

...og så med begge og hele greier tilbake på plass.

Image

Har også byttet ut original signalhorn med to-frekvens-horn. :D
Men er ikke ferdig med installasjon av reléet.

Da blir det en travel dag i dag igjen. Mye elektrisk som må fikses!!! :)
bcx238h
-
-

Post by bcx238h »

Hva for en dag... :roll:

"Alt" som jeg ville gjøre...kunne jeg ikke gjøre.
Det manglet noe her og så manglet det noe der osv... :?

Så fikk jeg i hvert fall limt trinnbeskyttere på plass.
Går veldig bra med Tec7. Skulle det danne seg rust...så holder Tec7 alt sammen likevel. 8)

Image

Takket lav motivasjon begynte jeg å rydde...rydde rydde...søppel sortering osv.
Ble litt av en haug med søppel... :shock:

Image

Og så la jeg opp tilførsel til setevarmen på både sjåfør- og passasjersida. Litt av en kabelbunker som har bygget seg opp rundt reservehjulholderen.

Image

Tok en tur innom foreldrene mine og lånte faren sin bilelektrokassa. Der burde holde for å få fikset en del elektriske ting i morgen.

Mangler 2-3m 6qmm. Må jo gå fra "P" kontakt på hovedfordelingens baksida til amperemeteret og tilbake.

La allerede opp ledninger til reléet til signal-hornet.

Å installere en bolig eller et industribygg er nok enklere i den forstand at det er mye mer plass. I en bil, selv om det er en T3, så er det nok så trangt mange plasser.
Bugman
-
-
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5

Post by Bugman »

Sant nok!!

Men siden stort sett alt av kabler og rør er trukket på førersiden originalt...
...så er det ganske god plass langs den andre vangen!

Da kan man trekke kablene opp bak høyre blinklys foran, og inn bak og over hanskerom/-hylle. Gjennomføringer finner man på en delebil!
Strips er fint...og det finnes vel andre enn OEM, der innfestningen kan festes i en skru/nagl??

Blir nok kjempebra!
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
Post Reply