Etter jeg har hatt ute dieselpumpen min (AAZ) og byttet foringer og tetninger har jeg et problem med motoren. Den starter og går fint på tomgang, men veldig lite skjer når jeg gir gass. Turtallet øker ca 100 rpm, og det er det. Kaldstarten øker turtallet som det skal.
Noe lignende skjedde før jeg demonterte pumpen, tok av armen som gir gass, og etterpå ville den ikke reagere i det hele tatt (ikke overhodet).
Har vært nøye med å få på fjærpakken i sporet på skråplaten inne i pumpen, og å få pådragsarmen ordentlig på splinesene på utsiden.
Noen som har ideer som hva som kan være årsaken til problemene?
Får ikke gitt gass etter dieselpumpeoverhaling
Re: Får ikke gitt gass etter dieselpumpeoverhaling
Gassarmen står i feil stilling på akselen. Aner ikke hvordan du skal få den riktig igjen.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
Prøve og feile, evt ta den av å gasse med ei tang for å finne riktig plasseringsubwoofer wrote:Gassarmen står i feil stilling på akselen. Aner ikke hvordan du skal få den riktig igjen.
Sent from my TECNO_N7 using Tapatalk
Gassarmen er stil ved å skru akselen helt "tilbake" og sette armen på helt inntil stoppskruen. Fikk beskjed om denne fremgangsmåten fra Bosch Diesel-verksted. Men jeg er med på at det høres trolig ut, så jeg får teste det i morgen