Historia til denne bilen er ikke så interresang at det gjør noe. Fatter'n kjøpte den i 92 da bilen var ett år gammel og har hatt den siden. Han nekter og kvitte seg med den for det er jo den beste gårdsbilen han har hatt
For ca 1 og et halvt år siden skjedde det et lite uhell da min søster lånte bilen. Plutselig var det stopp, ikke gikk den forover eller bakover. Det skrapte og banka i girkassen, så den blei henta på en bilberger og kjørt hjem til fatter'n hvor bilen har stått ett år. Helt august, da jeg fant ut at den der skal jeg få i orden. Fikk bilen frakta ned på jobb og plukka ned girkassa.
Etter litt hodekløe og bannskap har jeg fått girkassa delt og fant problemet ganske kjapt. Nålelageret til krabbegiret og til revers har skjert seg på akslingen og sto helt fast. I tillegg fant jeg gåent pinjonglager, senterlager på begge akslinger og lager på kubbeakselen til krabbegiret. Synkroniseringa til krabbegir/revers og 3/4 gir er og helt mos.
Jaja tenkte jeg, må jo finnes deler til dette da. Har siden klart og skaffe to delekasser som jeg har delt-og joda, akkurat de samme skadene i begge disse og..
Så fant jeg dette forumet her og hjemmesida til Bernd Jæger. Bestilte deler derfra og di kom i går
Bilder og opdattering kommer plutselig