Startproblemer 2,5 TDI
Startproblemer 2,5 TDI
Bilen min er forholdsvis tungstartet, harker og styrer litt før den går reint. Når den står og går på tomgang stopper den etter en stund. Etterpå så er det ikke mulig å få start før den er kald igjen. Har noen her inne gode råd om hva som kan mangle?
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Re: Startproblemer 2,5 TDI
Dårlig batteri ? Evt dårlig ladet batteri ?
Dårlige plugger ?
Lenge siden dieselfilteret var bytta ?
Dårlige plugger ?
Lenge siden dieselfilteret var bytta ?
Visst den går dårlig i lange bakker vil jeg tro det det kan være dieselfilter. Ellers kan det være timing på pumpa som er feil. Timing kan sjekkes med diagnose
Min tdi var motsatt. Ville ikke starte kald. Det var stillverket i dieselpumpa som var gåent. Du må nesten ha en diagnosetest
Min tdi var motsatt. Ville ikke starte kald. Det var stillverket i dieselpumpa som var gåent. Du må nesten ha en diagnosetest
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
For tiden uten VW buss, men....
For tiden uten VW buss, men....
Batteriet er nytt, dieselfilteret akkurat skiftet, har ikke skiftet glødeplugger enda.
At den er tungstartet kan vel kanskje skyldes glødeplugger, men at den stopper og ikke vil starte igjen tror jeg må ha en annen årsak?
At den er tungstartet kan vel kanskje skyldes glødeplugger, men at den stopper og ikke vil starte igjen tror jeg må ha en annen årsak?
-
vw 2,5tdi
- -

- Car: t4 tdi 2000mod
byttet du den plastikk ventilen oppå filtret når du byttet filter?? Kan godt være den som kødder med deg!
Morten B
Kondens, tett diesel filter, tette dyser tenker jeg. Og seff timingen på pumpa som nevnt ovenfor.
Mvh
John Eidissen Pedersen
VW Caravelle 2.5 Tdi 97mod
John Eidissen Pedersen
VW Caravelle 2.5 Tdi 97mod
Da har bilen vært på verksted og det har blitt skiftet komplett regreim pakke, glødeplugger og simmeringer på veiv og kam. Trodde at det kanskje var reim til dieselpumpe som var årsaken til startproblemer. Bilen var fortsatt tungstartet etterpå, mekaniker sier at dieselen går i retur/ forsvinner fra pumpa når motoren stoppes. Han skiftet ventilen på filteret og det ble bedre men ikke helt bra. Hvis den får stå litt så er den treig å få fyring på. Starter lett hvis man starter rett etter at man har stoppet den. Står litt fast nå......har noen en ide om hva som kan feile, skal på europaturne til neste helg så det hadde vært greit om alt var skikkelig.
Bytte kobberpakninger på banjo på dieselpumpa?
Jeg sliter faktisk med akkurat samme problem, nettopp byttet register og dieselfilter. Så bytte ventil og pakninger står på programmet. Problemet ble verre etter registerbyttet. Hadde av koblingene på pumpa så jeg mistenker at det er der problemet ligger. Ingen synlig lekkasje...
Sendt fra mobilen min.
Jeg sliter faktisk med akkurat samme problem, nettopp byttet register og dieselfilter. Så bytte ventil og pakninger står på programmet. Problemet ble verre etter registerbyttet. Hadde av koblingene på pumpa så jeg mistenker at det er der problemet ligger. Ingen synlig lekkasje...
Sendt fra mobilen min.
Pumpa er helt tørr og fin, ingen lekkasjer.
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Ikke min sterke side, men er borte i oljefyringsanlegg og prinsippet er det samme.
tur, retur, lekkasje, ventiler og tilbakeslagsventiler, koblinger ol.
Er sikker på at du har en liten lekkasje slik at luft kommer inn, det trenger ikke å lekke diesel ut.
det skal vel være en tilbakeslagsanordning på turen slik at diesel ikke renner tilbake.
returen skal vøre åpen og her spiller det ingen rolle om det er lekkasje når det gjelder startproblemer.
Vet ikke helt hvordan slanger, rør, filter pumpe osv er koblet sammen, skal vel ikke være gjengetetning, men snittringer og koner
tur, retur, lekkasje, ventiler og tilbakeslagsventiler, koblinger ol.
Er sikker på at du har en liten lekkasje slik at luft kommer inn, det trenger ikke å lekke diesel ut.
det skal vel være en tilbakeslagsanordning på turen slik at diesel ikke renner tilbake.
returen skal vøre åpen og her spiller det ingen rolle om det er lekkasje når det gjelder startproblemer.
Vet ikke helt hvordan slanger, rør, filter pumpe osv er koblet sammen, skal vel ikke være gjengetetning, men snittringer og koner
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
Som Tom sier, trenger ikke være synlig lekkasje selv om luft finner veien inn.
Ville begynt med å bytte kobberpakninger på banjoboltene på pumpa, koster ingenting og er fort gjort
Sendt fra mobilen min.
Ville begynt med å bytte kobberpakninger på banjoboltene på pumpa, koster ingenting og er fort gjort
Sendt fra mobilen min.
-
vw 2,5tdi
- -

- Car: t4 tdi 2000mod
Ta en liten titt på diesel slangen inn på pumpa, den gjennomsiktige å se etter luftbobler er første pri! Du får ikke noe spess lekkasje på suge siden på pumpa. Viss du ikke ser anntydning til luft så sjekk retur slanger på dyser og retur slange til tank. viss du er riktig uheldig så har du slakk i pumpe aksel å en pumpe overhaling på gang!! Viss foringene i pumpa er deff så ser du ikke noen bobler noe sted annet enn noen på retur diesel.Sjekk så ikke tur/retur diesel slange ligger å gnisser noe sted!!
Morten B